آزمون و خطا جایگزینی برای شبیه سازی فرآیند کسب و کار نیست

1400/11/24
آزمون و خطا جایگزینی برای شبیه سازی فرآیند کسب و کار نیست

فرض کنید شما در حال کار بر روی اصلاح سیستم سفارش خرید در شرکت خود هستید. سیستم فعلی شما مشکلات زیادی را ایجاد می کند و شما سعی دارید چیز جدیدی را امتحان کند که به طور بالقوه می تواند این فرآیند را بسیار کارآمدتر و قوی تر کند.

در سیستم فعلی شما اگر بخواهید تغییری ایجاد کنید، باید در محیط زنده انجام شود. تغییراتی که شما می‌خواهید ایجاد کنید ممکن است دستورات فعلی را به هم بزند و مدیریت شما آزمایش‌های شما را بدون شواهد واضح تأیید نکند.

چه کاری می توانید انجام دهید؟ پاسخ شبیه سازی فرآیند کسب و کار است.

شبیه سازی فرآیند کسب و کار چیست؟

شبیه سازی فرآیند کسب و کار، تجزیه و تحلیل و آزمایش فرآیندهای کسب و کار در یک محیط مجازی بدون تمام خطرات و مشکلاتی است که می تواند با آزمایش چیزی در یک محیط زنده ایجاد شود.

با یک محیط شبیه سازی شده، هیچ خطری برای از کار افتادن فرآیند و توقف بهره وری در دفتر وجود ندارد. با شبیه‌سازی فرآیند کسب ‌وکار، از داشتن یک محیط پایدار مطمئن هستید که در آن می‌توانید با ایده‌ها و پیاده‌سازی‌های مختلف کار کنید تا ببینید چه چیزی می‌ تواند به سیستم اضافه شود و چه چیزی نمی‌تواند. با استفاده از شبیه‌سازی فرآیند کسب‌وکار، حتی می‌توانید روی ایده‌های جدید رادیکالی که قبلاً آزمایش نشده‌اند کار کنید تا ببینید آیا سود معناداری برای فرآیندی که روی آن کار می‌کنید، دارند یا خیر.

این مزیتی است که مدل‌سازی شبیه‌سازی فرآیند کسب‌وکار به کاربر می‌دهد: محیطی امن که در آن ویژگی‌ها، فرآیندها و ایده‌های جدید بدون نگرانی در مورد تأثیر بهره‌وری در محل کار قابل آزمایش هستند.

چه زمانی باید از شبیه سازی فرآیند کسب و کار استفاده کرد؟

شبیه سازی فرآیند کسب و کار مسیر ایده آلی است که:

شما می خواهید یک فرآیند را به طور قابل توجهی تغییر دهید، اما نتایج را نمی دانید.

شما در حال کار با یک فرآیند حیاتی برای ماموریت هستید که نمی توان آن را متوقف کرد.

شما اطلاعات واقعی در مورد نحوه عملکرد یک فرآیند در یک شرایط خاص می خواهید.

مراحل شبیه سازی فرآیند کسب و کار

در مورد معیارهایی که برای ارزیابی استفاده خواهید کرد تصمیم بگیرید. آیا امیدوارید روند جدید سریع تر باشد؟ باعث صرفه جویی در هزینه می شود؟ نتایج خطاهای کمتری دارد؟ جمع آوری داده های خاص در مورد فرآیند موجود.

یک ابزار مدل سازی فرآیند کسب و کار  انتخاب کنید. یکی را انتخاب کنید که دارای رابط کشیدن و رها کردن آسان باشد و نیازی به کدنویسی پیچیده نداشته باشد.

فرآیند بهبود یافته را طراحی کنید. تغییرات لازم را در فرآیند موجود خود ایجاد کنید و راه حل بهینه را ایجاد کنید.

شبیه سازی فرآیند کسب و کار را اجرا کنید. تمام داده های لازم را برای اثبات فرضیه خود جمع آوری کنید.

تصمیم بگیرید که در فرآیند جدید چه چیزی را اجرا کنید. بر اساس نتایج، هر تغییری را در فرآیند موجود خود ایجاد کنید.

مزایای شبیه سازی فرآیند کسب و کار

از منابع مجازی استفاده کنید.

در یک محیط مجازی، تعداد کارکنان و منابع برای آزمایش و توسعه چیزی محدودیت ندارد. استفاده از یک محیط شبیه سازی شده به شما کمک می کند تا با استفاده از منابع مجازی موجود، بر این چالش ها غلبه کنید و ببینید کدام فرآیندها و ایده ها کار می کنند و کدام نه.

با ایده های مختلف آزمایش کنید

شما می توانید متغیرهای ورودی خود را برای آزمایش فرآیند و عملکرد آن در شرایط مختلف تعریف کنید. با استفاده از این داده ها، می توانید پارامترهای مدل، یا حتی مدل را به عنوان یک کل، متناسب با نیاز خود تغییر دهید. به این ترتیب، می‌توانید ایده‌ها و مدل‌های مختلف را آزمایش کنید و به شما کمک می‌کند فرآیندی واقعا قوی بسازید که می‌تواند تحت شرایط مختلف عمل کند.

اشتباهات را قبل از وقوع پیدا کنید

یکی دیگر از مزایای مدل سازی شبیه سازی فرآیندهای کسب و کار این واقعیت است که می توانید فرآیندهای خود را در یک محیط مجازی اشکال زدایی کنید. به این ترتیب، مطمئن می‌شوید که قبل از اجرای فرآیند، همه اشکالات را برطرف می‌کنید، که بی‌نهایت بهتر از یافتن باگ‌ها در هنگام اجرای فرآیند است.

نتایج واقعی یا نه؟

در تیم شما، ممکن است تعدادی ایده وجود داشته باشد که همه بخواهند آن ها را اجرا کنند. اما حتی اگر روی کاغذ خوب به نظر برسند، هیچ تضمینی وجود ندارد که مزایای دنیای واقعی را ارائه دهند. شبیه‌سازی فرآیند کسب‌وکار راهی عالی برای آزمایش ایده‌های جدید است تا ببینید آیا آن ها واقعاً نتایجی را که امیدوار هستید ارائه می‌دهند یا خیر. اگر نتیجه مطابق خواسته شماست، می توانید آن ایده ها را به مرحله آزمایشی توسعه ببرید. اگر که مطابق انتظارات شما نبودند، می‌توانید بیابید که چه چیزی اشتباه است و آن را برطرف کنید، یا این فرآیند را به طور کامل رها کنید.

این روش برای بررسی نتایج قبل از این که فرآیند حتی در نقطه شروع باشد، می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا از هرگونه تأثیر فرآیندهای ناکارآمد بر بهره‌وری واقعی جلوگیری کنند.

هزینه های طراحی ارزان تر

با استفاده از مدل سازی شبیه سازی فرآیند کسب و کار، می توانید مدل ها و فرآیندهای ناکارآمد را از مرحله طراحی ریشه کن کنید. این کار باعث صرفه جویی زیاد در زمان می شود که در غیر این صورت برای توسعه یک مدل ناکارآمد صرف می شود. شبیه سازی فرآیند کسب و کار تضمین می کند که شما فقط برای توسعه مدلی هزینه می کنید که در واقع می تواند مزایای دنیای واقعی را به شما ارائه دهد.

بهبود تست آسان تر است

اگر یک مدل فرآیند موجود دارید و تنها کاری که واقعاً می‌خواهید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که بهبود یافته یا به عملیات فعلی شما ارتقا یافته است، بهترین راه برای مشاهده این است که کدام بهبودها کار می‌کنند و کدام نه شبیه‌سازی فرآیند  است، آن هم بدون نیاز به ایجاد تغییر روندی که در حال حاضر در حال جریان می باشد.

اتصال شبیه سازی فرآیند کسب و کار به BPM

شبیه سازی فرآیند کسب و کار  ثابت کرده است که هنگام ایجاد مدل های نظری و تغییرات در فرآیندها بسیار مفید است. اما چه ارتباطی با مدیریت فرآیند کسب و کار دارد؟

با نرم‌افزار مدل‌سازی فرآیند مناسب، می‌توانید طرح‌هایی را که در شبیه‌سازی‌های مرحله مدل‌سازی ایجاد کردید، مدل‌سازی کنید. به این ترتیب، شبیه‌سازی‌های مستقیم را به مدل‌های کاری تبدیل می‌کنید که می‌توانند در توسعه آن مدل‌های فرآیندی استفاده شوند.

مدل های اثبات شده را می توان در دنیای واقعی آزمایش کرد تا اثرات آن ها را مشاهده کرد، در حالی که فرآیندهای ناکارآمد در همان فاز طراحی، از دور خارج می شوند. این باعث صرفه جویی در زمان و تلاش ها در مدیریت فرآیندهای کسب و کار می شود. این جاست که شبیه سازی می درخشد، زیرا از آن به عنوان یک عنصر حمایتی برای مدیریت فرآیند کسب و کار استفاده می شود.

نتیجه

برای شما شبیه‌سازی فرآیند کسب‌وکار نجات‌دهنده‌ای است که به شما کمک می‌کند ویژگی‌های جدید و مدل‌های فرآیند را بدون نیاز به آزمایش در یک محیط زنده آزمایش کنید. به این ترتیب، شما می توانید فرآیند سفارش خرید را با تعدادی متغیر و پارامتر آزمایش کنید تا ببینید آیا مدلی که ایجاد کرده اید به اندازه کافی خوب است تا جایگزینی برای فرآیند موجود باشد. مدل‌سازی شبیه‌سازی فرآیند کسب‌وکار نه تنها در زمان توسعه همه چیز برای اجرا صرفه‌جویی کرده است، بلکه فضایی ایحاد می کند تا ایده‌های جدید را بدون نگرانی در مورد ایده‌های آزمایش‌نشده‌ای که دفتر را متوقف می‌کند، امتحان کنید.

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان ساخت فرآیند در پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.

https://kissflow.com/workflow/bpm/business-process-simulation/

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری