5 مورد از مشکلاتی که اتوماسیون فرآیند کسب و کار می تواند حل کند

1400/11/26
5 مورد از مشکلاتی که اتوماسیون فرآیند کسب و کار می تواند حل کند

اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار (BPA) به ساده سازی کسب و کار شما و دستیابی به تحول دیجیتال با خودکارسازی فرآیندهای کسب و کار دستی کمک می کند. هدف اصلی آن کاهش هزینه ها، ایجاد شفافیت بیش تر، افزایش کارایی و تسهیل انطباق با فرآیند است. به بیان ساده، هیچ محدودیتی برای مزایایی که BPA می تواند برای یک سازمان به ارمغان بیاورد وجود ندارد.

در ادامه پنج مشکل رایجی که اتوماسیون فرآیند کسب و کار می تواند به حل آن ها کمک کند آورده شده است:

  1. ساده سازی فرآیندهای کسب و کار در سراسر سازمان

یکی از بزرگ ترین مزایای اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار این است که می تواند به ادغام تمام فرآیندهای درون شرکت شما و تبدیل آن ها به یک راه حل کلی کمک کند.

اکثر کسب و کارها دارای محیط پیچیده ای هستند که از برنامه های کاربردی متفاوت متعدد تشکیل شده است. همان طور که اندازه سازمان شما بزرگ می شود و فناوری های جدید به کار می روند، پیچیدگی نیز افزایش می یابد.

با اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار، می توانید از یکپارچه سازی نقطه به نقطه استفاده کنید تا همه برنامه ها به طور یکپارچه با هم کار کنند. البته هر چه فرآیندهای بیش تری داشته باشید، زمان بیش تری را برای ادغام آن ها با یکدیگر باید صرف کنید. با ابزار مناسب اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار، می‌توانید کل فرآیند یکپارچه‌سازی را خودکار کنید - چه سیستم‌های قدیمی، برنامه‌های داخلی یا راه‌حل‌های مبتنی بر ابر داشته باشید.

  1. پیدا کردن و اصلاح خطاهای دستی

با برنامه های متعدد و حجم بالای داده، فضای خطاهای انسانی دستی نیز بزرگ تر است. هنگام وارد کردن دستی داده ها یا اشتراک گذاری فایل ها می توان خطاهای انسانی را مرتکب شد و هزینه تصحیح آن ها می تواند برای کسب و کار شما بسیار بالا باشد.

اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار می تواند این مشکل را با خودکار کردن وظایف ورود اطلاعات به صورت دستی حل کند که به نوبه خود منجر به بهره وری بالاتر و بدون خطای دستی می شود.

  1. گزارش دستی وقت گیر

برای اطمینان از این که شرکت شما به خوبی کار می کند و می توانید تصمیمات تجاری آگاهانه بگیرید، باید به گزارش های دقیقی که از حجم بالایی از داده ها استخراج می شود دسترسی داشته باشید.

جمع آوری داده ها و ایجاد دستی گزارش ها نه تنها کاری خسته کننده و زمان بر است، بلکه می تواند منجر به خطا نیز شود.

با پیاده سازی اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار در سازمان خود، می توانید به طور خودکار گزارش های دقیقی ایجاد کنید که هر زمان که داده های مرتبط با آن تغییر کرد می تواند در زمان واقعی به روز شود. خلاص شدن از گزارش دستی به این معنی است که تیم شما زمان بیش تری برای تمرکز بر وظایف مهم تجاری خواهد داشت.

  1. پیروی از انطباقات لازم

بسته به نوع صنعتی که کسب و کار شما بخشی از آن است، باید برخی از قوانین را رعایت کنید. این انطباق ها اغلب می تواند بر منابع IT فشار وارد کند.

درعوض، می توانید فرآیندهای مربوط به ارائه اطلاعات حسابرسان درباره شرکت خود را از طریق ابزارهای اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار ساده کنید.

به عنوان مثال، اگر شرکت شما ملزم به رعایت مقررات امنیت و حفاظت از داده ها باشد، می توانید داده ها را در تمام سطوح شرکت از طریق اتوماسیون رمزگذاری کنید.

در همان زمان، اتوماسیون کسب‌وکار شفافیت ایجاد می‌کند و بازی سرزنش را در شرکت متوقف می‌کند، زیرا دقیقاً می‌توانید ببینید چه کسی چه مرحله‌ای از فرآیند را تأیید کرده است.

  1. در انتظار تاییدیه

بسته به نحوه اشتراک‌گذاری و ذخیره اسناد در شرکت شما، تیم‌ها ممکن است قبل از شروع کار، برای شروع کار، منتظر تایید مقامات بالاتر باشند که اغلب منجر به تاخیر می‌شود. در صورتی که شخصی در مرخصی یا خارج از دفتر باشد، می تواند دیگران را از برنامه خارج کند.

ابزارهای اتوماسیون کسب و کار، گرفتن تأییدیه ها را به آسانی کلیک کردن روی یک دکمه انجام می دهند. با تمام داده‌ها و فایل‌هایی که به گردش کار اضافه می‌شوند، تأییدکنندگان می‌توانند اعلان‌های مستقیم دریافت کنند، فایل‌های مربوطه را بررسی کنند و فوراً آن را تأیید یا رد کنند که می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان شود و تیم‌های شما را همیشه در برنامه نگه دارد.

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان ساخت فرآیند در پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.

https://kissflow.com/workflow/bpm/business-process-automation/problems-business-process-automation-solve/

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری