اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار در مقابل مدیریت فرآیندهای کسب و کار

1400/7/27
اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار در مقابل مدیریت فرآیندهای کسب و کار

سازمان ها همیشه به دنبال راه های جدیدی برای افزایش کارایی و بهره وری هستند. شما به احتمال زیاد در تحقیق خود به دو اصطلاح کلیدی برخورد کرده اید: مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) و اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار(BPA)

آیا تعجب می کنید که این دو رویکرد فرآیند مهم چگونه با هم تفاوت دارند؟

تفاوت در یک اصطلاح آشنا در کسب و کار است: استراتژی در مقابل تاکتیک. مدیریت فرآیندهای کسب و کار یک رشته وسیع و استراتژیک است، در حالی که اتوماسیون فرایندهای کسب و کار یکی از ابزارهای فناوری تاکتیکی در جعبه ابزار فرآیند گسترده تر است.

در حالی که هر دو تلاش می کنند تا مشارکت سیستم ها و افراد را برای سازمان ارزشمندتر کنند، چند تفاوت اساسی بین این دو وجود دارد. بیایید بررسی کنیم که چگونه BPM و BPA می توانند برای بهبود و بهینه سازی فرآیندهای کسب و کار شما با یکدیگر همکاری کنند.

مدیریت فرآیند کسب و کار چیست؟

مدیریت فرآیند کسب و کار عبارت است از روش جامع مطالعه همه وظایف و جریانات کاری که در سازمان شما حرکت می کنند. هدف؟ به طور مداوم موانع سرعت را از بین ببرید و تنگناها و عوامل مزاحم را از بین ببرید تا کسب و کار شما تا حد ممکن روان پیش برود.

گارتنر BPM را به عنوان هماهنگی "افراد، سیستم ها، اطلاعات و موارد برای تولید نتایج کسب و کار در حمایت از استراتژی کسب و کار" تعریف می کند. این روش هیچ روش خاصی را برای انجام این کار مشخص نمی کند. در عوض، کسانی که دارای ذهنیت BPM هستند، دائماً همه جنبه های کسب و کار شما را ارزیابی می کنند تا راه های جدیدی برای ساده سازی و بهبود گردش کار داخلی کشف کنند.

در ثروت ملل، آدام اسمیت دریافت که هماهنگی بهینه مراحل مونتاژ می تواند بهره وری را در کارخانه پین ​​به میزان 24000 درصد افزایش دهد. روزانه ده کارمند کار می کردند و در نهایت می توانستند بین یک تا 20 پین در  روز  تهیه کنند. با مطالعه دقیق مراحل مربوط به برش و خم شدن پین ها و سپس بهینه سازی این مسئولیت ها، کارگران می توانند روزانه 48000 پین عظیم تهیه کنند.

اصول اصلی BPM آگاهی جامع از همه جنبه های سازمان شما است. متخصصان BPM تلاش می کنند تا فعالیت های غیرمستقیم را انجام دهند و نحوه ارتباط فرآیندها و نحوه همکاری بخش ها را بهتر درک کنند. با این بینش، آن ها راه هایی برای کاهش خطاها و حذف کارهای اضافی و اتلاف وقت پیدا می کنند تا مطمئن شوند همه تلاش ها به طور دقیق با اهداف اصلی یک سازمان تنظیم شده است.

اتوماسیون فرآیند کسب و کار چیست؟

اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار نرم افزار اتوماسیون را به عنوان راه حلی برای ساده سازی بهتر یک فرآیند مشخص می کند. در حالی که BPM یک ذهنیت سیستماتیک جامع برای افزایش کارآیی است، BPA یکی از ابزارهای خاص برای انجام آن است.

اگر از طریق یک مطالعه BPM متوجه شدید که کارهای دستی، تکراری و پرمصرف زمینه ای برای بهبود است، ممکن است برای کمک به اتوماسیون  اقدام کنید.BPA  مسئولیت انجام کارهای روزمره را که از انسان زمان می برد به دستگاه منتقل می کند.BPA یک کار طولانی و دستی را به کاری تبدیل می کند که نرم افزار می تواند در چند ثانیه یا چند دقیقه انجام دهد. در اینجا تعدادی از فعالیتهایی که 66 درصد از مشاغل در حال حاضر به صورت خودکار انجام می دهند ، آورده شده است:

  • ‌تدوین گزارشات
  • ‌پر کردن فرم ها و برنامه ها
  • ‌تأیید داده ها در برابر سیستم های شخص ثالث
  • ‌تصویب و تشکیل اسناد داخلی منابع انسانی
  • ‌کپی و جایگذاری داده ها بین راه حل های دو نقطه ای
  • ‌استفاده از ربات های چت برای پاسخ به سوالات متداول مشتریان
  • ‌هماهنگی مصوبات بین ادارات

علاقه مندان به اتوماسیون، فناوری هایی مانند اتوماسیون فرایند روباتیک را برای سرعت بخشیدن به وظایف یا سایر نرم افزارها مانند یادگیری ماشین یا هوش مصنوعی را برای افزایش کارایی به کار می گیرند.BPM  ممکن است شامل اتوماسیون باشد یا نباشد. BPA می تواند نحوه همکاری انسان ها را بدون در نظر گرفتن فناوری بررسی کند.

BPA تنها یکی از ابزارهای زیادی است که تحت گستره وسیع BPM موجود است.

مدیریت فرآیندهای کسب و کار و اتوماسیون فرایندهای کسب و‌ کار با هم کار می کنند، اما آن ها اصطلاحات قابل تعویض نیستند. با تجزیه و تحلیل نحوه عملکرد کسب و کار شما از طریق لنزBPM ، می توانید مناطقی را پیدا کنید که برای ساده سازی توانایی های BPA آماده شده است. BPM و BPA با هم می توانند  هزینه ها را کاهش دهند، ضایعات را از بین ببرند و ارزش کارکنان و سیستم های شما را در اهداف سازمانی شما افزایش دهند.

گروه مدیریت فرآیند پارس می تواند کلیه خدمات فنی موردنیاز را در جهت پیاده سازی و ساخت فرآیندها در پروسس میکر به شما ارایه دهد.

https://www.processmaker.com/blog/business-process-automation-vs-business-process-management/

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری