فراموشی کلمه عبور کاربر admin در ProcessMaker

1401/7/30
فراموشی کلمه عبور کاربر admin در ProcessMaker

اگر یکی از کاربران عادی در پراسس میکر (ProcessMaker) پسورد خود را فراموش کند، کاربر ادمین که دسترسی به مدیریت اطلاعات همه یوزرها دارد، می تواند پسورد جدیدی برای او ثبت کند. اما مشکل زمانی است که کاربر ادمین پسورد خود را فراموش کرده باشد.

چنانچه پسورد اکانت ادمین نرم افزار پراسس میکر خود را فراموش کرده اید، این مقاله می تواند به شما در تغییر پسورد آن کمک کند.

نکته: جهت پیش گیری از مشکل فراموشی کلمه عبور، می توانید گزینه مربوط به بازیابی آن را از طریق کاربر ادمین فعال سازی کنید. دستورالعمل این کار در مقاله فعال سازی گزینه فراموشی کلمه عبور شرح داده شده است. اما چنانچه تا به حال این کار را نکرده اید و اکنون پسورد کاربر ادمین را نیز به خاطر ندارد، این مقاله حاضر می تواند مشکل شما را برطرف کند.

 

پراسس میکر پسورد تمامی کاربران را در دیتابیس خود ذخیره سازی می کند. دسترسی به این دیتابیس از طریق محیط phpMyAdmin امکان پذیر است. اما لازم به ذکر است که تمامی پسوردها به صورت رمزنگاری شده در این دیتابیس ذخیره شده اند. پراسس میکر تا ورژن های قبل از php 5.6 از رمزنگاری MD5 جهت رمزنگاری پسوردها استفاده می کرد. اما از ورژن php 5.6 به بعد (یعنی ProcessMaker 3.2.1 و جدیدتر)، پسوردها با الگوریتم SHA-256 رمزنگاری می شوند. به همین خاطر شما باید ابتدا ورژن پراسس میکر و php آن را بررسی کنید تا از نحوه رمزنگاری آن مطلع گردید.

از آن جا که هیچ کدام از دو نوع رمزنگاری (MD5 و SHA-256) قابل برگشت نیستند، شما نمی توانید با دیدن پسورد رمزنگاری شده خود در دیتابیس، آن را به پسورد اصلی تبدیل کنید و تنها راه موجود، رمزنگاری یک پسورد جدید و جایگزینی آن با پسورد قبلی در دیتابیس است. بدین شکل، پسورد شما ویرایش خواهد شد.

پس اولین اقدامی که باید انجام دهیم، رمزنگاری یک پسورد جدید است. برای این کار می توانید از وب سایت هایی که به صورت آنلاین یک عبارت را رمزنگاری می کنند استفاده کنید. مثل وب سایت زیر:

SHA256-hash-password-ProcessMaker

پس از آن که عبارت رمزنگاری شده خود را دریافت کردید، باید در دیتابیس آن را با پسورد قبلی جایگزین کنید. جهت دسترسی به دیتابیس MySQL پراسس میکر باید وارد محیط phpMyAdmin شوید که این کار هم از طریق لینک در مرورگر و هم از طریق نرم افزارBitnami  امکان پذیر است. تصویر زیر نحوه باز کردن محیطphpMyAdmin  را از طریق بیتنامی نمایش می دهد:

phpMyAdmin-Bitnami-ProcessMaker

پس از باز شدن صفحه لاگین phpMyAdmin در مرورگر، باید به آن با یوزر root لاگین کنید. چنانچه پسورد کاربر root دیتابیس MySQL را هم فراموش کرده اید، می توانید آن را از طریق گفته شده در این لینک تغییر دهید.

پس از ورود به محیط phpMyAdmin، در منوی سمت چپ صفحه می توانید دیتابیس های موجود را مشاهده کنید که دیتابیس مدنظر ما همان اولین دیتابیس با نام bitnami_pm است و باید روی آن کلیک کنید.

ProcessMaker-phpMyAdmin-bitnamipm

 

پس از کلیک بر روی نام دیتابیس bitnami_pm و باز شدن لیست جداول آن، مطابق با تصویر زیر باید وارد تب SQL شده و دو دستور sql زیر را در آن صفحه وارد کرده و سپس اجرا نمایید. لازم به ذکر است که در دستورات زیر، به جای کلمه my_pass باید عبارت رمزنگاری شده پسورد جدید را قرار دهید.

UPDATE `users` SET `USR_PASSWORD` = 'my_pass' WHERE `USR_UID` = '00000000000000000000000000000001';

UPDATE `rbac_users` SET `USR_PASSWORD` = 'my_pass' WHERE `USR_UID` = '00000000000000000000000000000001';

ProcessMaker-phpMyAdmin-query-password

بدین ترتیب پسورد کاربر ادمین نرم افزار پراسس میکر ویرایش شده و می توانید با پسورد جدید به نرم افزار لاگین کنید.

 

گروه مدیریت فرآیند پارس دارای سابقه پیاده سازی بیش از 500 فرآیند در حوزه های مختلفی از جمله بازرگانی، مدیریت اسناد مهندسی، ساختمانی، مدیریت جلسات و ... تحت نرم افزار پراسس میکر (ProcessMaker) است و می‌تواند به شما در پیاده سازی و ساخت فرآیندها در پروسس میکر کمک کند.

همچنین گروه مدیریت فرآیند پارس می‌تواند به وسیله ماژول فارسی ساز پراسس میکر، این نرم افزار را برای شما فارسی سازی و شخصی سازی نماید.

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری