چرا Low-Code یک دارایی برای مدیریت هوشمند فرآیند کسب و کار است؟

1400/12/10
چرا Low-Code یک دارایی برای مدیریت هوشمند فرآیند کسب و کار است؟

فرآیندهای کسب و کار نقشی حیاتی در افزایش موثر پتانسیل گردش کار سازمان شما دارند. با این حال، آن ها اغلب تکراری، وقت گیر و مستعد خطای انسانی هستند. مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) رشته ای است که توسط سازمان ها برای مقابله با این چالش استفاده می شود. سازمان ها از BPM برای تجزیه و تحلیل، کشف، اندازه گیری و بهبود عملیات خود استفاده می کنند. با افزایش محبوبیت BPM، زیرمجموعه های دیگری مانند مجموعه های هوشمند BPM (iBPMS) با ویژگی ها، قابلیت ها و ظرفیت اضافه شده معرفی شدند.

BPM یک راه حل موثر است، با این حال پلتفرم های iBPMS با استفاده از یکپارچه سازی، معماری ترکیبی، نظارت بر فعالیت های تجاری، رایانش ابری و هوش مصنوعی، همه چیز را به سطح بعدی می برند. BPM به سازمان ها کمک می کند تا چندین کار را با کمک یک پلت فرم واحد مدیریت کنند تا گردش کار خود را به راحتی خودکار و پیکربندی کنند.

 درباره قابلیت ها و اجزای پلت فرم iBPMS بیشتر بدانید 

پلتفرم‌های iBPMS توسط فناوری‌های متعددی هدایت می‌شوند که با استفاده مؤثر از فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، کارایی را در عملیات تجاری بیش تر می‌کنند. این پلتفرم عمدتاً به قوانین و مدل‌های فرآیندها برای مدیریت چندین کار به طور همزمان بستگی دارد.

 علاوه بر این، پلتفرم‌های iBPMS معمولاً شامل موارد زیر هستند:

  • مدیریت
  • نظارت
  • همکاری
  • اجرا
  • مدل سازی
  • مخزن
  • مدیریت قوانین
  • مخزن محتوا
  • ادغام
  • بهینه سازی

پلتفرم‌های iBPMS با استفاده از مدل‌های تصمیم‌گیری جامع، فرآیندهای کسب‌وکار را ساده می‌کنند و تجزیه و تحلیل را با یکپارچه‌سازی یادگیری ماشین گسترش می‌دهند.

 علاوه بر این، رابط کاربری همچنین نقش مهمی در توسعه برنامه‌های چند کاناله از طریق ابزارهای آسان مانند کد کم حجم ایفا می‌کند. با کمک رابط های برنامه نویسی کاربردی (API)، سازمان ها می توانند با موفقیت فناوری های جدیدتر را با سیستم های فعلی خود ادغام کنند.

می‌توانید برای معرفی مداوم ویژگی‌های جدیدی که بهینه‌سازی، بینش عملکرد و قابلیت‌های تأیید را ارائه می‌دهند، روی iBPMS حساب کنید. این فرآیندهای راستی‌آزمایی به شرکت‌ها در برخورد با سناریوهای غیرقابل پیش‌بینی برای حفظ ثبات کمک می‌کنند. پلتفرم‌های iBPMS همچنین امکان ادغام با فرآیندهای فعال از طریق تلفن همراه، تجزیه و تحلیل جریان و رسانه‌های اجتماعی را فراهم می‌کنند. در بخش بعدی، چگونگی تأثیر کد کم حجم بر راه‌حل‌های iBMS را مورد بحث قرار خواهیم داد.

درک کد کم حجم در مقابل بدون کد

دنیای تجارت دیجیتال با چابکی و هوشمندی فناوری هدایت می شود. در حال حاضر بسیاری از سازمان ها ترجیح می دهند به جای توسعه برنامه های سنتی از برنامه های کم کد استفاده کنند. چرا؟ زمان چرخش در این جا یک عامل حیاتی است. همیشه این بحث وجود دارد که آیا یک سازمان باید پلتفرم کم کد یا بدون کد را انتخاب کند.

با نبرد مداوم کد کم حجم در مقابل بدون کد، بسیاری از کاربران نهایی تفاوت‌هایی بین این دو گزینه پیدا می‌کنند.

کم کد در مقابل بدون کد: یک تاریخچه مختصر

پلتفرم‌های کد کم حجم حدود یک دهه است که در دسترس هستند. اگر تجربه کار در فناوری اطلاعات دارید، ممکن است با پلتفرم‌های کد کم حجم به شکلی برخورد کرده باشید - مثلاً به عنوان مشتق از ابزارهای توسعه نرم‌افزار و طراحی به کمک رایانه یا زبان برنامه‌نویسی (نسل چهارم/پنجم)، پایتون،SQL  و پرل.

همه این زبان‌ها هدف یکسانی دارند: پنهان کردن پیچیدگی‌ها (هزاران خط کد) و ساده‌تر کردن فرآیندها برای کاربر. انتزاعات در شرایط کم کد / بدون کد معمولاً شامل سه مرحله است: مرحله منطقی / رفتاری، مرحله داخلی / قابلیت و مرحله خارجی / استفاده.

مرحله منطقی / رفتاری: این مرحله عملیات تجاری و روش استفاده از ابزارها، از جمله گردش کار، اتوماسیون داخلی، و ادغام خارج از جعبه با برنامه های کاربردی خارجی را توضیح می دهد.

مرحله داخلی / قابلیت: این مرحله قابلیت های یک پلتفرم را نشان می دهد و نتایجی را که می توانید بدست آورید یادداشت می کند. همچنین، مستلزم عملکردهای خارج از جعبه و ابزارهای موجود و میزان تغییر این ابزارها و عملیات بر اساس نیازهای سازمان شما است.

مرحله خارجی / استفاده: این مرحله همه چیزهایی را که از استفاده از پلتفرم حاصل می شود فهرست می کند. این مرحله شامل داده های ذخیره شده و جمع آوری شده، علاوه بر تغییرات پردازش کوتاه مدت در طول عمر برنامه است.

برخی از تفاوت های اساسی بین کم کد و بدون کد چیست؟

Forrester و Gartner انواع پلتفرم‌های کد کم حجم را به‌عنوان یک رویکرد بصری برای توسعه برنامه‌ها توصیف می‌کنند، که به روشی غیرعادی برای آزمایش، مدیریت، استقرار و ساخت برنامه‌ها با دور زدن روش‌های سنتی، به کاربران نهایی کمک کنند.

پلتفرم‌های کد کم حجم و بدون کد با استفاده از بلوک‌های کد (کدهای خاص برای عملکردهای خاص) نتایجی را ارائه می‌کنند که می‌توانند در محدوده‌های از پیش تعیین‌شده عمل کنند.

 از طریق یک رابط کاربری ساده drag&drop کنید. 

به عنوان مثال، هنگامی که مجموعه خاصی از فعالیت ها در برنامه شما تکمیل می شود و می خواهید گردش کار را به صورت مشروط تنظیم کنید، جایگزین بهتری برای استفاده از یک زبان برنامه نویسی LCNC است که مجموعه وظایف را به بلوک های کد تبدیل می کند که تفسیر و خواندن آن ها آسان است.

بیایید فرض کنیم که برای شروع گردش کار باید سه شرایط استاندارد را رعایت کنید. با استفاده از بلوک‌های کد، پلتفرم پس از برآورده شدن این سه شرط، گردش‌های کاری را اجرا می‌کند. با این حال، اگر با دو شرایط منحصر به فرد با یک پلتفرم بدون کد مواجه شدید، ممکن است شانس نداشته باشید زیرا کمکی نخواهد کرد.

از سوی دیگر، یک پلتفرم توسعه با کد پایین، در صورت بروز سریع شرایط منحصر به فرد، رویکردهای متعددی را ارائه می دهد. یک پلت فرم توسعه با کد پایین این کار را بدون انحراف از هدف اصلی خود یعنی پیکربندی گردش کار و ساخت برنامه ها انجام می دهد.

چرا باید فرآیندهای تجاری را با کد پایین خودکار کنید؟

 اتوماسیون فرآیند سیستمی است که یک فرآیند تجاری را خودکار می کند یا با یک حوزه سروکار دارد و اتوماسیون سرتاسری را برای کل کسب و کار فراهم می کند.

همچنین یک تعهد فنی و پیچیده است زیرا کسب و کارها همیشه در حال پیشرفت هستند. برای جایگزینی گردش‌های کاری دستی مستعد خطای انسانی، ما به راه‌حل‌های مبتنی بر مصرف‌کننده و فناوری محور نیاز داریم که می‌توانند به سرعت با مقیاس‌های سازمانی سازگار شوند.

با یک پلتفرم با کد پایین، می توانید انتظار داشته باشید که راه حل ها را از نظر سرعت و مقیاس اصلاح کنید. ناگفته نماند که یک پلتفرم با کد پایین به کاربران نهایی و توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به طور همزمان روی بهبود فرآیندهای خود با یکدیگر همکاری کرده و به طور مداوم کار کنند. از آن جایی که سازمان‌ها نیاز به به‌روزرسانی مداوم جریان‌های کاری خود را پیدا می‌کنند، یک پلتفرم با کد پایین می‌تواند راه‌حل‌های قابل انطباق، قابل حمل و مقیاس‌پذیری را ارائه دهد تا بتوانید به‌طور یکپارچه تغییرات بازار را سفارشی کنید و با آن سازگار شوید.

چرا کم کد یک دارایی برای iBPMS است؟

اتوماسیون فرآیند مستلزم دسترسی به موقع به داده های قابل اعتماد و معتبر است. برای نشان دادن، بخش ها / خطوط مختلف کسب و کار بر فرآیندهای متفاوتی تکیه می کنند. اگر نیاز به مقیاس‌بندی اتوماسیون فرآیند دارید، برنامه های کد کم حجم گزینه‌ای ایده‌آل هستند و در زمان و تلاش شما صرفه‌جویی می‌کنند. در ادامه در مورد دلایل دیگری که چرا low-code یک دارایی برای iBPM ها است، توضیح خواهیم داد:

1. راحتی در استفاده

یکی از مزایای بسیاری که پلتفرم‌های کد کم حجم ارائه می‌دهند این است که برای استفاده از آن نیازی نیست برنامه‌نویس ماهری باشید. علاوه بر این، یک رابط کاربر پسند ارائه می دهد که تقریباً هر کاربر تجاری می تواند آن را درک کند.

2. توانمندسازی citizen developer

پلتفرم‌های کد کم حجم به افراد این امکان را می‌دهند که به طور مستقل کار کنند و بدون نیاز به کمک مستمر از بخش فناوری اطلاعات، با پیشرفت‌های جدید به‌روز باشند. در گزارشی در سال 2019، گارتنر دریافت که حدود 61 درصد از شرکت ها قصد دارند روی طرح های citizen developer کار کنند.

3. افزایش سرعت استقرار

یکی دیگر از مزایای قابل توجهی که کم کد ارائه می دهد سرعت استقرار است. با ویژگی‌های  drag&drop کردن، کاربران نهایی می‌توانند به سرعت مدل‌های فرآیند را بسازند و پیاده‌سازی کنند. بدون شک، استقرار برنامه تنها با یک کلیک فاصله دارد. این امر زمان صرف شده برای توسعه و کدنویسی را کاهش می دهد و فرآیند را کارآمدتر می کند.

طبق گفته Forrester، توسعه نرم‌افزار با استفاده از یک پلتفرم با کد پایین 10 برابر موثرتر و سریع‌تر از فرآیند سنتی است.

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان ساخت فرآیند در پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.

4. افزایش چابکی

از آنجایی که این فرآیند یک برنامه کاربردی است، کاربران به راحتی می توانند نیازها را به روشی چابک مدیریت و تغییر دهند. این یک فرآیند ساده است که به کد پیچیده نیاز ندارد.

https://www.processmaker.com/blog/why-low-code-is-an-asset-to-intelligent-business-process-management/

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری