10 نکته برای یک فرآیند طراحی موثر

1400/5/30
10 نکته برای یک فرآیند طراحی موثر

خلاصه ای از تیم طراحی Sametz Blackstone

1. تهیه خلاصه ای خلاقانه :

از طراح یا استراتژیست خلاصه ای خلاقانه بخواهید: خلاصه ای از اهداف پروژه که باید در طول پروژه رعایت شود. شما و طراح باید در این خلاصه ی اهداف  مداخله کنید.

2. تصمیم گیرندگان را مشخص کنید.

قبل از شروع یک پروژه مشخص کنید که چه کسی در سازمان شما باید از مراحل مهم ورود به سیستم خارج شود و تصمیم گیری را فقط به گروه مربوط به این امر محدود کنید. برای پروژه های در مقیاس بزرگ تر، حلقه های متحدالمرکز را شناسایی کنید که این حلقه ها از یک گروه اصلی کوچک مسئول کارهای روزمره، یک گروه تصمیم گیرنده در مراحل مهم و مصاحبه ها تا بزرگترین گروهی که از برنامه ها و پیشرفت های عمده مطلع می شوند متغیر است.

3. در مورد تنظیمات بصری برنامه بحث کنید.

اگر مثلا رنگ بنفش هرگز مورد توجه مدیر عامل شما نیست، به طراح بگویید.

با روشن کردن عناصر "برو، ممنوع" در بخش بصری، شما و طراح می توانید با هم این مسئله  را حل کنید. دیدن نمونه هایی از طرح هایی که ترجیح می دهید برای طراحان نیز مفید است تا بتوانند از تنظیمات و انتظارات شما بینش نسبی کسب کنند.

4- سنجش دارایی های خلاقانه

در نظر گرفتن آنچه که شما مالک آن هستید و آنچه شما نیاز دارید، به ایجاد یک مفهوم خلاقانه توسط طراح کمک می کند.

5- مطالب خود را مشخص کنید.

همراه با طراح و یا استراتژیست برای ترسیم مطالب خود و تعیین سرفصل ها، زیرعنوان ها و غیره همکاری کنید. فاز مفهوم می تواند بدون نسخه نهایی آغاز شود، اما داشتن درک از سلسله مراتب و طول کپی به طراح اجازه می دهد تا نماینده ای مفهومی از محصول نهایی تولید کند.

6. ویرایش ها را با هم ادغام کنید.

ویرایش ها اجتناب ناپذیر هستند

مطمئناً دشوار است که ببینید "کپی" شما تا زمانی که نسخه آن چاپ نشود، چگونه به نظر می رسد. همچنین ممکن است در انتظار کمک سایر اعضای سازمان خود باشید، اما در مجموع ادغام ویرایش ها در چند "دور" باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.

7. بازخورد را با اهداف خود هماهنگ کنید.

بازخورد هدف محور می تواند موفقیت آمیزتر از تمرکز روی عناصر خاص طراحی باشد. به عنوان مثال، گفتن "هویت ما نیاز به حضور بیش تری دارد" به جای "آیا می توانید آرم را بزرگ تر کنید؟" می تواند به راه حل های گسترده تر وموثرتری منجر شود. وظیفه طراح است که این راه حل ها را شناسایی کند.

8. به انتقاد صادقانه و موجز نیاز دارید.

به عنوان دانشجو، طراحان به سرعت مزیت نقد را می آموزند. آن ها به دنبال ستایش نیستند (خوب، کمی ستایش خوب است!) و اگر یک مفهوم را به مفهوم دیگر ترجیح دهید، احساسات آن ها آسیب نخواهد دید. طراحان ارزش دانش و شهود مشتری خود را تشخیص می دهند. نقد مستقیم کوتاه ترین مسیر برای دستیابی به یک راه حل موثر است.

9. در تماس باشید.

طراح را از بهترین روش برای برقراری ارتباط مطلع کنید (آیا شما بهترین پاسخ را به تماس های تلفنی می دهید  یا به ایمیل). سایر اعضای تیم خود را که طراح باید با آن ها مکاتبه کند معرفی کنید (اطمینان حاصل کنید که تصمیم گیرندگان را به درستی شناسایی کرده اید). بهترین روش برای تحویل کالا (نسخه چاپی یا PDF؟) را تعیین کنید. برای پروژه های بزرگ تر، برای جلسه در هفته را برای هماهنگی تعیین کنید. لازم نیست طولانی باشد یک به روزرسانی وضعیت ساده می تواند همه را در یک صفحه قرار دهد.

10. به طراح خود اعتماد کنید.

هر پیکسل، هر خط، هر قانون با جزئیات و به دقت مورد توجه قرار گرفته است - قضاوت هایی که از طرف شما انجام می دهیم براساس تجربه و تحصیلات جمعی ما است. ما شنونده خوبی هستیم.

در کتاب الن شاپیرو به نام راهنمای طراحی گرافیک برای مشتریان، ریک والیسنتی می گوید "بهترین اتفاق زمانی می افتد که طراح به عنوان مشاور و نه یک فروشنده شناخته می شود. ایجاد یک رابطه خوب هسته اصلی یک طراحی فرایند موثر است."

گروه مدیریت فرآیند پارس می تواند کلیه خدمات فنی موردنیاز را در جهت پیاده سازی و ساخت فرآیندها در پروسس میکر به شما ارایه دهد.

https://sametz.com/articles/10-tips-for-an-effective-design-process-or-you-have-more-in-common-with-your-designer-than-you-think/

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری