کاربرد نرم افزار BPMS در امور اداری، منابع انسانی و ارزیابی عملکرد پرسنل

1402/5/14
کاربرد نرم افزار BPMS در امور اداری، منابع انسانی و ارزیابی عملکرد پرسنل

نرم افزار مدیریت فرآیندهای کسب و کار (نرم افزار BPMS) یک سیستم مدیریت فرآیندها در سازمان است که می تواند کاربردهای مختلفی در رابطه با مدیریت و افزایش اثربخشی فرآیندها در حوزه های مختلف سازمان و کسب و کار ایفا کند. گروه مدیریت فرآیند پارس همکاری های زیادی با سازمان های مختلف در رابطه با پیاده سازی و راه اندازی نرم افزار BPMS در حوزه های مختلفی از جمله اداری، منابع انسانی، مالی، بازرگانی، مدیریت اسناد مهندسی، مدیریت جلسات، ساختمانی و ... داشته است و همواره در راستای بهینه سازی کسب و کارهای مختلف به واسطه نرم افزار bpms تلاش نموده است.

در این مطلب به نقش و کاربرد نرم افزار BPMS در امور اداری، منابع انسانی و ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان می پردازیم.

نرم افزار BPMS می‌تواند به سازمان ها در بهبود مدیریت منابع انسانی و ارتقای عملکرد پرسنل کمک زیادی کند و با استفاده از این نرم افزار، فرآیندهای اداری و منابع انسانی می‌توانند به صورت مؤثرتر و کارآمدتری اجرا شده و عملکرد پرسنل نیز بهبود یابد. در ادامه به برخی کاربردهای نرم افزار مدیریت فرآیندها در این حوزه اشاره می کنیم:

 

اتوماسیون فرآیندهای منابع انسانی با نرم افزار BPMS

واحد منابع انسانی و اداری در سازمان ها با فرآیندهای مختلفی از جمله مرخصی، ماموریت، حقوق و دستمزد، ارزیابی عملکرد پرسنل، جذب و استخدام و ... سر و کار دارد. با استفاده از نرم افزار BPMS، فرآیندهای منابع انسانی می‌توانند به صورت مکانیزه، سیستماتیک و نرم افزاری، اتوماسیونی شده و اجرا شوند. این امر می‌تواند به بهبود کارایی و صرفه جویی در زمان و هزینه سازمان منجر شود.

 

مدیریت مرخصی و حضور و غیاب کارکنان در نرم افزار BPMS

نرم افزار BPMS می تواند به سازمان ها در مدیریت مرخصی و حضور و غیاب کارکنان کمک کند. به وسیله این نرم افزار، کارکنان می توانند درخواست مرخصی را سیستمی و آنلاین ارسال کنند و سایر مراحل بعدی فرآیند نیز به صورت سیستمی توسط پرسنل بعدی (همچون مدیر شخص، منابع انسانی و ...) به کارتابل این اشخاص ارسال می شود.

از دیگر امکانات نرم افزار BPMS، امکان اتصال آن با نرم افزار حضور و غیاب شرکت است. به عنوان مثال فرآیند مرخصی می تواند ساعت ورود و خروج شخص را از نرم افزار حضور و غیاب دریافت کرده و روی فرم مرخصی نمایش دهد. همچنین می توان محدودیت هایی نیز در همین راستا به فرآیند اضافه کرد، به عنوان مثال شخص نتواند در ساعتی که در سازمان حضور داشته مرخصی ثبت کند.

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس، ضمن پیاده سازی و ساخت انواع فرآیندهای اداری و منابع انسانی همچون مرخصی و ماموریت برای سازمان های مختلف در نرم افزارهای BPMS همچون نرم افزار پراسس میکر (ProcessMaker)، اتصال آن به نرم افزار حضور و غیاب سازمان همچون نرم افزار علم و صنعت، نرم افزار پالیز افزار و ... را برقرار ساخته ایم.

 

مدیریت فرآیندهای پرداخت حقوق و دستمزد در نرم افزار BPMS

با استفاده از نرم افزار BPMS، می توان فرآیندهای مربوط به پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان را سیستمی و اتوماسیونی کرد و برنامه ریزی و انجام این فرآیندها را نیز تسهیل نمود. با توجه به پیاده سازی فرآیندهایی همچون مرخصی، ماموریت، اضافه کاری و ... و همچنین فرآیندها و اطلاعات مالی پرسنل تحت نرم افزار BPMS، کلیه اطلاعات مربوط به کارکرد هر یک از کارمندان در بانک اطلاعاتی نرم افزار ذخیره خواهد شد و لذا می توان فرآیندهای پرداخت حقوق و دستمزد را نیز به راحتی تحت نرم افزار BPMS اجرایی نمود.

نرم افزار BPMS می تواند به سازمان ها در ایجاد سیستم های اتوماتیک محاسبه حقوق و دستمزد به منظور اعتبارسنجی و درستی محاسبات کمک کند. این نرم افزار قابلیت هایی دارد که با استفاده از الگوریتم ها و قوانین تعیین شده، می تواند محاسبات را انجام داده و خطاهای محتمل را شناسایی نماید.

 

تایم شیت کارکرد و عملکرد پرسنل در نرم افزار BPMS

گروه مدیریت فرآیند پارس در برخی سازمان ها (به خصوص شرکت های پروژه محور) اقدام به توسعه سیستم تایم شیت عملکرد پرسنل در نرم افزار BPMS برای مدیران این سازمان ها نموده است. به گونه ای که هر یک از پرسنل در هر روز، فعالیت ها و مدت زمان کارکرد خود بر روی آن ها را در بازه زمانی حضور خود در شرکت تحت نرم افزار BPMS ثبت می کنند. فرآیند مربوطه با دریافت ساعت ورود و خروج فرد در سازمان از نرم افزار حضور و غیاب، میزان کارکرد مفید او در روز مربوطه را محاسبه و ارزیابی خواهد کرد. همچنین مدیران می توانند گزارشات مربوط به ارزیابی عملکرد پرسنل و یا میزان کارکرد سازمان بر روی هر پروژه را بدین ترتیب از سیستم دریافت نمایند.

 

مدیریت تغییرات در سازمان با نرم افزار BPMS

نرم افزار BPMS می تواند برای مدیریت تغییراتی که در حوزه حقوق و دستمزد در سازمان صورت می گیرند استفاده شود. برای مثال، با استفاده از BPMS می توان تغییراتی همچون تغییرات در ساختار حقوق و دستمزد، اضافه کردن مزایا و مرخصی ها و ... را در هر لحظه اعمال کرده و این تغییرات را به صورت مرتب و منظم اجرا نمود.

 

مانیتورینگ و ارزیابی وضعیت و عملکرد کارکنان در BPMS

با استفاده از نرم افزار bpms، مدیران می‌توانند وضعیت عملکرد کارکنان را به صورت مداوم پیگیری کرده و ارزیابی نمایند. این نرم افزار قابلیت هایی مانند تعیین وزن بندی معیارهای ارزیابی، ثبت عملکرد و ارائه گزارش‌های مربوطه را دارد.

سناریوهای ارزیابی می‌توانند شامل برنامه های توسعه شغلی و آموزشی، تنظیم و پیگیری اهداف و انجام ماموریت های ویژه نیز باشند.

 

فرآیندهای آموزش و رشد کارکنان در نرم افزار BPMS

نرم افزار BPMS می تواند در بهبود فرآیندهای آموزش و رشد کارکنان نقش موثری ایفا کند. این نرم افزار به سازمان ها این امکان را می دهد تا برنامه های آموزشی را برای کارکنان تعریف و پیش بینی کرده، نتایج آموزش را مانیتور کنند و عملکرد کارکنان را پس از آموزش ارزیابی نمایند.

 

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس، آماده ارایه انواع خدمات مربوطه در زمینه تحلیل، پیاده سازی و راه اندازی فرآیندها در نرم افزار BPMS به سازمان شما خواهیم بود. گروه مدیریت فرآیند پارس بیش از 500 فرآیند را در حوزه های مختلف در سازمان های متعددی شناسایی و تحلیل کرده و اقدام به پیاده سازی و ساخت این فرآیندها در نرم افزار پروسس میکر (ProcessMaker) نموده است.

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری