5 نشانه که می گوید مدل نرم افزار BPM با مشکل مواجه شده است

1400/8/3
5 نشانه که می گوید مدل نرم افزار BPM با مشکل مواجه شده است

صنعت نرم افزار BPM و مدل فروش نرم افزار BPM با مشکل مواجه شده و نیاز به تغییر دارد. در ادامه 5 دلیل ارائه شده است که نشان می دهد صنعت BPM نیاز به اختراع مجدد دارد.

50 میلیارد دستگاه متصل

همه در مورد جهان متصل صحبت می کنند. طبق نظر بیش تر تحلیلگران تا سال 2020، ما در شرف پرش از دنیای با 6 میلیارد دستگاه متصل به جهانی با 50 میلیارد دستگاه متصل هستیم. در نتیجه شرکت های اینترنت اشیا مانند علف های هرز در همه جا به وجود می آیند.

 نرم افزار BPM نقش مهمی در این دنیای متصل خواهد داشت. تعداد بیش تری از پخش کننده های iPaaS وجود دارد که API را به API متصل می کنند، اما همچنان نیاز فراوانی به فرآیندهای هوشمندتر وجود دارد.

 این دقیقا همان چیزی است که BPM فراهم می کند اما iPaaS انجام نمی دهد. اما یک مشکل بزرگ وجود دارد:

 نرم افزار BPM موجود در بازار امروز، به سادگی نمی تواند به صورت کارآمد با این سطوح متناسب شود. اکثر شرکت های BPM نرم افزار خود را بر اساس همان موتورهای مبتنی بر جاوا ساخته اند و یا از مفاهیم و معماری این موتورها کپی کرده اند. این موتورها موتورهایی هستند که معماری آن ها به بیش از یک دهه پیش برمی گردد. آن ها برای مقیاس بندی مناسب طراحی نشده اند، برای محاسبه مقرون به صرفه، بیش از حد منابع محاسباتی را مصرف می کنند و مستعد مشکلات امنیتی جاوا هستند. این موتورها برای دیجیتالی کردن فرآیندهای کاغذ طراحی شده اند. هنوز بسیاری از فرآیندهای کاغذی وجود دارد که باید دیجیتالی شوند و کمبود کار برای ارائه دهندگان BPM وجود ندارد. اما تحول دیجیتال در مورد چیز دیگری است. این مسئله نیاز به تغییر پارادایم در جهان نرم افزار BPM دارد. فرآیندها و موتورهای گردش کار آینده باید بی نهایت مقیاس پذیر، انعطاف پذیر، کاملاً توزیع شده و قادر به انجام میلیون ها تراکنش در ثانیه باشند.

اقتصادهای محاسبه ارزش خرد

برای موفقیت در دنیای فردا، نرم افزار BPM باید برای اقتصاد محاسبات ارزش کوچک تهیه شود. AWS با بازآفرینی نحوه پرداخت مردم برای نرم افزار، تجارت نرم افزار را برای همیشه تغییر داد. اکثر ستون های صنعت نرم افزار هنوز متوجه نشده اند که چگونه واکنش نشان دهند. بسیاری از شرکت های نرم افزاری تصور می کنند که آن ها در حال فعالیت تجاری ابری هستند، زیرا اکنون نرم افزارهای خود را با استفاده از AWS ، Azure یا Google Compute اجرا می کنند. کاربران دیگر سرور نمی خرند و می توانند برای امتحان سرویس به صورت آنلاین ثبت نام کنند. اما نرم افزار SaaS بیش از یک دهه قدمت دارد. اگر این استراتژی ابری شما باشد، کل تغییر پارادایم را که امروز اتفاق می افتد از دست می دهید. این ابر نیست که AWS را خاص می کند. AWS ویژه است زیرا در می یابد چگونه برای بخش های کوچک تر از ارزش هزینه کند. AWS استاد صورتحساب خرد است. AWS فروش (long tail: استراتژی تجاری است که به شرکت ها امکان می دهد با فروش حجم کمی از اقلام به بسیاری از مشتریان، به جای فروش فقط حجم زیادی از کالاهای محبوب، سود قابل توجهی کسب کنند.

بر اساس این ایده است که هر قطعه ارزش افزایشی که می تواند ساخته شود باید به همین ترتیب تحویل، اندازه گیری و فروخته شود. به کاری بپردازید که Google Adwords یک دهه پیش برای اینترنت انجام داد. این همان چیزی است که اکنون AWS برای نرم افزار از بین می برد. شرکت هایی که به عنوان مدل کسب و کار از API درآمدزایی می کنند، آن را دریافت می کنند. API به عنوان یک سرویس و Lambda به عنوان یک سرویس مدل های تجاری فردا هستند. ما در ابتدای انقلاب محاسبات بدون سرور هستیم. این انقلاب اقتصاد خرد ارزش است.

محاسبات بدون قرارداد

 - محاسبات بدون سرور واقعی بوده و اینجاست. وقتی می فهمید که اقتصاد خرد ارزش چگونه جهان را تغییر می دهد، به سرعت آشکار می شود که اقتصاد ارزش خرد با محاسبات بدون سرور ارتباط تنگاتنگی دارد. شما نمی توانید یک سرویس را به اجزای سازنده آن یعنی ریز سرویس ها تقسیم کنید، مگر این که راهی برای اتصال آن ها به یکدیگر و پرداخت پول برای آن ها داشته باشید. محاسبات بدون سرور را نمی توان به کاربران یا پرونده ها یا قراردادها گره زد. شرکت ها به سکویی نیاز دارند که با اطلاع لحظه ای بتوانند خدمات خرد خارجی یا داخلی را به شما ارائه دهند که ارزش بالایی داشته باشد.

گروه مدیریت فرآیند پارس می تواند کلیه خدمات فنی موردنیاز را در جهت پیاده سازی و ساخت فرآیندها در پروسس میکر به شما ارایه دهد.

ارزش، اگر نه به اندازه صدها درصد، در ده ها مورد مدیریت خواهد شد. در حال حاضر این روش توسط AWS که دارای خدماتی هستند که هزینه ای معادل 0.000025 دلار برای هر واحد دارند، مدیریت می شود.

اگر در این نوع اقتصاد هنوز به فکر کاربران و برنامه های کاربری هستید، به سرعت از کسب وکار خارج خواهید شد.

ایده تصمیم گیری در مورد تعداد کاربران مورد نیاز شما، پر کردن فرم و امضای قرارداد (یا بدتر از آن - مجبور شوید که با یک نماینده فروش صحبت کنید) یک مفهوم قدیمی است.

درس هایی از IPaaS

یکzap ، یک جریان یا یک دستور العمل درست کنید و شروع به استفاده از آن کنید. این چنین است که اکثر ارائه دهندگان iPaaS (پلتفرم ادغام به عنوان یک سرویس) خدمات را می فروشند. در مور zap ، مهم نیست که آن zap کل کسب و کار شما را اداره می کند یا فقط ایمیل ها را می گیرد و یک پرونده را به روز می کند. هیچ کس نمی پرسد و هیچ کس اهمیتی نمی دهد. برای ساخت و استقرار نیازی به تصمیم گیری اساسی ندارید، فقط این کار را انجام می دهید. اگر زیاد از zap استفاده می کنید، پس باید هزینه کنید. آنچه بازار نیاز دارد، bpPaas (بستر فرآیند کسب و کار به عنوان یک سرویس) است.

SaaS ،  BPM را متوقف می کند.

اکثر شرکت های BPM نرم افزار را براساس کاربر یا حجم اشتراک پرونده می فروشند. بسیاری از این سیستم ها هنوز هم سیستم های داخلی هستند.

حتی نرم افزار ابری "جدیدتر" نیز نتوانست این مدل را شکست دهد. این مدل ممکن است برای نرم افزار ERP یا CRM کار کند آن هم زمانی که کیس مورد استفاده قابل پیش بینی باشد.

با این حال، برای نرم افزار فرآیند کار نمی کند. شما یک فرآیند را توسعه می دهید، آن را مستقر می کنید و برای آن فرآیند خاص و برای کاربران خاص، ارزش ایجاد می کنید.

 مطمئناً در cloud، BPM وجود دارد. اما BPM در cloud مبتنی بر یک مدل نرم افزاری است که توسط SalesForce حدود  سال 2000 به محبوبیت  رسید. این مساله مربوط به بیش از 18 سال پیش است! که آن زمان ابتکار محسوب می شد، اما اکنون دیگر یک ابتکاری نیست.

https://www.processmaker.com/blog/5-signs-that-the-bpm-software-model-is-broken/

 

 

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری