خرید نرم افزار BPMS خارجی یا ایرانی؟

1401/2/6
خرید نرم افزار BPMS خارجی یا ایرانی؟

شاید سوالی که در بسیاری از سازمان‌ها بسیاری از مدیران و پرسنل با آن درگیر باشند، آن است که از نرم‌افزارهای مدیریت فرآیند (BPMS) خارجی استفاده کنند یا ایرانی؟

از نرم‌افزارهای BPMS خارجی می‌توان به نرم‌افزارهایی همچون بیزاجی، پراسس میکر، کاموندا و ..‌. اشاره کرد که در بسیاری از سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و از محبوبیت زیادی برخوردارند.
از سوی دیگر، سازمان‌های مختلفی نیز در داخل کشور اقدام به توسعه نرم‌افزارهای BPMS شخصی کرده‌اند که توسط خود آن‌ها به فروش می‌رسد.

حال سوالی که برای بسیاری پیش می‌آید آن است که کدام دسته از BPMS ها بهتر است؟ داخلی یا خارجی؟

برای رسیدن به نتیجه درست، لازم است تا ابتدا به این نکته اشاره شود که یک نرم‌افزار BPMS معتبر بایستی حتما تحت استاندارد BPMN باشد و برای طراحی و مدل‌سازی فرآیندها، از این استاندارد در آن استفاده شود.
استاندارد BPMN یک استاندارد جهانی است که در تمامی دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و زبان مشترکی در میان تمامی فعالان حوزه مدیریت فرآیندهای کسب و کار است.

بدین ترتیب، پیش از آن که در مورد ایرانی یا خارجی بودن یک BPMS فکر کنید، باید ابتدا اطمینان حاصل کنید که نرم‌افزار شما تحت استاندارد BPMN باشد.
نرم‌افزارهای خارجی نام‌برده همگی تحت این استاندارد هستند. اما در مورد نرم‌افزارهای داخلی باید از این نکته مطمئن شوید.

گروه مدیریت فرآیند پارس می تواند کلیه خدمات فنی موردنیاز را در جهت ساخت فرآیند در پروسس میکر به شما ارایه دهد.

مورد بعدی که بسیار اهمیت دارد، امکان اتصال نرم‌افزار BPMS به سایر دیتابیس‌ها و وب سرویس‌ها است. اگر نرم‌افزاری امکان اتصال به بقیه دیتابیس‌ها و وب سرویس‌ها را داشته باشد، می‌تواند با سایر نرم‌افزارها نیز ارتباط و تعامل برقرار کند. این امر در یکپارچه‌سازی نرم‌افزارهای سازمان بسیار موثر است.
در غیر این صورت، نرم‌افزار موردنظر به صورت یک جزیره مستقل عمل نموده که به هیچ عنوان توصیه نمی‌گردد.

امکاناتی همچون فرم‌ساز responsive، استفاده از کدنویسی در پیاده‌سازی فرآیندها و ... نیز از موارد مهمی هستند که بایستی در زمان خرید نرم‌افزار BPMS به آن توجه داشته باشید.

پس در درجه اول، ایرانی یا خارجی بودن یک BPMS چندان اهمیت ندارد و موارد بسیار دیگری هستند که سازمان باید به آن‌ها توجه داشته باشد.
بدون شک نرم‌افزارهای خارجی همچون بیزاجی و نرم افزار ProcessMaker که در سطح دنیا استفاده می‌شوند، از این امکانات برخوردار هستند. در مورد نرم‌افزارهای داخلی نیز بسته به شرکتی که آن را توسعه داده است، لازم است تا از وجود این امکانات اطمینان حاصل شود

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری