رفع خطای Access denied (403) در زمان باز کردن فایل ها در ProcessMaker

1401/8/2
رفع خطای Access denied (403) در زمان باز کردن فایل ها در ProcessMaker

فایل هایی که در نرم افزار پراسس میکر (ProcessMaker) از طریق Input Document طی اجرای فرآیند توسط کاربر در یک فرم آپلود می شوند، برای سایر اشخاصی که می خواهند در تسک های بعدی فرآیند به آن فایل ها دسترسی داشته باشند، نیاز به تعریف یک حق دسترسی (permission) دارد.

چنانچه کاربری حق دسترسی به فایل موردنظر را نداشته باشد، در صورت باز کردن آن با پیغام 403 Access denied مواجه خواهد شد.

 

جهت تعریف یک حق دسترسی در فرآیند، می توان از طریق قسمت Permissions مطابق تصویر زیر اقدام کرد:

processmaker-permissions

در زمان ثبت اطلاعات مربوط به تعریف حق دسترسی، باید گزینه Type را مطابق تصویر زیر روی Input Document انتخاب کنید. همچنین در قسمت Group or User باید کاربر یا کاربرانی که قصد دارید به فایل دسترسی داشته باشند را انتخاب کنید.

ProcessMaker-permissions-input-document

 

بدین ترتیب می توانید یک یا چند کاربر موردنظر را در برخی و یا همه تسک های فرآیند به Input Document مربوطه دسترسی دهید. لازم به ذکر است کاربری که خودش فایل را در فرآیند آپلود می کند، نیازی به permission نخواهد داشت و قادر است در هر مرحله از فرآیند به فایل موردنظر دسترسی داشته باشد.

 

نکته: راهکار دیگر جهت حذف محدودیت دسترسی به فایل ها برای کلیه کاربران می تواند از طریق مقدار disable_download_documents_session_validation در فایل env.ini انجام گیرد. اگر این فیلد در فایل env.ini مقداری نداشته باشد و یا مقدار آن 0 باشد، دانلود فایل ها برای کاربران دارای محدودیت بوده و شما نیاز به تعریف permission برای کاربران دارید. اما با ثبت مقدار 1 برای آن، محدودیت دانلود فایل حذف خواهد شد:

disable_download_documents_session_validation = 1

 

گروه مدیریت فرآیند پارس دارای سابقه پیاده سازی بیش از 500 فرآیند در حوزه های مختلفی از جمله بازرگانی، مدیریت اسناد مهندسی، ساختمانی، مدیریت جلسات و ... تحت نرم افزار پراسس میکر (ProcessMaker) است و می‌تواند به شما در پیاده سازی و ساخت فرآیندها در پروسس میکر کمک کند.

همچنین گروه مدیریت فرآیند پارس می‌تواند به وسیله ماژول فارسی ساز پراسس میکر، این نرم افزار را برای شما فارسی سازی و شخصی سازی نماید.

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری