نرم افزار BPMS چگونه منجر به یکپارچگی سازمانی می شود؟

1402/7/24
نرم افزار BPMS چگونه منجر به یکپارچگی سازمانی می شود؟

امروزه یک سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار (نرم افزار BPMS) که به راحتی با سایر سیستم های شما یکپارچه نمی‌شود، ارزش صرف زمان یا هزینه های شما برای آن را ندارد.

در دنیای کسب و کار امروز، همکاری نه تنها برای انسان ها، بلکه برای سیستم های اطلاعاتی نیز کلیدی است. هیچ سازمانی نمی‌تواند یک مجموعه نرم افزاری کامل تهیه کند و هیچ ابزار گردش کار به اندازه کافی پیچیده و کاملی نیز برای رسیدگی به همه نیازهای شما وجود ندارد. یکپارچه سازی فرآیندهای سازمانی باید به طور قطع نقطه قوت هر نرم افزار BPMS باشد که شما ارزیابی و تهیه می کنید.

 

انواع یکپارچه سازی فرآیندها

نرم افزارهای BPMS مدرن باید دارای حدی از قابلیت های یکپارچه سازی باشند که سیستم‌های نرم افزاری را قادر می‌سازد تا وظایف و اطلاعات را به طور یکپارچه با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

نرم افزار مدیریت فرآیندها باید از انواع یکپارچه سازی مرتبط با داده های زیر پشتیبانی کند:

  • رویدادهایی که در سیستم و نرم افزار دیگری اتفاق می‌افتند و فرآیند جدیدی را آغاز می‌کنند. به عنوان مثال، هنگامی که یک درخواست خرید در سیستم مدیریت فرآیند شما تأیید می شود، ممکن است بخواهید یک سفارش درخواست خرید در نرم افزار ERP شروع شود.

  • قابلیت خواندن اطلاعات: به این معنی که داده‌ها را از یک سیستم شخص ثالث به فرآیند کسب و کار خود بکشید تا کاربران BPMS بتوانند از آن داده ها استفاده کرده و آن را در فرآیند به کار گیرند.

  • قابلیت ارسال اطلاعات: به معنای ارسال داده ها به یک سیستم شخص ثالث زمانی که داده ها به مرحله خاصی در فرآیند می رسند (مثلاً تأیید مدیر).

یکپارچه سازی مرتبط با داده ها و اطلاعات بخشی از یکپارچگی در سطح سیستم است، چیزی که باید در یک سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار به دنبال آن باشید. هنگامی که یک BPMS یکپارچه سازی بدون دردسری با سایر پلتفرم ها ارائه می‌دهد، فرآیندهای کسب و کار شما هوشمندی و قابلیت همکاری بیش تری پیدا می‌کنند.

یکپارچه سازی سازمانی با نرم افزار BPMS

 

 آیا نرم افزارهای BPMS امکان پشتیبانی از قابلیت های یکپارچه سازی همه جانبه را به همراه دارد؟ 

هر سیستم مدیریت فرآیند کسب و کاری در سازمان ها با نوعی ادغام و یکپارچگی همراه است، اگرچه محدوده یکپارچگی ممکن است از محصولی به محصول دیگر متفاوت باشد. با این حال، با سرعت سریع تغییرات برنامه‌های کاربردی جدید که در به عنوان نرم افزارهای سازمانی معرفی می‌شوند، برای فروشندگان BPMS امکان ارتباط و یکپارچگی پیش‌فرض با همه برنامه‌های تازه معرفی شده وجود ندارد. هر نرم افزاری فقط می تواند n تعداد قابلیت یکپارچه سازی را پشتیبانی کند. 

اگر یک نرم افزار BPMS نیاز به ارتباط اطلاعاتی و یکپارچگی با سایر محصولات نرم افزاری داشته باشد، یکپارچه سازی نرم افزار BPMS می تواند برای همکاری با سایر سیستم های نرم افزاری، از یکپارچه سازی سفارشی با استفاده از رابط برنامه نویسی کاربردی (API) استفاده کند. API ها به دو پلتفرم اجازه می دهند تا داده ها، توابع و انواع اطلاعات را بین یکدیگر به اشتراک بگذارند و به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشند.

 

 آیا کسب و کار شما به معماری BPM یکپارچه محور نیاز دارد؟ 

این که آیا یک کسب و کار به معماری BPM یکپارچه محور نیاز دارد، به ماهیت عملیات آن، پیچیدگی سیستم های اطلاعاتی آن و اهداف آن برای بهینه سازی فرآیند بستگی دارد. اگر پاسخ شما به پرسش‌های زیر مثبت است، ممکن است نشان‌دهنده نیاز به معماری BPM یکپارچه محور در سازمان شما باشد.

  • آیا کسب و کار شما به عنوان چندین سیستم اطلاعاتی و منابع داده عمل می کند که باید یکپارچه شوند؟

  • آیا کسب و کار شما دارای گردش کار و فرآیندهای پیچیده ای است که مراحل و سیستم های متعددی را شامل می شود؟

  • آیا نیازی به دسترسی بلادرنگ به داده های سیستم ها و نرم افزارهای مختلف در کسب و کار شما وجود دارد؟

  • آیا کسب و کار شما می‌خواهد تجربه مشتری را با ارائه یک تجربه یکپارچه و ثابت در چندین کانال و نقاط تماس بهبود بخشد؟

  • آیا اطمینان از رعایت قوانین حفاظت از داده ها و حریم خصوصی دغدغه اصلی کسب و کار شماست؟

 

در نهایت، یک معماری BPM یکپارچه محور می تواند مزایای قابل توجهی را برای مشاغلی که سیستم ها و فرآیندهای پیچیده ای دارند که نیاز به یکپارچه سازی و بهینه سازی دارند، ارائه دهد. با استفاده از جدیدترین فناوری‌های یکپارچه و نرم افزار BPMS، کسب و کارها می‌توانند به پیشرفت‌های قابل‌توجهی در عملیات خود دست یابند، هزینه‌ها را کاهش داده و تجربیات بهتری برای مشتریان ارائه نمایند.

 

نتیجه گیری

به طور کلی، هر راهکار و شیوه ای برای یکپارچه سازی، یک راه حل مناسب برای همه نیست، زیرا از یک شرکت به شرکت دیگر ماهیت فرآیندهای کسب و کار و نرم افزارها متفاوت است. سازمان شما باید نرم افزار مدیریت فرآیندی را انتخاب کند که جامع‌ترین طیف یکپارچه‌سازی را ارائه می‌دهد و به بهترین وجه با اهداف نهایی سازمان شما مطابقت داشته باشد.

شرکت ها می توانند از یکپارچه سازی نرم افزار BPMS برای دستیابی به اهداف یکپارچه سازی فرآیندهای کسب و کار بزرگ تر استفاده کنند.

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم این یکپارچه سازی را تحت نرم افزار پراسس میکر (ProcessMaker) در سازمان شما برقرار سازیم. نرم افزار پروسس میکر از آن جا که یک نرم  افزار BPMS متن باز است، امکان استفاده از API را برای هر قسمت از نرم افزار خود فراهم آورده است. همچنین این نرم افزار می تواند فرآیندها را از طریق دیتابیس و یا وب سرویس به سایر نرم افزارهای سازمان مرتبط و یکپارچه سازد.

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری