سوالات متداول پیاده سازی فرآیند در پروسس میکر (ProcessMaker)

1402/5/2
سوالات متداول پیاده سازی فرآیند در پروسس میکر (ProcessMaker)

نرم افزار پراسس میکر  (ProcessMaker) یکی از مهم ترین نرم افزارهای مدیریت فرآیندهای کسب و کار  (BPMS) است که طی سال های اخیر در سازمان‌های ایرانی مخاطبان زیادی پیدا کرده است. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این نرم افزار، رایگان بودن و متن باز بودن (Open Source)  آن است و به همین دلیل شما نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای بابت خرید لایسنس جهت تعریف فرآیند و کاربر در نرم افزار ندارید و می‌توانید به تعداد نامحدودی کاربر و یا فرآیند ایجاد نمایید.

سازمان های زیادی در داخل کشور از نرم افزار پروسس میکر برای ساخت فرآیند و اجرای سیستماتیک فرآیندهای خود در سازمان استفاده می کنند و همچنین شرکت های فعال زیادی در حوزه نرم افزار BPMS نیز به ارایه این نرم افزار به سازمان ها تحت اتوماسیون اداری خود و یا فارسی سازی پروسس میکر فعالیت می نمایند.

به همین دلیل یکی از مهم ترین خدمات مورد نیاز برای سازمان هایی که از این نرم افزار مدیریت فرآیندها (BPMS) استفاده می کنند، خدمات پیاده سازی و ساخت فرآیند در پروسس میکر می باشد. بدون شک شما در زمان تهیه نرم افزار ProcessMaker باید حتما برای ساخت فرآیندهای خود در آن نیز برنامه درستی داشته باشید.

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس طی سال های اخیر ضمن همکاری با سازمان های مختلف، اقدام به پیاده سازی فرآیندهای مختلفی در حوزه هایی همچون بازرگانی، مدیریت اسناد مهندسی، ساختمانی، مدیریت جلسات و ... تحت نرم افزار پراسس میکر (ProcessMaker)  کرده ایم و آماده همکاری با شما در پیاده سازی و ساخت فرآیندهای سازمان تحت این نرم افزار هستیم. طراحی مدل BPMN فرآیند، طراحی فرم های پویا (Dynaforms)، انواع کدنویسی ها در فرآیند، طراحی دیتابیس در SQL یا  MySQL و ذخیره سازی اطلاعات فرم ها و فرآیندها در آن نیز از جمله خدماتی است که توسط تیم گروه مدیریت فرآیند پارس برای شما انجام خواهد گرفت.

 

در راستای پیاده سازی و ساخت فرآیندها در نرم افزار پروسس میکر، معمولا سوالات مختلفی می تواند برای مدیران سازمان مطرح شود. در ادامه به برخی از این سوالات و پاسخ آن ها اشاره خواهیم کرد:

 

سوال: آیا امکان ارتباط فرآیندها با نرم افزارهای دیگر و یکپارچگی با آن ها در نرم افزار پراسس میکر وجود دارد؟

بله، ما در مدیریت فرآیند پارس امکان اتصال فرآیندهای پراسس میکر به سایر نرم افزارهای سازمان شما را از طریق اتصال به دیتابیس، وب سرویس و یا API فراهم می سازیم. به عنوان مثال، ما در سازمان های زیادی ارتباط پروسس میکر با نرم افزارهای حضور و غیابی همچون علم و صنعت، پالیز افزار و ... را در فرآیندهایی همچون مرخصی، ماموریت، تایم شیت برقرار ساختیم.

 

سوال: آیا امکان گزارش گیری از فرآیندها در نرم افزار پراسس میکر وجود دارد؟

از آن جا که ما در نرم افزار پراسس میکر کلیه اطلاعات در فرم ها و فرآیندها را در دیتابیس ذخیره سازی می کنیم، لذا می توان انواع گزارشات را از اطلاعات مربوط به فرآیندها از سیستم دریافت کرد.

برای این کار هم می توان گزارش را از طریق ایجاد فرم ها در خود نرم افزار پراسس میکر توسعه داد و هم اینکه می توان با اتصال سایر ابزارهای گزارش ساز همچون پاور بی آی (Power BI)، استیمول و ... به دیتاهای  BPMS، گزارشات دلخواه خود را ایجاد کرد.

 

سوال: آیا خدمات فنی و کدنویسی نیز در پیاده سازی فرآیندها تحت پراسس میکر به سازمان ها ارایه می شود؟

بله، گروه مدیریت فرآیند پارس انواع خدمات فنی و کدنویسی در زمینه های جاوا اسکریپت، PHP، CSS، ارتباط با دیتابیس (SQL, MySQL)  و ... را به سازمان ها ارایه می دهد.

 

سوال: قیمت پیاده سازی و ساخت فرآیند در نرم افزار پراسس میکر چه قدر است؟

هزینه پیاده سازی فرآیند در نرم افزار با توجه به سادگی و یا پیچیدگی فرآیندهای سازمان برآورد می شود. در هر سازمان فرآیندهای ساده ای همچون فرآیندهای اداری وجود دارد که هزینه کمتری خواهند داشت و همچنین فرآیندهای پیچیده و تخصصی مختلفی نیز با توجه به حوزه کاری سازمان می تواند وجود داشته باشد که دارای هزینه بالاتری برای پیاده سازی خواهد بود.
عواملی همچون میزان نیاز به کدنویسی در فرآیند، ارتباط فرآیند با دیتابیس و سایر وب سرویس ها، استفاده از پلاگین ها و ... از جمله مواردی هستند که می توانند در هزینه پیاده سازی تاثیرگذار باشند.

 

سوال: سابقه گروه مدیریت فرآیند پارس در پیاده سازی فرآیندها تحت پراسس میکر چه قدر است؟

گروه مدیریت فرآیند پارس از سال 1396 به صورت تخصصی سابقه پیاده سازی فرآیندهای مختلفی تحت نرم افزار پراسس میکر در زمینه های بازرگانی، تولید و صادرات محصولات نفتی، ساختمانی، مدیریت اسناد مهندسی و ... در سازمان ها و ارایه خدمات به آن ها داشته است.

 

و بسیاری سوالات دیگری که ممکن است شما در مورد آن ها تاکنون فکر کرده باشید. ما در گروه مدیریت فرآیند پارس همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد نرم افزار پروسس میکر و ارایه مشاوره در این زمینه به شما هستیم.

 

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری