6 چالش رایج ERP

1400/9/25
6 چالش رایج ERP

با هر مدیر فناوری اطلاعات در مورد پیاده سازی ERP صحبت کنید، به احتمال زیاد شاهد برخورد نسبتا پیچیده یا حتی ناامید کننده ای خواهید بود. اما آیا موضوع اجرای یک ERP جدید واقعاً باید تا این حد پیچیده باشد؟

قطعا نه! و به خصوص اگر می دانید در این فرآیند از چه چیزی اجتناب کنید، نه. از آن جایی که نصب یک سیستم ERP بر کل کسب و کار شما تأثیر می گذارد، طبیعی است که چالش هایی هم ایجاد شود. با این حال، این مشکلات نباید شما را از بهره مندی از مزایای ERP باز دارد. در این راهنما، ما شش چالش رایج ERP را فهرست کرده ایم تا به شما کمک کنیم تا راه حل مناسب ERP  را برای سازمان خود انتخاب و پیاده سازی کنید.

  • بررسی این که کدام فرآیندها باید یکپارچه شوند

اولین چالش پیاده سازی ERP این است که بفهمید کدام یک از فرآیندها و سیستم های موجود شما از یکپارچه سازی ERP سود می برد و کدام یک از این ها در نهایت مانع گردش کار کسب و کار شما می شود؟ این امر به ویژه برای سازمان هایی با بخش های مختلف رقابتی دشوار است.

بدون ERP، شرکت ها زمان ارزشمندی را برای جمع آوری داده های تکه تکه شده از صفحات گسترده و منابع مختلف تلف می کنند. با ادغام سیستم ها و فرآیندهای کاری فعلی خود با یک ERP، می توانید اطمینان حاصل کنید که همیشه یک منبع از همه داده ها در سازمان شما وجود خواهد داشت.

  • انعطاف ناکافی

اگر یک سیستم ERP به اندازه کافی منعطف نباشد، ممکن است شرکت شما مجبور شود فرآیندهای خود را با ERP سازگار کند تا بتواند کار کند. این ممکن است کمی پس رفت به نظر برسد و زمان و منابعی که برای سازماندهی مجدد کسب و کار شما و آموزش مجدد تیم شما، که به طور قابل درک تمایلی به آن ندارند صرف می شود، ارزشش را نداشته باشد.

با این حال، با انتخاب نرم افزار مناسب برای نیازهای خاص خود، اطمینان حاصل می کنید که یکپارچه سازی شما انجام شده است و در نتیجه عدم انعطاف پذیری از بین می رود.

  • مقاومت در برابر تغییر

علیرغم مزایای واضح راه حل های ERP، مردم واقعاً تغییر را دوست ندارند و جایگزینی چنین سیستم یکپارچه ناگزیر منجر به مقاومت و تاخیر تیم شما می شود. اگر تیم شما اهمیت پیاده سازی ERP شما را به طور کامل درک نکند، بدتر است.

همیشه قبل از پیاده سازی نرم افزار جدید، وقت خود را صرف آموزش صحیح کارکنان خود کنید. روی این موضوع تمرکز کنید که چرا ERP جدید وظایف روزانه آن ها را آسان تر می کند، نه پیچیده تر.

  • عدم بررسی صحیح فروشندگان فناوری اطلاعات

همیشه اتفاق میفته؛ یک خریدار فناوری اطلاعات تحت تأثیر یک تیم بازاریابی قرار می گیرد، اما تنها زمانی که سیستم پیاده سازی می شود، متوجه می شوید که عملکرد چقدر محدود است و چگونه این کار، بر روی بهترین شیوه های فعلی شما تأثیر می گذارد.

هرگز یک نرم افزار جدید را بدون بررسی صحیح فروشندگان پیاده سازی نکنید. توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری نهایی حداقل با 5 ارائه دهنده مختلف ملاقات کنید. اگر فکر می کنید این خیلی پیچیده یا وقت گیر به نظر می رسد، می توانید با یکی از کارشناسان ERP ما در این جا در سرویس مشاوره نرم افزار تماس بگیرید. ما تمام جزئیات کار را برای شما شرح خواهیم داد - البته کاملاً رایگان.

  • هزینه های نگهداری

همه سیستم های ERP نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند که با هزینه های نگهداری مرتبط همراه است. یک سیستم ERP ممکن است برای شروع ارزان به نظر برسد، اما اگر قبل از پیاده سازی، هزینه های نگهداری و تعمیرات مرتبط با آن را در نظر نگیرید، می توانید مبالغ بسیار زیادی برای پرداخت هزینه داشته باشید. این یک دلیل دیگر برای بررسی صحیح فروشندگان قبل از تصمیم گیری است.

  • درک نکردن یا استفاده نکردن از ویژگی های کلیدی

اگرچه کسب وکارها می توانند میلیون ها دلار در سیستم ERP خود سرمایه گذاری کنند، کاربران اغلب از ویژگی هایی که استفاده می کنند یا در دسترس آن ها هستند، آگاه نیستند. این بدان معناست که کسب وکارها اغلب فرصت ها را برای خودکارسازی فرآیندهای تجاری خود، سرعت بخشیدن به عملکرد و دستیابی به اهداف بیشتر از دست می دهند.

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان ساخت فرآیند در پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.

https://www.softwareadvisoryservice.com/en/blog/6-common-erp-challengesin-2019/

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری