بازیابی بکاپ فرآیندها و دیتابیس در ProcessMaker

1401/8/7
بازیابی بکاپ فرآیندها و دیتابیس در ProcessMaker

در شرایطی که (بنا به دلایلی همچون از بین رفتن اطلاعات سرور، مشکل هارد یا ویندوز لپ تاپ و ...) مجبور به نصب مجدد نرم‌افزار پراسس میکر (ProcessMaker) می‌شوید، ممکن است بخواهید تمامی فرآیندهایی که قبلا ساخته بودید را مجددا بازیابی کنید.

یکی از راه‌های موجود جهت بازیابی خود فرآیندها، import کردن فایل خروجی pmx تک تک آن‌ها در تب Designer پراسس میکر است. با این کار شما می‌توانید فرآیندهای ساخته شده خود را (که قبلا از آن‌ها خروجی pmx ذخیره کردید) مجددا در پراسس میکر وارد کنید. تنها مشکل این کار این است که فرآیندها بدون سابقه اجرای آن‌ها ایجاد می‌شوند. بدین ترتیب، اگر فرآیندها را پیش از این اجرا نکرده بودید و یا به اطلاعات قبلی ذخیره شده ارجاعات و اجرای آن‌ها نیازی ندارید، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

processmaker-export-process-pmx

اما چنانچه شما بخواهید کلیه فرآیندهای ساخته شده و کلیه اطلاعات مربوط به اجراها و سوابق ارجاعات آن‌ها را بازیابی کنید، شما نیاز به بازیابی دیتابیس bitnami_pm دارید. جهت این کار باید حتما از دیتابیس bitnami_pm پراسس میکر قبلی خود بکاپ گرفته باشید. چنانچه این کار بکاپ گیری را در فواصل زمانی معین مرتبا انجام دهید، در چنین مواقعی دچار مشکل نخواهید شد.

جهت restore کردن بکاپ دیتابیس خود می‌توانید وارد محیط phpMyAdmin شوید که این کار هم از طریق لینک در مرورگر و هم از طریق نرم افزار Bitnami امکان پذیر است.

تصویر زیر نحوه باز کردن محیط phpMyAdmin را از طریق بیتنامی نمایش می دهد:

processmaker-bitnami-phpmyadmin

پس از باز شدن صفحه لاگین phpMyAdmin در مرورگر، باید به آن لاگین کنید. جهت این کار باید برای نام کاربری کلمه root و برای پسورد همان پسورد انتخاب شده برای ورود به نرم افزار پراسس میکر را وارد کنید.

processmaker-phpmyadmin-root-login

پس از ورود به محیط phpMyAdmin، در منوی سمت چپ صفحه می توانید دیتابیس های موجود را مشاهده کنید که دیتابیس مدنظر ما همان اولین دیتابیس با نام bitnami_pm است. از آنجا که با نصب پراسس میکر دیتابیس آن هم در MySQL ساخته می‌شود، ابتدا باید این دیتابیس را حذف کنید. شکل زیر طریقه حذف دیتابیس را در محیط phpMyAdmin نمایش می‌دهد. ابتدا باید روی نام این دیتابیس کلیک کنید و پس از باز شدن آن، طبق تصویر زیر عمل کنید:

processmaker-phpmyadmin-drop-database-bitnamipm

پس از حذف دیتابیس، باید یک دیتابیس جدید خام دقیقا با همین نام ایجاد کنید. جهت این کار باید طبق تصویر زیر دیتابیس را ایجاد کنید. توجه داشته باشید که نام دیتابیس باید همان نام bitnami_pm باشد.

processmaker-phpmyadmin-database-bitnamipm-create

پس از ایجاد یک دیتابیس bitnami_pm خام، باید فایل بکاپ دیتابیس قبلی را در آن import کنید. جهت انجام این کار باید ابتدا روی نام این دیتابیس در منوی سمت چپ کلیک کرده و وارد آن شوید، سپس از قسمت بالای صفحه مطابق شکل زیر، وارد قسمت import شده و فایل دیتابیس را آپلود نمایید:

processmaker-backup-database-import-bitnamipm

سپس روی دکمه Go در پایین صفحه کلیک کنید تا بکاپ دیتابیس ایمپورت شود.

پس از این کار، لیست تمامی جداول دیتابیس قبلی در این دیتابیس bitnami_pm نمایش داده خواهد شد.

 

در مرحله بعد، به پوشه workflow در مسیر زیر واقع در محل نصب پراسس میکر بروید:

Bitnami\processmaker-3.2.1-0\apps\processmaker\htdocs\shared\sites\workflow

کل محتویات داخل پوشه را به غیر از فایل db.php پاک کنید و به جای آن، محتویات همین پوشه متعلق به پراسس میکر بکاپ قبلی خود را به داخل این فولدر انتقال دهید (به غیر از فایل db.php).

در نهایت، شما می‌توانید با لاگین به نرم‌افزار پراسس میکر، لیست تمامی فرآیندهای خود را به همراه اجراهای قبلی مشاهده نماید. لازم به ذکر است که شما باید با همان نام کاربری و پسورد پراسس میکر اولیه خود (که بکاپ آن را restore کرده‌اید) به پراسس میکر لاگین کنید.

 

توجه: این شیوه restore کردن بکاپ دیتابیس پراسس میکر تنها زمانی قابل استفاده است که ورژن پراسس میکر قبلی با ورژن پراسس میکر جدید یکسان باشد!

توجه: چنانچه پس از بازیابی دیتابیس و ورود به پراسس میکر، مشکل یا پیغام‌های خطایی مشاهده شد، باید یک بار فایل UpgradeProcessMakerExtention در فولدر موجود در این لینک را اجرا نمایید.

 

گروه مدیریت فرآیند پارس دارای سابقه پیاده سازی بیش از 500 فرآیند در حوزه های مختلفی از جمله بازرگانی، مدیریت اسناد مهندسی، ساختمانی، مدیریت جلسات و ... تحت نرم افزار پراسس میکر (ProcessMaker) است و می‌تواند به شما در پیاده سازی و ساخت فرآیندها در پروسس میکر کمک کند.

همچنین گروه مدیریت فرآیند پارس می‌تواند به وسیله ماژول فارسی ساز پراسس میکر، این نرم افزار را برای شما فارسی سازی و شخصی سازی نماید.

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری