حوزه آینده و پیش بینی های اتوماسیون فرآیند روباتیک

1400/7/22
حوزه آینده و پیش بینی های اتوماسیون فرآیند روباتیک

اتوماسیون فرآیند روباتیک یک فناوری خودکارسازی کسب و کار است که کارهای پرمصرف و پرتکرار را با استفاده از هوش مصنوعی و با کمک نیروی کار مجازی به صورت خودکار انجام می دهد

ابزارهای مورد استفاده اتوماسیون فرآیند روباتیک در دو نوع اصلی وجود دارند:

  • ابزارهای قابل برنامه ریزی
  • ابزارهای بدون کد

بسته به نوع، به جای برنامه نویسی، کاربران برای ایجاد اتوماسیون به UI بصری و ضبط ماکرو تکیه می کنند. ربات های نرم افزاری اتوماسیون فرآیند روباتیک نیازی به کل پایگاه داده و توسعه کد بدون هیچ گونه نظارت انسانی ندارند.

با این حال، استفاده از اتوماسیون فرآیند روباتیک نیز مناقشاتی را ایجاد کرده است و به عنوان جایگزینی برای انسان به عنوان یک منبع در آینده در نظر گرفته می شود.

فناوری اتوماسیون فرآیند روباتیک منابع را آزاد کرده و روی تصمیم گیری و قضاوت هوشمندانه کار می کند. می تواند خودآموز باشد و با تغییر شرایط سازگار شود.

حوزه های تحت تأثیر اتوماسیون فرآیند رباتیک عبارتند از: مراقبت های بهداشتی، خرده فروشی، مخابرات، زنجیره تامین، سفر و تدارکات، بانک، سازمان های دولتی، تولید کنندگان، شرکت های تحقیقاتی / مشاوره و ارائه دهندگان راه حل های فناوری.

کاربردهای اصلی روبات های نرم افزاری خودکار

  • ‌تولید گزارش
  • ‌پیش بینی درآمد
  • ‌مفید بودن برای فرآیندهای QA
  • ‌اعتبار سنجی و حسابرسی داده ها
  • ‌تکثیر و مهاجرت داده ها
  • ‌مدیریت ارتباط با مشتری و سایر فعالیت های فروش عملیاتی.

۳ مورد از موثرترین ابزارهای اتوماسیون فرآیند روباتیک

  • UiPath
  • ‌منشور آبی
  • ‌اتوماسیون در هر کجا

محدوده و پیش بینی ها برای اتوماسیون فرآیند روباتیک

پیاده سازی و استفاده های بعدی از اتوماسیون فرآیند روباتیک دارای محدوده نسبتاً وسیع تری است و از پتانسیل بالایی برخوردار است. گام بزرگ آشکار برای بازارهای سراسر جهان این است که به آرامی، اما به طور پیوسته با اتوماسیون فرآیند روباتیک همکاری کنیم.

ادغام با سایر فناوری ها

اتوماسیون فرآیند روباتیک با کمک فناوری های نوین، قابل درک تر شده است.

با اضافه شدن هوش مصنوعی، روبات ها راهکارهای متفاوتی را برای سهولت بیش تر روند کار سازمان ها ارائه می دهند. فرآیندهای کسب و کار، شاهد خدمات بهتری برای فرآیندهای پیچیده و تکراری خواهند بود.

ترکیب ربات ها با فناوری های هوشمند، سرعت فرآیند یادگیری را افزایش می دهد و هنگامی که با فناوری هایی مانند Big Data و IoT یکپارچه می شود، نرم افزار می تواند داده های موجود را در زمان پردازش تجزیه و تحلیل کند.

علاوه بر این، می تواند زمان باقی مانده برای تکمیل یک کار یا یک نقطه عطف را به طور دقیق در حین انجام این کار یا حتی قبل از آن پیش بینی کند.

با کمک اینترنت اشیاء و اتوماسیون فرآیند روباتیک، صنایع می توانند فرآیندهای کسب و کار را به صورت 24 ساعته و هفت روزه ساده کرده و کارایی عملیاتی را بهینه کنند.

کاهش هزینه های عملیاتی

با استفاده از فناوری ها و تحقیقات بهتری که در اختیار داریم، شاهد کاهش هزینه ابزارهای اتوماسیون فرآیند روباتیک خواهیم بود.

همراه با هوش مصنوعی، روبات ها راه حل های متفاوتی را برای سهولت بیش تر روند کار سازمان ها ارائه می دهند.

فرآیندهای کسب و کار شاهد خدمات بهتری برای فرآیندهای پیچیده و تکراری خواهند بود.

علاوه بر این، با افزایش تعداد فروشندگان روباتیک، صدور مجوز برای اتوماسیون فرآیند روباتیک شاهد کاهش قابل ملاحظه ای در صدور مجوزRPA خواهد بود و فضای بیش تری برای تغییرات وجودخواهد داشت.

امنیت اتوماسیون فرآیند روباتیک

با مسئولیت های مهم تر بر دوش روبات ها، احتمال نقص و خرابی سیستم بیش تر است.

اقدامات حفاظتی در برابر انواع جدید تهدیدات سایبری بهبود می یابد و یا هر گونه نقص داخلی به دلیل افزایش مداوم الزامات امنیتی افزایش می یابد.

پلتفرم بهتر مبتنی بر ابر

بر اساس "اتوماسیون فرآیند روباتیک  - گزارش سالانه 2018" ، گروه اورست، 2018؛ در حال حاضر بیش از نیمی از تمام فرآیند های اتوماسیون فرآیند روباتیک (57 ~) حضور دارند.

 اتوماسیون فرآیند روباتیک مبتنی بر ابر و بدون مراقبت هم 43 باقی مانده را نشان می دهد (33 on بر روی پریم ، 10 cloud بر اساس ابر)

رشد اینترنت اشیاء و بهبود خدمات ابری، انعطاف پذیری و امنیت بیش تری به اتوماسیون فرآیند روباتیک می بخشد.

فضای ابری، فضای ذخیره نامحدود خارج از سایت و در صورت تقاضا به داده ها را فراهم می کند.

اتوماسیون در بهترین حالت

حدود 70 تا 80 درصد از فرایندهای مبتنی بر قوانین در یک کسب و کار را می توان خودکار کرد. اتوماسیون فرآیند روباتیک با پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی، کلان داده، فناوری های تشخیص گفتار، یادگیری ماشینی و شبکه های عصبی عمیق، هم در بک اند و هم در فرونت آفیس قدرت خوبی دارد.

در نتیجه رشد پیش بینی شده در زمینه فن آوری مبتنی بر ابر و فرآیندهای یادگیری طبیعی، فناوری اتوماسیون فرآیند روباتیک حتی بیش تر یکپارچه، خودکار و مستقل است.

مشاغل و صنایع

به طور متوسط​​، بخش های فناوری اطلاعات تقریباً 30 درصد از وقت خود را برای کارهای اساسی اختصاص می دهند. یعنی تعداد ساعاتی که برای انجام همان کارهای کسل کننده و تکراری قدیمی صرف می شود کاهش می یابد.

با جایگزینی روبات ها در کارهای تکراری و مدیریت بهینه منابع و موجودی، از آموزش برای مشاغل جدید و خلاق بهره مند خواهید شد.

نه تنها صنایع بزرگ و خصوصی، بلکه شرکت های کوچک و متوسط، بخش های عمومی و دولت ها نیز برای یکپارچگی و امنیت داده ها از خدمات اتوماسیون فرآیند روباتیک استفاده خواهند کرد.

اتوماسیون فرآیند روباتیک مانند آتش سوزی گسترده در سراسر جهان و بازار گسترش می یابد.

کارکنان از انسان و ماشین، گِرد هم می آیند و مشاغل جدیدی را در حوزه فناوری به عنوان طراحان، متخصصان اتوماسیون فرآیند روباتیک، جهت بهبود رابط کاربری ربات ها و هوش تجاری و کارشناسان فرآیند ایجاد می کنند.

اتوماسیون فرآیند روباتیک بر عملیات مشتری مداری تأکید خواهد کرد.

 با قابلیت های خودآموز، مشاهده نوآوری های بیش تر در برنامه های کاربردی جدید بسیار راحت است.

گروه مدیریت فرآیند پارس می تواند کلیه خدمات فنی موردنیاز را در جهت پیاده سازی و ساخت فرآیندها در پروسس میکر به شما ارایه دهد.

https://www.hitechnectar.com/blogs/future-scope-predictions-rpa-robotic-process-automation/

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری