تشکیل تیم مدیریت فرآیند کسب و کار و ساختار سازمانی

1402/4/6
تشکیل تیم مدیریت فرآیند کسب و کار و ساختار سازمانی

مثل هر پروژه ای، وجود سازمان و تیم پروژه خوب جهت پیاده سازی یک سیستم فرآیند کسب و کار ضروری است. یک تیم پروژه معمولی و ساختار سازمانی شامل موارد زیر است:

  • کمیته راهبری تصمیم گیرندگان ارشد
  • مدیر پروژه
  • متخصصین فرآیند / تحلیلگران کسب و کار
  • متخصصین IT
  • کاربران کلیدی
  • صاحبان فرآیندهای کلیدی
  • تیم پشتیبانی فروشنده

اندازه و سطح پشتیبانی شما به انداره و دامنه پیاده سازی مدیریت فرایند کسب و کار (BPM) و مهارت های موجود در سازمان بستگی خواهد داشت.

شناسایی حمایت داخلی مورد نیاز از کسب و کار و اطمینان از اینکه این حمایت به پروژه تعلق می گیرد بسیار مهم است. بسیاری از پروژه ها شکست می خورند چون منابع داخلی در مرحله برنامه ریزی مشارکت دارند، اما در حین اجرا در دسترس نیستند زیرا هنوز کار روزانه را انجام می دهند. به یک رهبر تجاری قوی برای مدیریت پروژه نیاز است. کسی که به تیم رهبری احترام بگذارد، بتواند ورودی کمیته کاربر را وارد کند، بتواند با فانکشن های پشتیبانی فناوری اطلاعات/دیجیتال کار کند و همچنین فروشندگان خارجی را مدیریت کند.

برای پشتیبانی از پروژه شما شدیداً توصیه می شود که متخصص خارجی (مستقل از فروشنده نرم افزار) بیاورید زیرا شانس موفقیت را افزایش می دهد. آنها قبلاً بارها و بارها تجربه و فرآیند را پشت سر گذاشته اند و می‌توانند شما را با مشکلات بالقوه و میانبرها راهنمایی کنند. آنها همچنین می توانند شکاف های ظرفیتی و تخصصی را برای منابعی که سازمان شما ممکن است نداشته باشد پر کنند.

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان ساخت فرآیند در پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.

تیم مدیریت فرآیند کسب و کار یا تیم BPMS

تیم مدیریت فرایند کسب و کار یا ذینفعان مدیریت فرایند کسب و کار ؟

شرکت‌ها از روش‌های مختلفی برای اجرای پروژه مدیریت فرایند کسب و کار استفاده می‌کنند، از استفاده از کمربند سیاه شش سیگما به ‌عنوان متخصص، مصاحبه با متخصصان موضوعی توسط یک تحلیلگر کسب ‌وکار و توسعه مدل آن‌گونه که هست و باید ترسیم شود ، تا استفاده از کارگاه ‌های آموزشی مختلف نیم روزه برای مراحل مختلف فرآیند با ذینفعان مناسب. روشی که من به شدت توصیه می کنم و از آن در بیشتر از 100 فرآیند مختلف استفاده کرده ام، روش مبتنی بر تیم است.

من به تازگی از این روش برای یک مشتری خدمات مالی با 6 تیم مختلف استفاده کردم، و در اینجا مزایای آن آمده است:

  • این روش کار پروژه های واقعی و ایجاد مهارت را ترکیب می کند.
  • این روش کار واقعی انجام شده در پروژه جاری را می دهد.
  • کار تسریع می شود زیرا تیم مدل سازی، تجزیه و تحلیل، جمع آوری داده ها و تصمیم گیری های مداوم را ترکیب می کند.
  • این تیم شامل ذینفعان مختلفی است که از دیدگاه های مختلف خود صحبت می کنند.
  • صداهای مختلف در یک اتاق با هم هستند.
  • بردهای سریع زود تشخیص داده می شوند.
  • تیم هم افزایی خود را ایجاد می کند و این منجر به شفاف سازی و جدیت در مورد پیاده سازی می شود.

در اینجا نقش های اصلی تیم آمده است:

 

من این گروه کارمندان را تیم نامگذاری می کنم چونکه اعضا نقش های متفاوتی در فرایند دارند و نمایندگان ذینفعان مختلفی هستند که کار انجام می دهند.

در حالی که روش‌های دیگر ذینفعان را در مصاحبه‌های فردی مشغول می کنند، وقتی شما گروه را به ‌عنوان یک تیم دور هم می‌آورید، ذینفعان مانند یک تیم عمل می‌کنند – حرکت به سمت اهدافی که مالک فرآیند در منشور بیان می کند.

تیم در تمام جلسات کنار هم می ماند و شروع به دیدن تصویر بزرگ می کند. آنها یاد می گیرند که به تمام بخش های فرآیند احترام بگذارند و مدل جدید "باید باشد" را بر اساس تجزیه و تحلیل، جمع آوری داده ها و مشتری در کنار هم توسعه دهند.

نتایج آنها بیشتر از هر یک از اعضا به تنهایی است و جدیت آنها به سمت یک نتیجه بهینه افزایش می یابد. هر عضو تکنیک های زیادی را می آموزد که می تواند در پروژه های دیگر استفاده شود، اما بزرگترین نتیجه، تلاش گروهی برای درک، تجزیه و تحلیل و ایجاد یک فرآیند بهبود یافته جدید است.

 

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری