کاربردSharepoint و مقایسه آن با BPM

1400/8/21
کاربردSharepoint  و مقایسه آن با  BPM

شیرپوینت (Sharepoint) در 20 سال گذشته در افزایش بهره وری در 500 شرکت به عنوان یک پلت فرم "اینترانت" که از همه بخش های تجاری عبور می کند، یکپارچه بوده است.

 بسیاری از ویژگی های این پلتفرم باعث می شود تا افراد بتوانند در پروژه های موقت با هم کار کنند و فرآیندهای کسب و کار استاندارد را برای اشتراک گذاری اطلاعات، انتشار اسناد و ثبت داده ها ایجاد کنند.

ویژگی هایی مانند کنترل های امنیتی، نویسندگی مشترک، نسخه بندی و ادغام با Exchange (برنامه های ایمیل Outlook) به کاربران این امکان را می دهد که در زمان کمتری کارهای بیش تری انجام دهند و یکپارچگی کاری را که تولید می کنند حفظ کنند.

Sharepoint  شامل چه مواردی است؟

  • قبل از اینکه اسناد قابل مشاهده باشند نیاز به تأیید دارند.
  • اسناد را بررسی کنید تا از تألیف یا ویرایش دیگر آن ها جلوگیری شود.
  • هنگام بارگذاری اسناد یا ایجاد تغییرات، اعلان ها را دریافت کنید.
  • گردش کارها را با استفاده از منطق if/then برای خودکارسازی اقداماتی مانند انتقال یا ارسال اسناد و ارسال اطلاعات و ثبت اطلاعات انجام دهید.

همه این ویژگی ها بهره وری کاربران تجاری را افزایش می دهد، اما چیزی که شیرپوینت نسبت به سیستم های همکاری سند قبلی بهتر انجام می دهد، نمایش اطلاعات در مورد اطلاعات / اسناد ذخیره شده و دلیل آن است.

در شیرپوینت بسیار آسان است که به "فراداده" یا اطلاعات مربوط به داده ها (مانند زمان اصلاح شده، ایجاد شده و غیره، همچنین "برچسب" های سفارشی در اسناد یا موارد) نیاز داشته باشید تا کارکنان بدون نیاز به باز کردن آن  بهتر بفهمند که چرا سند وجود دارد و چرا مهم است.

شیرپوینت حتی به کاربران اجازه می دهد تا پایگاه های داده سفارشی را در قالب استفاده آسان ایجاد کرده و هزاران قطعه اطلاعاتی را که می توانند در گردش کار قبلی یا سایر فرآیندهای کسب و کار ادغام شوند، ثبت کنند.

مزایای استفاده از شیرپوینت چیست؟

شیرپوینت باعث افزایش بهره وری و دیده شدن کارکنان اطلاعات در همه زمینه ها، در مشاغل بزرگ و کوچک می شود.

ویژگی های SharePoint حول یک تجربه همکاری متقابل مبتنی بر اینترانت است که امکان اشتراک گذاری امن، مدیریت محتوا و ویژگی های همکاری گردش کار را در بین بسیاری دیگر فراهم می کند.

برای یک پلت فرم همکاری مبتنی بر وب سایت، SharePoint گزینه ای است که از نظر نگهداری ساده است و در سطح اساسی، درک آن برای کاربران تجاری آسان است.

  همچنین قابلیت تنظیم و مقیاس پذیری بی نهایت گسترده ای دارد، روش های مختلفی وجود دارد که مشاغل از این بستر برای افزایش بهره وری و بازگشت سرمایه استفاده می کنند.

 چه تفاوتی میان Sharepoint با بستر BPM وجود دارد؟ 

 اگر شرکتی قبلاً روی Sharepoint سرمایه گذاری کرده است، آیا می توانند از آن برای خودکارسازی فرایندهای  کسب و کار و گردش کار استفاده کنند؟

اساسا Sharepoint یک ابزار  BPMS نرم افزار نیست، بلکه یک ابزار مدیریت محتوا است.Sharepoint  یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای سازماندهی اطلاعات و محتوا در یک اینترانت یا اکسترانت است. به عنوان مثال، بسیاری از شرکت ها از آن برای به اشتراک گذاری اطلاعات داخلی و یا با مردم استفاده می کنند. اساساً می توانید از آن برای ایجاد وب سایت، پورتال، ذخیره و جستجوی اسناد استفاده کنید.

پس از ادغام Sharepoint باVisual Studio ، Info Path ، SQL Server ، Workflow Foundation ، BizTalk Server وOutlook ، می توانید یک ابزار BPMS داشته باشید که توسعه دهنده می تواند با آن کار کند. این کار بسیار پیچیده، مستلزم منابع، نیازمند مجموعه مهارت های بالا و مانند یک محیط توسعه در مقایسه با BPM Platform یا محیط توسعه سریع است.

در نتیجه، شرکت هایی که سعی در پیاده سازی مدیریت فرایندهای کسب و کار در شیرپوینت دارند، وابسته به توسعه دهندگان متخصص و دارای سیستمی هستند که نگهداری و بهبود آن ها در طول زمان هزینه بر است و زمان، پول و منابع زیادی را برای سفارشی سازی آن صرف می کنند.

به عنوان یک قاعده کلی، شما هر زمان که بخواهید از یک سیستم خارج از هدف مورد نظر خود استفاده کنید، مشکل ایجاد می کنید.

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان ساخت فرآیند در پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.

https://www.avepoint.com/blog/sharepoint-hybrid/what-is-sharepoint/

https://www.intellect.com/blog/Sharepoint-and-BPM

 

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری