5 صنعتی که به شدت به مدیریت فرآیندهای کسب و کار نیاز دارند

1399/7/25
5 صنعتی که به شدت به مدیریت فرآیندهای کسب و کار نیاز دارند

امروزه شاید تهیه لیستی از صنایعی که نیازی به مدیریت فرآیندهای تجارت ندارند، کار راحت تری باشد.
از این گذشته، چه مشاغلی نمی خواهند از مزایای یک نرم افزار گردش کار طراحی شده برای حذف مراحل اضافی، خودکارسازی فرآیندهای دستی و ردیابی فرآیندهای end to end، بهره مند شوند؟
یکی از ضروریات بازار امروز بالا بردن کارایی برای داشتن رقابت موثر است. به همین دلیل، صنایعی وجود دارند که به دلایل بسیار زیادی می توانند از مدیریت بهتر فرآیندهای کسب و کار بهره مند شوند.
این مشاغل عمدتا با عموم مردم تعامل دارند. شاید نرم افزار مناسب گردش کار بتواند به این صنایع در خدمت رسانی بهتر به مشتری و ایجاد مزیت رقابتی کمک کند.

 

5 صنعتی که می توانند از مدیریت فرآیندهای کسب و کار بهره فوق العاده ای ببرند:

 

1. بیمه

حرفه ای که شامل مقادیر زیادی کاغذبازی (اعم از کاغذی واقعی یا الکترونیکی) است. برای عملکرد موثر بیمه ها، مراحل خاصی باید دنبال شود و مراحل مختلفی می تواند بین زمان ارایه مطالبه و پرداخت آن وجود داشته باشد.
بسیاری از بیمه ها هنوز هم از نرم افزارهای قدیمی استفاده می کنند که با سیستم های نرم افزاری دیگر ادغام نمی شود و متخصصان امروزی باید بتوانند داده ها را به سادگی ضبط و ارسال کنند تا به موقع پردازش شود.
علاوه بر این، امروزه مشتریان بیمه خواستار برقراری ارتباط در طول روند مطالبات هستند. این مسئله مزیتی است که می تواند یک شاخص رقابتی باشد.

 

2. مالی

 

امور مالی صنعت دیگری است که به شدت تحت نظارت است و بسیاری از موسسات مالی با تعداد زیادی از مردم عادی که به خدمات بانکی نیاز دارند، سروکار دارند. علاوه بر این، مشتری بانکی به طور متوسط ابزارهای آنلاین و سیار را می خواهد که به او این امکان را بدهد مانده حساب خود را بررسی کند، در شرایط خاص هشدار دریافت کند و درخواست خدمات آنلاین نماید.
این موارد یک هدف اصلی برای مدیریت فرآیند تجارت ایجاد می کند. نرم افزار گردش کار مناسب می تواند به معنای تفاوت بین یک شرکت خدمات مالی کارآمد و مشتری مدار با یک شرکت با فرآیندهای قدیمی باشد که درنهایت آن را در معرض آسیب رقابتی قرار خواهد داد.

 

3. بهداشت و درمان

 

صنعت مراقبت های بهداشتی نه تنها تحت مقررات بسیاری است، بلکه با هجوم بیماران تازه بیمه شده کنار آمده و همچنین با تغییرات عمده ای مانند تغییر به بازپرداخت مبتنی بر ارزش توسط بیمه های خصوصی و Medicare تطابق دارد.
به سادگی می توان دریافت که در هیچ یک از مشاغل مراقبت های بهداشتی جایی برای فرآیندهای ناکارآمد وجود ندارد.
در نتیجه، صنعت مراقبت های بهداشتی می تواند از مزایای بسیار زیاد استفاده از نرم افزار گردش کار برای اتوماسیون و ساده سازی فرآیندها، از جمله هزینه های نیروی کار پایین تر، با خطر کمتری در صورت حسابرسی و صورتحساب ها و مجموعه های کارآمدتر استفاده کند.
گردش کار هوشمند به همراه نرم افزار گردش کار، کلید موفقیت در بازاری است که به سرعت در حال تغییر است.

 

4. دولت

 

نهادهای دولتی باید فرآیندها را به روشی یکنواخت و سازگار به اتمام برسانند و بی تفاوتی نسبت به این مسئله گاهی اوقات می تواند منجر به ناکارآمدی های بزرگ شود.
با این وجود، کار در چارچوب قوانین و سیاست های دولت اغلب مستلزم این است که کارها به روشی خاص و به ترتیب مشخص انجام شود.
به همین دلایل، دولت و سازمان های مرتبط با دولت از نرم افزار برجسته گردش کار بهره مند می شوند.
تغییرات فرآیندها در نهادهای دولتی به حدی نیست که بعضی اوقات در مشاغل خصوصی اتفاق می افتد، اما ساده سازی جریان کار در مرزهای سیاست دولت، هم برای کارمندان و هم برای شهروندان عادی که با دولت تعامل دارند، مسئله ای عملی و سودمند است.

 

5. فناوری اطلاعات

 

این تصور وجود دارد که صنعت IT به طور طبیعی کارآمدترین گردش کار را دارد، اما همیشه این طور نیست.
گاهی اوقات متخصصان فناوری اطلاعات به عادت های انجام فرآیندها به صورت دستی روی می آورند، زیرا آن ها می توانند به سرعت این کار را انجام دهند و وقت خودکار سازی فرآیندها را ندارند.
اما اگر بتوانند فرآیندهای بیش تری را خودکارسازی کنند، در دراز مدت زمان زیادی ذخیره می شود. تیم های مشغول فناوری اطلاعات می توانند به طور قابل توجهی از نرم افزار گردش کار بهره مند شوند که به آن ها امکان می دهد در صورت تحقق برخی شرایط به طور خودکار هشدارها را ایجاد کنند.
زیرا این طیف برنامه ها می تواند منابع انسانی مورد استفاده برای نظارت را کاهش دهند و ارسال این هشدارها از طریق ایمیل، متن یا پیام های فوری آنلاین به گیرندگان انجام شود.
مدیریت فرآیندهای کسب و کار می تواند وضعیت هر کسب و کاری را بهبود بخشد. در واقع می تواند کارایی بسیاری از سازمان هایی که تجارت نیستند را نیز بهبود بخشد، زیرا تقریباً هر سازمانی می تواند از خودکارسازی و ساده سازی فرآیندها بهره مند شود.
اما نرم افزار مدیریت فرآیندهای تجاری باید به راحتی برای کاربر خاص حتی در همان صنعت قابل تنظیم باشد.
ProcessMaker نرم افزار مدیریت فرآیندهای تجاری است که با طیف وسیعی از ابزارهای داخلی و قدرتمند همراه بوده و امکان شخصی سازی بیش تر را برای متناسب سازی دقیق نیازها فراهم می کند.

 

در همین راستا، از آنجا که بسیاری از سازمان ها این نرم افزار را به هر نحوی تهیه کرده اند، اما ممکن است زمان و یا نیروی متخصص ساخت فرآیند در پروسس میکر را نداشته باشند، لذا گروه مدیریت فرآیند پارس می‌تواند به شما در پیاده سازی و ساخت فرآیندهای سازمان تحت این نرم افزار کمک کند.

منبع:
https://www.processmaker.com/blog/5-industries-desperately-in-need-of-business-process-management

 

 

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری