5 روش برای استفاده از نقشه برداری فرآیند در RPA

1400/8/11
5 روش برای استفاده از نقشه برداری فرآیند در  RPA

  اتوماسیون فرآیند روباتیک (RPA) در مورد تقلید از دستورالعمل های مشخص، استاد بی نظیری است. این فناوری مسئولیت یک کار دستی، مانند پر کردن صفحه گسترده Excel یا تأیید اطلاعات را از یک انسان به روبات نرم افزاری منتقل می کند.

 اتوماسیون فرآیند روباتیک آن چنان تقلید کنندگان قوانین زیرکی هستند که گارتنر پیش بینی می کند که می تواند در یک سال تقریبا 1 میلیون دلار در خطای انسانی در بخش مالی سنگین اداری صرفه جویی کند. علیرغم پتانسیل عظیم اش برای افزایش دقت، بهره وری و کارآیی، برنامه های RPA به اندازه استراتژی برنامه ریزی که از آن ها پشتیبانی می کند قوی هستند. به همین دلیل تحلیل گران فرآیند از تکنیکی به نام نقشه برداری فرآیند استفاده می کنند. این روش رابط بین یک مشکل تجاری و یک راه حل RPA است که مجموعه ای از دستورالعمل ها را برای تکمیل یک کار مشخص به یک ربات ارائه می دهد. در ادامه پنج روشی که تحلیل گران از نقشه برداری فرایند برای بهبود ابتکارات خود در RPA استفاده می کنند، شرح داده شده است.

  • نقشه برداری فرآیند می تواند به همه ذینفعان کمک کند تا ابتکارات RPA را تجسم کنند

 یکی از رایج ترین ابزارهای مورد استفاده در نقشه برداری فرآیند، نقشه فرآیند سطح بالا است. این نقشه یک تصویر سریع از مراحل مربوط به یک برنامه RPA است. این تجسم مفید نشان می دهد که چگونه سیستم های مختلف بدون وارد شدن به جزئیات ریز با یکدیگر تعامل دارند. این یک راه عالی برای ارتباط نحوه عملکرد یک فرآیند RPA با ذینفعان رهبری و غیر فنی است.

  •  استفاده از  swimlanesبرای نشان دادن نحوه تعامل سیستم ها 

 سازمان ها مملو از وظایفی هستند که مدعیان قدرتمندی برای RPA هستند. یک بانکدار بررسی می کند که آیا متقاضی در لیست تماشا است یا خیر. یک تحلیل گر بازاریابی اطلاعات عملکرد کمپین را از بسترهای مختلف در یک صفحه گسترده جمع آوری می کند. نمایندگان خدمات مشتری سطوح موجودی را تأیید می کنند و نمایندگان منابع انسانی برگه های زمانی و کسر مالیات را تأیید می کنند. با استفاده ازRPA ، می توانید ربات ها را برای انجام هر یک از این کارهای دستی ثبت نام کنید. وقتی نوبت به برجسته شدن نحوه قرار گرفتن ربات ها در فرایند می رسد، Swimlanes یک نمودار جریان بصری ارزشمند در جعبه ابزار نقشه ساز فرآیند است.

گروه مدیریت فرآیند پارس می تواند کلیه خدمات فنی موردنیاز را در جهت پیاده سازی و ساخت فرآیندها در پروسس میکر به شما ارایه دهد.

  Swimlanesنقشه های چند منظوره ای هستند که یک پروژه بزرگ را به "خطوط" مسئولیت تعیین شده تقسیم می کنند. در حالی که می توانید از swimlanes برای تعیین مسئولیت افراد یا بخش ها استفاده کنید، تحلیل گران RPA از swimlanes برای نشان دادن این که چه سیستم ها یا فناوری هایی چه وظیفه ای را بر عهده دارند استفاده می کنند.

  • استفاده از نقشه جریان ارزش برای ایجاد تعادل بین اتوماسیون و رضایت مشتری

 فقط به دنبال یافتن مطلوب ترین دنباله کارها نباشید. صرف این که یک فرآیند کارآمدترین به نظر می رسد به این معنی نیست که بیش ترین ارزش را برای کاربر نهایی شما ارائه می دهد. نقشه جریان ارزش یکی از ابزارهایی است که توسط نقشه پردازان فرآیند مورد استفاده قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که آن ها همیشه مشتری را در ذهن خود نگه می دارند. آیا تیم خدمات مشتری شما ساعت ها را در روز برای بازنشانی گذرواژه ها هدر می دهد - کاری که یک ربات می تواند به راحتی انجام دهد؟ شاید شما گام خاصی را در خط فروش خود به RPA سپرده اید، اما رویکرد عملی بیش تری لازم است. نقشه جریان ارزش به ایجاد تعادل بین کارآیی تاکتیکی و ارائه بهترین ارزش به مشتری کمک می کند.

  •  یک ابزار قدرتمند برای شناسایی ناکارآمدی های سیستمیک  

 وقتی تصویری واضح از نحوه تبادل اطلاعات سیستم ها داشته باشید، می توانید به راحتی ناکارآمدی ها را تشخیص دهید. آیا ربات ها اغلب داده های یک سانی را بین دو سیستم به صورت رفت و برگشت ارسال می کنند؟ این امر می تواند منجر به تاخیر در پردازش و طولانی شدن زمان انتظار مشتری شود. نقشه های فرآیند می توانند تنگناها را مشخص کرده و به شما در یافتن مسیرهای بهینه تر کمک کنند.

  • نقشه فرآیند می تواند  با ارائه اطلاعات بیش تردر مورد مراحل غیر ضروری به توصیف آن ها کمک کند

 بسیاری از سازمان ها در هیجان خود برای پیاده سازی فناوری هایRPA ، وظایف دستی خود را به یک سیستم نرم افزاری واگذار می کنند. مک کینزی به تیم ها هشدار می دهد که مراقب این دام باشند: موثرترین ابتکارات RPA آن هایی هستند که با ساده سازی سیستم های بسیار پیچیده شروع می شوند.

آیا شما گروهی از ربات ها را برای رونویسی یک برنامه 25 زمینه ای بسیج می کنید؟ با در نظر گرفتن زمینه هایی که ممکن است بتوانید حذف کنید، شروع کنید. با وجود این که مدیریت فقط چند صفحه از ده ها صفحه را می خواند، هنوز هم به یک قالب گزارش ماهانه قدیمی متکی هستید؟ به جای انتقال ساده این مسئولیت ها بهRPA ، نقشه فرآیند شما را مجبور می کند تا هر مرحله را بررسی کرده و مشخص کنید که کدامیک برای اهداف کلی شما ضروری است - و کدام مراحل به سادگی سنگین هستند. اتوماسیون فرآیند روباتیک یک فناوری قدرتمند برای افزایش کارایی کلی در سازمان شما است. فارستر بازار حزب جمهوری خلق چین را در سال 2016، 250 میلیون دلار ارزش گذاری کرد و پیش بینی کرد با رشد سرسام آوری تا پایان سال 2021 به 2.9 میلیارد دلار برسد. با وجود داشتن "روبات" در نام، استفاده بیش تر از این نیروی دیجیتالی هم به اندازه برنامه های دیگر به برنامه ریزی نیاز دارد. با استفاده از ابزارهای نقشه برداری فرآیند، می توانید به سازمان خود کمک کنید تا پایه محکمی برای یک برنامه موفق RPA ایجاد کند.

https://www.processmaker.com/blog/5-ways-to-use-process-mapping-in-rpa/ 

 

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری