نقش محوری BPM در تحول دیجیتال

1400/12/18
نقش محوری BPM در تحول دیجیتال

 هدایت یک شرکت از طریق پیشرفت‌ها و به‌روزرسانی‌های مداوم فناوری، کار آسانی نیست.

دنیایی را تصور کنید که در آن به فناوری‌هایی که به طور خاص برای کمک به سازمان شما طراحی شده‌اند، تا سازمان شما به طور کارآمدی کار کند، دسترسی داشته باشید. حالا تصور کنید که تصمیم گرفتید از این فناوری که به راحتی در دسترس است استفاده نکنید.

مسئله این است که این جهان تخیلی نیست - این همان دنیایی است که شما در آن زندگی می کنید (و کار می کنید)! و اگر امروز در رأس یک سازمان هستید، از دست دادن فناوری BPM (مدیریت فرآیند کسب و کار) مانند این است که کشتی تایتانیک را در مسیری مستقیم به سمت دریاهای پر از کوه یخ قرار دهید!

همه در مسابقه تحول دیجیتال حضور دارند و BPM یک برنده ثابت شده است.

انتظار می رود ارزش کل بازار BPM تا پایان سال 2021 از مرز 13 میلیارد دلار عبور کند - این یک پیش بینی منطقی است زیرا فناوری BPM در حال حاضر موفق شده است. 86 درصد از شرکت ها از سال 2016 تا حدودی تعهد خود را به BPM نشان داده اند و این تعداد همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد.

فناوری BPM از قدرت رایانه‌ها و موتورهای مبتنی بر قوانین استفاده می‌کند تا به مدیران یک دید کلی از نحوه عملکرد فرآیندهایشان بدهد.با استقبال بیش تر کسب و کارها از دیجیتالی شدن، BPM بیش تر و بیش تر مرکزیت می یابدBPM تحول دیجیتال را مدیریت می کند..

 

تحول دیجیتال چیست؟

تحول دیجیتال یعنی تغییر از وابستگی به سیستم‌های قدیمی غیرمستند، مبتنی بر کاغذ یا دارای تاریخ که داده‌ها را به اشتراک نمی‌گذارند، به استفاده از فناوری‌های دیجیتال، اجتماعی و تلفن همراه.

 تحول دیجیتال شامل:

  • تغییر در تفکر
  • تغییرات در رهبری کسب و کار
  • استقبال از تکنولوژی
  • دیجیتالی کردن منابع شرکت
  • پذیرش نوآوری

به راحتی می توان فهمید که چرا BPM دقیقاً در تحول دیجیتالی قرار می گیرد.

نوآوری و پیشرفت های مداوم در دنیای کسب و کار و فناوری اطلاعات به این معنی است که وضعیت موجود در اداره یک کسب و کار دائما در حال تغییر است. خود BPM از یک ابتکار یک بار مصرف به یک فرآیند ثابت تغییر کرده است.

BPM به فرآیندهای همیشه در حال تغییر درگیر در عملیات تجاری می پردازد. همان طور که فرآیندهای کسب و کار خود را به روز کرده و تطبیق می دهید، بستری برای بررسی، اصلاح و بهبود مستمر آن ها فراهم می کند.

همان طور که سبک های کاری به یک مدل همکاری مشترک تغییر می کند، می تواند پیچیدگی را کاهش دهد و همکاری را آسان و حتی بدون دردسر کند.

مشتریان از برندهایی که با آن ها تعامل دارند انتظار تجربه بهتری دارند.

BPM به شما کمک می کند تا تعامل فرآیندی را تقویت کنید و تجربه مشتری را رضایت بخش می کند.

همان طور که از این توضیحات مشخص است، BPM در مرکز تحول دیجیتال قرار دارد و می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا به روشی درست  وارد عصر دیجیتال شود.

رهبران تجاری باید به BPM توجه جدی داشته باشند.

دگرگونی دیجیتال چیزی فراتر از خرید برخی فناوری‌های شیک، ساختن یک پلتفرم «تحول دیجیتال» و کار با آن است. این موضوع، مساله ای است که باید توسط سازمان ها در سطح ریشه ای پذیرفته شود. کسب و کارها به رهبری خود نیاز دارند تا آن ها را به سمت تحول دیجیتال سوق دهند و از قدرت فناوری BPM بهره ببرند.

63 درصد از شرکت ها اعتراف می کنند که پروژه های تجاری را بر اساس فناوری های قدیمی و نامناسب مانند MS Word، Powerpoint و Excel اجرا می کنند. این وظیفه بر عهده کسانی (مانند مدیران، معاونان و مدیران ارشد) است که در راس کار هستند و باید شرکت ها را در عصر تحول دیجیتال شکوفا نگه دارند.

پیشرفت های دیجیتال یک شمشیر دو لبه است. در یک طرف فناوری است که می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را با موفقیت به سمت آینده هدایت کنید و در طرف دیگر خطر عقب ماندن از آن جایی که پیشرفت های فناوری باعث می شود رقابت شما به جلو و دور از چشم شما پیش برود، وجود دارد.

اگر شما مسئول این تغییرات در سازمانتان هستید، مسیری که انتخاب می کنید، مقصد سازمان شما را تعیین می کند.

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان ساخت فرآیند در پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.

https://kissflow.com/workflow/bpm/how-bpm-is-taking-a-central-role-in-digital-transformation/ 

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری