BPMN 2.0 برای طراحی فرآیند کارآمد

1400/1/11
BPMN 2.0 برای طراحی فرآیند کارآمد

استاندارد  BPMN 2.0 ، استاندارد فعلی مدل سازی است که برای نقشه برداری از فرآیندهای کسب و کار در یک مدل فرآیند استفاده می شود. این استاندارد به ارایه رویه های داخلی سازمان به صورت گرافیکی کمک می کند و به سازمان ها امکان برقراری ارتباط به روشی استاندارد را ارائه می دهد.

زبان متحد کننده BPMN 2.0

BPMN 2.0 آخرین نسخه از استاندارد BPMN است که توسط گروه مدیریت شی (OMG®) با هدف تولید یک زبان مدل سازی یکپارچه که برای همه کاربران تجاری قابل درک باشد، تهیه شده است. این زبان پل ارتباطی بین طراحی و اجرای فرآیند کسب و کار است. این کار با تنظیم یک نمودار نرم افزاری روشن، کار کاربر را ساده می کند.
 از زمانی که BPMN 2.0 برای مدل سازی فرآیندهای مدرن بهینه شده است، به یکی از محبوب ترین زبان های مدل سازی تبدیل گردیده است.

مدل سازی با BPMN 2.0

مدل های BPMN 2.0 از عناصر گرافیکی که نشان دهنده بخش های مختلف فرآیند هستند، ساخته شده اند. عناصر اصلی شامل فعالیت ها، رویدادها و دروازه هایی است که با پیکان هایی که جریان توالی را به تصویر می کشند مرتبط هستند. نتیجه فرآیند کسب و کار از نظر تکنیکی به نمودار فلوچارت و UML شبیه است.

چرا BPMN 2.0؟

خیلی ساده است، به خاطر سادگی آن!

نمایش واضح ساختارها و مسئولیت های سازمانی، درک BPMN 2.0 را آسان می کند. این نمودار نه تنها امکانات متنوعی را برای متخصصان مدل سازی فراهم می کند، بلکه برای کسانی که فقط گاهی اوقات یا حتی برای مبتدیان مدل می زنند نیز ابزاری مناسب است. رویدادها، فعالیت ها و نمادهای دروازه در دسته های منطقی قرار می گیرند، بنابراین یادگیری توابع آسان است. همچنین در عمل، BPMN 2.0 باید از دید مدیریت فرآیند کسب و کار یا BPM مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین، هم کاربران فنی و هم کاربران تجاری به زبانی نیاز دارند که برای کاربران غیر فنی به اندازه کافی بصری باشد، اما به اندازه کافی غنی باشد تا بتواند معنای پیچیده فرآیند را نشان دهد.

اهمیت کار گروهی را فراموش نکنید!

 مانند هر کار و فرآیند، همکاری کلید موفقیت در اسناد و اجرای پروژه ها است. مدل سازی فرآیند کسب و کار را اغلب نمی توان در یک رابط مرکزی به دست آورد، اما BPMN 2.0 فرصت ایده آل برای درگیر کردن فعالانه کل تیم مدل سازی است.

در همین راستا، از آنجا که بسیاری از سازمان ها این نرم افزار را به هر نحوی تهیه کرده اند، اما ممکن است زمان و یا نیروی متخصص ساخت فرآیند در پروسس میکر را نداشته باشند، لذا گروه مدیریت فرآیند پارس می‌تواند به شما در پیاده سازی و ساخت فرآیندهای سازمان تحت این نرم افزار کمک کند.

منبع : https://www.signavio.com/bpmn-2-0-for-efficient-process-design/

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری