تفاوت بین BPM و ERP چیست؟

1400/6/21
تفاوت بین BPM و ERP چیست؟

آیا یک راه حل نرم افزاری BPM می تواند جایگزین یک سیستم ERP بزرگ شود؟

ERP ذخیره سازی داده های همه شرکت ها است، در حالی که BPM ابزاری عملی برای اندازه گیری و بهبود کلیه فرآیندهای تجاری در یک شرکت است. تفاوت اصلی بین ERP ها و BPMS این است که BPMS نیازی به ذخیره تمام داده های شرکت ندارد. BPM برای خودکار سازی و رفع مشکل در کلیه فرآیندهای کسب و کار شرکت طراحی شده است.

امروزه فروشندگان راه حل های سازمانی به 3 سیستم اصلی تقسیم می شوند:

1. برنامه ریزی منابع سازمانی - سیستمی که تمام داده های شرکت را در یک مکان ادغام می کند و به عنوان ابزار اصلی مدیران ارشد برای مدیریت بهتر مسئولیت های خود به کار می رود.

2. مدیریت فرآیند کسب و کار - ابزار اصلی اقتصاددانان شرکت که به تجزیه و تحلیل تمام روند کار تجارت یک شرکت کمک می کند.

3. مدیریت ارتباط با مشتری - اصلی ترین ابزار کار مدیران فروش که به آن ها کمک می کند تا نتایج بیش تری کسب کنند.

فروشندگان ،ویژگی های محصولات یکدیگر را به محصولات خود اضافه می کنند. به عنوان مثال ، CRM وجود دارد که تقریباً همه ویژگی های یک ERP کلاسیک را دارد. بیشتر سیستم های ERP یک CRM را به عنوان یک ماژول داخلی در خود دارند و برخی از ERP ها سعی می کنند ویژگی های BPMS  را به محصول خود بدهند.

فروشندگان BPMS به محصولات خود ویژگی های CRM و ERP را می دهند. بنابراین دشوار است که بدون مشاور باتجربه یا حداقل بررسی صحیح، راه حل مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

اگر بپرسید که ERP یا BPMS را انتخاب کنم، پاسخ این است که این به نیاز شرکت شما بستگی دارد.

آیا شما یک شرکت خرده فروشی کوچک هستید؟

از CRM استفاده کنید و این همان چیزی است که شما برای شروع خوب نیاز دارید.

آیا شما یک شرکت خرده فروشی متوسط ​​هستید؟

از CRM استفاده کرده و پیاده سازی ERP را شروع کرده و دقیقاً متناسب با نیازهای خود، آن را سفارشی کنید (مشاوران در انتخاب ERP به شما کمک می کنند و فروشندگان به شما کمک می کنند تا محصول خود را دقیقاً مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید).

آیا شما یک شرکت تولیدی هستید؟

شما به راه حل 3 در 1 (BPMS-ERP-CRM) نیاز دارید

1. BPMS "حلقه امن" شما است که اجازه نمی دهد شما در همه روندهای کاری کسب و کار غرق شوید و به شما کمک می کند تا تمام  بخش های مشکل دار را برطرف کنید.

2. ERP به شما کمک می کند تا سود و زیان خود را محاسبه کنید، تمام داده های خود را در یک مکان ذخیره کنید و این به شما این امکان را می دهد که نتایج شرکت خود را حتی با کارآیی بیشتری تجزیه و تحلیل کنید.

3. CRM به شما در اندازه گیری نتایج فروش، بهبود فرایندهای فروش و رشد حجم فروش کمک خواهد کرد.

BPM می تواند جایگزین ERP شود، اما تمام پتانسیل ERP را برای شما فراهم نمی کند. برای تبدیل شدن به یک رهبر در حوزه مورد علاقه خود، باید از همه ابزارهای ممکن استفاده کنید که می تواند ارزش بیش تری برای کسب و کار شما ایجاد کند.

با این حال، این تجارب را بدون مشاوره شروع نکنید، در غیر اینصورت ممکن است اتفاقات غیر قابل بازگشتی رخ دهد.

گروه مدیریت فرآیند پارس با سابقه شناسایی و تحلیل بیش از 100 فرآیند و گزارش در حوزه های مختلف، آماده ارایه هر گونه خدمات در زمینه مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) به شما و کسب و کارتان خواهد بود.

از تحلیل فرآیندها تا پیاده سازی در نرم افزار، در کنارتان هستیم.

https://www.quora.com/What-are-the-differences-between-BPM-and-ERP-Can-a-BPM-software-solution-replace-a-large-ERP-system

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری