یکپارچه سازی قوانین کسب و کار در ProcessMaker

1400/11/13
یکپارچه سازی قوانین کسب و کار در ProcessMaker

یکپارچه سازی قوانین کسب و کار، اجرای استانداردهای ساده ای است که عملیات یک سازمان را مشخص می کند (یا محدود می کند).بدون قوانین و فرآیندهای تجاری تثبیت شده، یک شرکت اغلب خود را در یک فضای آشفته با نتایج متناقض، شکایات کارمندان و مصرف کنندگان ناراضی می بیند.

با این حال، مقررات در تجارت، محصول انقلاب تکنولوژیک نیست. از سوی دیگر، استانداردهای شرکت از تلاش های مردمی برای ارائه دقیق ترین رویکرد ممکن برای اداره یک کسب و کار سرچشمه می گیرد.

 تا اوایل دهه 1990، قوانین کسب و کار به طور گسترده ای به عنوان یک مفهوم برای سازمان ها پذیرفته نشده بود.امروزه، اکثر شرکت‌ها قوانین تجاری را به عنوان یک نیاز حیاتی برای جریان‌های سیستم یا نمودارهای جریان رویه‌ای می‌بینند که نشان می‌دهد یک شرکت چگونه تجارت خواهد کرد.

خوشبختانه، ProcessMaker به عنوان یک شرکت متمرکز بر مدیریت فرآیندهای کسب و کار، با OpenRules، یک قانون تجارت منبع باز و موتور مدیریت تصمیم، مشارکت نموده است.

مشتریان ممکن است از OpenRules، قوانین تجاری و راه حل های مدیریت تصمیم شرکت برای ساخت، آزمایش و نگهداری خدمات تصمیم گیری عملیاتی در محل یا در فضای ابری استفاده کنند.

ادغام و ایجاد قوانین تجاری با OpenRules و ProcessMaker

OpenRules Decision Manager  می تواند منطق پیچیده کسب و کار را خودکار کند که انتخاب های عملیاتی روزمره را ساده می کند.

بنابراین، کاربران تجاری می توانند به سرعت مدل های تصمیم گیری مبتنی بر قوانین بسازند و آن ها را در محل یا در فضای ابری مستقر کنند. کاربران نهایی نیازی به یادگیری هیچ رابط گرافیکی اختصاصی یا زبان برنامه نویسی ندارند. علاوه بر این، کاربران نهایی می توانند از Microsoft Excel® یا Google Sheets® به عنوان یک مدیر اجرایی باینری استفاده کنند.

 در ProcessMaker و OpenRules® Decision Manager، کاربران نهایی چه چیزهایی را دریافت می کنند؟ 

موتور قواعد قدرتمند : قوانین کسب و کار را در سریع ترین و بزرگ ترین مقیاس ممکن اجرا می کند.

 Graphical Explorer: مشتریان را قادر می‌سازد تا مدل‌های تصمیم را قبل از استقرار ایجاد و آزمایش کنند.

یادگیرنده قوانین : داده های گذشته را برای تعیین قوانین کسب و کار تجزیه و تحلیل می کند.

حل کننده قانون : گزینه های متعددی را ارائه می دهد تا بتوانید به هر چالشی رسیدگی کنید.

قانون DB : همکاری را از طریق پایگاه های داده رابطه ای تضمین می کند.

همچنین می‌توانید مدل‌های تصمیم‌گیری را به‌عنوان سرویس‌های کانتینری در ابر با استفاده از AWS Lambdas، Azure Functions، RESTful Web Services، Docker و Kubernetes در چارچوب‌های ابری ارائه‌شده توسط هاب‌های ابری موجود مانند آمازون و مایکروسافت اجرا کنید.

کاربران می توانند از OpenRules Decision Manager برای ایجاد، نصب و اجرای Operational Decision Services استفاده کنند، همان طور که در مراحل زیر نشان داده شده است:

  •  مراحل 1-2 شامل ایجاد یک شرح از مساله به زبان انگلیسی واضح، یک واژه نامه تجاری، و موارد تست با نمونه هایی از ورودی ها و نتایج مورد انتظار است. پس از یک سری تغییرات، باید مشکل کسب و کار را کاملا درک کنید و به مرحله 3 بروید.
  •  در فازهای دو و سه، مدل تصمیم خود را با قوانین، جداول تصمیم گیری و عناصر برنامه نویسی پر می کنید. این مؤلفه ها و همچنین واژه نامه و موارد آزمایشی، مدل تصمیم شما را تشکیل می دهند.

 برای ایجاد منطق تجاری در جداول تصمیم اکسل که در بسیاری از پوشه ها پراکنده شده اند، می توانید از MS Excel یا Google Sheets به عنوان ویرایشگر جدول استفاده کنید.

افزودن منطق تصمیم گیری اضافی (به عنوان مثال، یک جدول تصمیم گیری جدید) یک فرآیند تکراری است که نیاز به اعتبارسنجی مدل شما در برابر مجموعه ای از موارد آزمایشی دارد تا اطمینان حاصل شود که عملکرد مناسب دارد.OpenRules Decision Model Explorer، یک محیط مدل‌سازی تصمیم‌گیری گرافیکی، ایجاد، آزمایش و اشکال‌زدایی مدل‌های تصمیم را ساده می‌کند.

تحلیل گران کسب و کار معمولا منطق تجاری را در جداول اکسل می نویسند و سپس آن را از طریق Rule Engine استاندارد اجرا می کنند.

 اگر نیاز دارید قوانین تجاری خاصی را به طور خودکار با استفاده از داده های تاریخی آموزش دهید، می توانید از اجزای یادگیری ماشینی Rule Learner در مدل تصمیم خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر مدل شما دارای مشکلات فرعی بهینه سازی باشد، حل قانون ممکن است مفید باشد.Rule Engine's Rule Learner  و Rule Solver نیز به طور کامل در Decision Manager یکپارچه شده اند.

بنابراین، مدل‌های تصمیم OpenRules می‌توانند شامل منطق مبتنی بر دانش تخصصی (قوانین تجاری) و داده‌های تاریخی (بهینه‌سازی) باشند.

مدل تصمیم ممکن است از موتورهای قانون، یادگیرندگان، محدودیت‌ها یا حل‌کننده‌های خطی در دسترس استفاده کند.

تحلیل گران کسب و کار می توانند مراحل 1، 2 و 3 را به تنهایی تکمیل کنند یا با توسعه دهندگان نرم افزار همکاری کنند تا برخی از اجزای مدل تصمیم را با استفاده از  Java APIهای یادگیرنده قوانین و حل کننده قوانین بسازند.

  • پس از آزمایش تصمیمات تجاری، می توانید به راحتی در هر برنامه جاوا ادغام شوید. علاوه بر این، آن ها می توانند روی هر سروری مانند Apache Tomcat یا IBM WebSphere اجرا شوند.

همچنین، کاربران نهایی می‌توانند در فضای ابری به‌عنوان یک میکروسرویس تصمیم‌گیری با استفاده از هر معماری بدون سرور، که توسط فروشندگان ابری بزرگ مانند آمازون، گوگل، و مایکروسافت یا IBM از طریق یک API ساده جاوا، ارائه شده، مستقر شوند.

 

گروه مدیریت فرآیند پارس می تواند کلیه خدمات فنی موردنیاز را در جهت پیاده سازی و ساخت فرآیندها در پروسس میکر به شما ارایه دهد.

https://www.processmaker.com/blog/business-rules-builder-integration-in-processmaker/

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری