مزایای داده کاوی

1400/8/24
مزایای داده کاوی

داده کاوی فرآیندی است که توسط یک سازمان برای تبدیل داده های خام به داده های مفید استفاده می شود. سازمان ها می توانند با استفاده از نرم افزار برای یافتن الگوها در مجموعه داده های بزرگ، در مورد مشتریان خود اطلاعات بیش تری کسب کنند تا استراتژی های تجاری کارآمدتری را توسعه دهند، فروش را افزایش دهند و هزینه ها را کاهش دهند. جمع آوری، ذخیره و پردازش داده های مفید از مزایای مهم داده کاوی است. روش داده کاوی برای توسعه مدل های یادگیری ماشین استفاده می شود.

مزایای داده کاوی

داده کاوی دارای مزایای بسیار زیادی است، همان طور که در ادامه به آن می پردازیم :

داده کاوی

1. بازاریابی / خرده فروشی

شرکت های بازاریابی برای ایجاد مدل ها  از داده کاوی استفاده می کنند. این تصمیم بر اساس سابقه بود تا پیش بینی کند که چه کسی به کمپین های بازاریابی جدید مانند پست مستقیم، بازاریابی آنلاین و غیره پاسخ خواهد داد. این بدان معناست که بازاریابان می توانند محصولات سودآور را به مشتریان هدف بفروشند.

2. امور مالی / بانکداری

از آن جا که استخراج داده ها، اطلاعات مربوط به وام ها و گزارش های اعتباری را به موسسات مالی ارائه می دهد، داده ها می توانند اعتبارهای خوب یا بد را با ایجاد الگویی برای مشتریان قدیمی تعیین کنند. همچنین به بانک ها کمک می کند تا تراکنش های کلاهبرداری را با کارت های اعتباری که از صاحب کارت اعتباری محافظت می کنند، تشخیص دهند.

3. محققان

داده کاوی می تواند محققان را تشویق کند تا هنگام تجزیه و تحلیل داده ها روش را تسریع کنند. بنابراین آن ها می توانند زمان بیشتری را در پروژه های دیگر کار کنند. رفتارهای خرید قابل تشخیص می شوند. در بیشتر مواقع ممکن است هنگام طراحی الگوهای خرید خاص، مشکلات جدیدی را تجربه کنید. بنابراین داده کاوی برای حل این مشکلات استفاده می شود. روش های استخراج می تواند تمام اطلاعات مربوط به این الگوهای خرید را پیدا کند. این فرآیند همچنین ناحیه ای را ایجاد می کند که همه الگوهای خرید غیر منتظره محاسبه می شود. هنگامی که الگوهای خرید مشخص می شود، این استخراج داده می تواند مفید باشد.نرم افزار bpms

4. تعیین گروه های مشتری

ما از داده کاوی برای پاسخ به کمپین های بازاریابی به مشتریان استفاده می کنیم. داده کاوی اطلاعاتی را هنگام شناسایی گروه های مشتری ارائه می دهد. برای شروع این گروه های جدید مشتریان می توان از برخی نظرسنجی ها استفاده کرد. و این تحقیقات یکی از اشکال داده کاوی است.

5. وفاداری به نام تجاری را افزایش می دهد

در کمپین های بازاریابی، از تکنیک های استخراج استفاده می شود. این کار برای درک نیازها و عادات مشتریان خود است. بنابراین، با کمک این تکنیک مطمئناً می توانید  به خود متکی باشید. با این حال هنگام تصمیم گیری، اطلاعات احتمالی را ارائه می دهد.

6. در اتخاذ تصمیم گیری کمک می کند

مردم از این تکنیک های داده کاوی استفاده می کنند تا به آن ها در تصمیم گیری در زمینه بازاریابی یا تجارت کمک کند. امروزه با استفاده از این فناوری می توان تمام اطلاعات را تعیین کرد. همچنین با استفاده از چنین فناوری، می توان دقیقاً تصمیم گرفت که چه چیزی ناشناخته و غیر منتظره است.

7. افزایش درآمد شرکت

داده کاوی فرآیندی است که نوعی فناوری در آن دخیل است. فرد باید اطلاعات مربوط به کالاهای فروخته شده آنلاین را جمع آوری کند. این کار در نهایت هزینه ها و خدمات محصول را کاهش می دهد، که یکی از مزایای داده کاوی است.

8. پیش بینی روندهای آینده

همه عوامل اطلاعات بخشی از ماهیت کارکرد سیستم هستند. سیستم های داده کاوی را نیز می توان از این موارد به دست آورد. آن ها می توانند به شما در پیش بینی روندهای آینده کمک کنند و با کمک این فناوری، این امر کاملاً امکان پذیر است. و مردم هم تغییرات رفتاری پیدا می کنند.

9. بهینه سازی وب سایت را افزایش می دهد

ما از داده کاوی برای یافتن انواع المان های اطلاعاتی دیده نشده استفاده می کنیم و افزودن داده کاوی به شما کمک می کند وب سایت خود را بهینه کنید. به طور مشابه، این داده کاوی اطلاعاتی را ارائه می دهد که ممکن است از فناوری داده کاوی استفاده کند.

نکات مهمی که باید به خاطر بسپارید

  • اگر کاربر به طور مستقیم با ابزار داده کاوی ارتباط برقرار کرده باشد، می تواند انتخاب های بازاریابی بهتر و هوشمندتری را برای برخی از شرکت ها داشته باشد.
  • ارتباطات هنگام برخورد مستقیم با داده کاوی بسیار مهم است تا بتوان روابط و ارتباطات قوی را تعیین کرد.
  • با توجه به اصل 20/80، اگر 20 درصد مشتریان  داشته باشیم، سود 80 درصد خواهد بود.
  • مشتریانی که جز این 20 درصد هستند و اهمیت دارند بدون ضرر و اتلاف هستند. هدف شرکت افزایش 80 درصدی سود است.
  • دو مفهوم به نام تقسیم بندی و خوشه بندی وجود دارد که در تبلیغات و ارتباط مشتریان برای استفاده موفقیت آمیز از داده کاوی در جزئیات مهم هستند.
  • داده کاوی همچنین به عنوان بخشی از استراتژی جلوگیری از تقلب در سلامت، هدر رفتن و سوء استفاده در جامعه در زمینه CMIP برنامه یکپارچگی Medicaid استفاده شد.
  • اگر تکنیک های داده کاوی را می دانید، می توانید برنامه های کاربردی را در زمینه های مختلف مانند تجزیه و تحلیل بازار، کنترل تولید، ورزش، تشخیص کلاهبرداری، طالع بینی و غیره مدیریت کنید.
  • اگر وب سایت قروشگاهی دارید، داده کاوی در تعریف الگوی خرید کمک می کند. اگر در طراحی یا انتخاب محصولات مشکلی دارید، تکنیک های داده کاوی می تواند به شناسایی همه الگوهای خرید کمک کند.
  • داده کاوی همچنین در بهینه سازی داده ها کمک می کند.
  • یکی از مهم ترین عوامل داده کاوی، تعیین سودآوری پنهان است.

می توان از عامل خطر در کسب و کار مراقبت کرد زیرا داده کاوی، سودآوری پنهان را به روشنی شناسایی می کند.

     تقلب و بدافزارها، خطرناک ترین تهدیدهای اینترنتی هستند که روز به روز در حال افزایش هستند. خدمات کارت اعتباری و مخابرات دلایل اصلی آن هستند. با استفاده از تکنیک های داده کاوی، متخصصان می توانند اطلاعات مربوط به کلاهبرداری مانند شناسه تماس گیرنده، محل، مدت تماس، تاریخ و زمان دقیق و غیره را دریافت کنند که می تواند به یافتن شخص یا گروهی که مسئول این تقلب هستند، کمک کند.

همچنین در دنیای شرکت ها جایی که زمان سرمایه  است، تکنیک های داده کاوی می توانند به سازمان ها در برنامه ریزی زمان واقعی منابع مالی و منابع، ارزیابی دارایی ها، ایده هایی در مورد رقبای تجاری و غیره کمک کنند.

نتیجه گیری

داده کاوی مزایای بسیاری در زمینه مشاغل، دولت ها و افراد دارد. در این مقاله، ما مکان هایی را بررسی کرده ایم که می توانیم در آن ها به طور کارآمد از داده کاوی استفاده کنیم.

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان ساخت فرآیند در پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.

https://www.educba.com/advantages-of-data-mining/

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری