خودکارسازی فرآیند دیجیتال (DPA)؛ هر آنچه لازم است بدانید

1400/1/4
خودکارسازی فرآیند دیجیتال (DPA)؛ هر آنچه لازم است بدانید

خودکارسازی فرآیند دیجیتال (DPA) تحولی اساسی در مدیریت طولانی مدت فرآیند های کسب و کار (BPM) است. نیاز مشاغل به خودکارسازی سریع فرآیندها به عنوان بخشی از سیر تحول دیجیتال، دلیل اصلی این تغییر است.

در نتیجه، مشاغل پیشرو اکنون بر روی دیجیتالی کردن عملیات خود متمرکز شده اند تا مشتری مدارتر و پاسخگوتر شوند. آن ها هم از نظر نحوه پاسخ گویی به تقاضاهای مشتری و هم از نظر معرفی محصولات جدید به بازار در حال تکامل هستند.

اتوماسیون فرآیند دیجیتال (DPA) چیست؟

اتوماسیون فرآیندهای دیجیتال به اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار درون سازمان کمک می کند و اثربخشی و کارایی کلی را بهبود می بخشد. اگرچه به نظر شبیه مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) است، اما تفاوت عمده این است که اتوماسیون فرآیند دیجیتال فرض می کند که فرآیندهای کسب و کار دیجیتالی شده و آماده بهینه سازی شده است.

برخی از اصول اصلی اتوماسیون فرآیند دیجیتال عبارتند از:

  • حفظ شفافیت در بین فرآیندها
  • خودکار کردن وظایف مشتری
  • راه اندازی اعلان ها و یادآوری ها
  • ایجاد جو همکاری

چه زمانی به اتوماسیون فرآیند دیجیتال نیاز دارم؟

با خودکارسازی فرآیند دیجیتال ، شرکت ها می توانند مشتری مدارتر و پاسخگو باشند. همان طور که مدل عملیاتی آن ها با اتوماسیون فرآیند دیجیتال، دیجیتالی و هوشمند می شود، ریسک پذیری بیش تر با ایجاد نوآوری در محصول نیز امکان پذیر است.

به هر حال ما در یک عصر دیجیتالی زندگی می کنیم که فرهنگ آزمایش سریع برای همه مشاغل مهم است. عملیات خودکارسازی که تعداد سازمان ها، افراد و فرآیندها را کاهش می دهد، به امکان پذیر کردن این رویکرد کمک می کند.

به عنوان مثال، اگر محصول جدیدی به سرعت توسط این شرکت به بازار عرضه شده باشد و معیارهای اتوماسیون فرآیند دیجیتال نشان دهد که در بین مشتریان بسیار موفقیت آمیز است، محصول می تواند به سرعت مقیاس بندی شود تا درآمد کلی شرکت افزایش یابد.

به همین ترتیب، اگر همان محصول در جلب رضایت مشتری ناموفق باشد، می توان آن را به سرعت از بین برد، بدون این که ضرر زیادی وارد کند.

تغییر از BPM به اتوماسیون فرآیند دیجیتال

سازمان ها در صنایع مختلف به شدت به مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) متکی هستند تا فرآیندهای کسب و کار خود را ساده کرده و هزینه های کلی را مدیریت کنند.

با توجه به اینکه هزینه های کلی از طریق ابزارهای کارآمد BPM کاهش یافته است، گام بعدی برای سازمان ها بهبود کیفیت تجربه مشتری است، یعنی جایی که اتوماسیون فرآیند دیجیتال (DPA) در آن پیاده سازی می شود.

اتوماسیون فرایند دیجیتال جدا از ارایه ویژگی های سنتی BPM مانند انطباق، کاهش هزینه و مدیریت یکپارچه فرآیندها، از تعداد زیادی از برنامه های شغلی نیز پشتیبانی می کند که تمرکز خود را بر روی نتایج مشتری قرار می دهند.

واضح است که نیاز به هدایت ابتکارات تحول دیجیتال و بهبود تجربه مشتری، تکامل یافته است و بازار BPM را به سمت اتوماسیون فرآیند دیجیتال سوق داده است.

بنابراین سازمان هایی که هنوز اتوماسیون فرآیندهای دیجیتال را استفاده نکرده اند، برای حفظ اهمیت و پیشی گرفتن از رقابت، مجبورند مراحل تحول دیجیتال خود را تسریع کرده و روش صحیحی را برای یکپارچه سازی اتوماسیون فرایند دیجیتال پیدا کنند.

مزایای نرم افزار اتوماسیون فرآیند دیجیتال (DPA) برای سازمان شما

  • باعث صرفه جویی در وقت می شود

با خودکارسازی صدها و حتی هزاران وظیفه تکراری دستی در سازمان خود می توانید در وقت گرانبهای کارمندان خود صرفه جویی کنید که به آن ها امکان می دهد روی مهم ترین وظایف اصلی خود تمرکز کنند.

  • هزینه ها را کاهش می دهد

نیروی انسانی هزینه بر است. وقتی فرآیندها را خودکار می کنید، کارایی کارمندان را نیز بهبود می بخشید و در پس انداز مالی سازمان خود سهیم می شوید که می تواند تأثیر زیادی در خط تولید شرکت داشته باشد.

  • دقت بهتر

اتوماسیون فرآیندهای دیجیتال با حذف شرایطی که ممکن است اسناد جابجا شوند یاترتیب بندی مراحل از دست رفته باشند، می توانند به دقت بهتری در فرآیندها دست یابند.

  • تطبیق پذیری

با پیاده سازی اتوماسیون فرآیندهای دیجیتال، سازمان ها می توانند به سرعت راه حل های جدید را با توجه به نیاز بازار راه اندازی و مقیاس بندی کنند.

ویژگی هایی که باید در نرم افزار اتوماسیون فرآیند دیجیتال جستجو کنید

ابزارهای خودکارسازی فرآیند دیجیتال (DPA) به شرکت ها کمک می کند تا راه حل های کاملاً خودکار فرآیند را ایجاد کنند. با استفاده از ابزار اتوماسیون فرآیند دیجیتال مناسب، شما قادر به ساخت یکپارچه برنامه ها برای مدیریت فرآیندها و گردش کار دیجیتال هستید.

نرم افزار اتوماسیون فرآیند دیجیتال ایده آل باید بتواند

  • قابلیت های رباتیک و اتوماسیون را ارائه دهد
  • برخی از اتوماسیون های هوشمند را در خود بگنجاند
  • گردش کار با کد کم حجم و ویژگی های توسعه برنامه را فراهم کند
  • یک رابط بصری را در اختیار داشته باشید که برای کارکرد آن نیازی به تخصص فنی نباشد

در همین راستا، از آنجا که بسیاری از سازمان ها این نرم افزار را به هر نحوی تهیه کرده اند، اما ممکن است زمان و یا نیروی متخصص ساخت فرآیند در پروسس میکر را نداشته باشند، لذا گروه مدیریت فرآیند پارس می‌تواند به شما در پیاده سازی و ساخت فرآیندهای سازمان تحت این نرم افزار کمک کند.

منبع : https://kissflow.com/workflow/bpm/digital-process-automation/

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری