شبیه سازی مدلسازی ، جزو گمشده فرآیند کاوی است

1400/9/21
شبیه سازی مدلسازی ، جزو گمشده فرآیند کاوی است

استخراج فرآیند که در ابتدا ابزاری برای تقویت رویه‌های تولید بود، در حال حاضر روشی است که تقریباً در هر صنعت استفاده می‌شود. تحلیل گران انتظار دارند که بازار نرم افزارهای استخراج فرآیند طی هفت سال آینده به 10 میلیارد دلار برسد. علیرغم پذیرش رو به رشد آن، بسیاری از سازمان‌ها هنوز هدف جادویی را از دست می‌دهند: شبیه‌سازی مدل‌سازی فرآیند کاوی و شبیه سازی مدل سازی دست به دست هم می دهند.

فرآیند کاوی رفتارهای گذشته را تجزیه و تحلیل می‌کند. تحلیلگران، فرآیند استخراج، سوابق و گزارش‌ها را بررسی می‌کنند تا آنچه اتفاق افتاده را ارزیابی کنند.

شبیه سازی یک رویکرد آینده نگرتر است که هدف آن پیش بینی چگونگی تأثیر روندهای آینده یا تغییرات بالقوه بر فرآیندهای سازمان شما است.

فرآیند کاوی چیست؟

در سازمان های مدرن، حجم بسیار زیادی از داده های فرآیندی در حال چرخش هستند. بسیاری از کسب و کارها از مسائل و مشکلاتی که در زیر سطح پنهان هستند، بی اطلاع اند. داده ها بیش از هر زمان دیگری به هم پیوسته اند و رمزگشایی مقادیر داده برای یک ناظر معمولی غیرممکن است. به همین دلیل است که شرکت ها سالانه 20 تا 30 درصد از درآمد خود را صرفاً به دلیل مشکلات مربوط به فرآیندهای ناکارآمد که قادر به رعایت آن نیستند، از دست می دهند.

فرآیند کاوی با استفاده از گزارش‌های رویداد برای تجزیه و تحلیل جریان‌های فرآیند، به دنبال مسدود کردن راه های تخلیه درآمد است. این گزارش‌ها اغلب در بطن یک پلتفرم نرم‌افزاری پنهان می‌شوند، اما استخراج‌کنندگان فرآیند هوشمند این داده‌ها را برای ممیزی و تجزیه و تحلیل آشکار می‌کنند. گزارش‌های فرآیند، رکوردهایی مانند:

  • یک کاربر برای تکمیل یک رویداد خاص چقدر زمان نیاز دارد؟
  • بین رویدادها چقدر زمان می گذرد
  • فراوانی رویدادها
  • ترتیب متوالی فرآیندها
  • فراوانی نقاط پرت یا مسیرهای فرآیند غیرمنتظره را کامپایل می کنند.

داده‌ها می‌توانند به شناسایی راه‌هایی برای بهبود و افزایش کارایی فرآیندها کمک کنند. البته با کشف اطلاعاتی مانند:

  • کدام کاربران یا کارمندان از فرآیندهای استاندارد پیروی نمی کنند؟
  • چه فرآیندهایی اغلب به مداخله دستی نیاز دارند؟
  • فرآیند کاوی می تواند بینش هایی از قیف بازاریابی ایجاد کند، مانند این که چه رفتارهایی در وب سایت به احتمال زیاد منجر به فروش بالا یا سریع ترین فروش می شود.
  • چرا پردازش برخی سفارش ها نسبت به سایرین بیش تر طول می کشد؟
  • آیا کاربران از طریق مسیری غیرمنتظره به یک رویداد هدف می‌رسند؟

با استفاده از این اطلاعات، تیم شما می تواند تغییرات کوچک یا بزرگ مورد نیاز برای بهینه سازی مهم ترین فرآیندهای شما را تعیین کند. چگونه می توانید پیش بینی کنید که این تنظیمات چقدر بر تصویر کلی تأثیر می گذارد؟ با استفاده از شبیه سازی فرآیند

نگاه به آینده با مدل سازی شبیه سازی

برای گسترش جسورانه مرزها، نمی‌توانید فقط یک کشتی موشکی را به فضا بفرستید و امیدوار باشید که موفق خواهید شد: ناسا یک یا دو چیز در مورد نحوه اجرای شبیه‌سازی‌ها و آماده شدن برای ناشناخته‌ها می‌داند.

ناسا شبیه سازی هایی از شرایط ممکن برای هر ماموریت می سازد. در این زمین‌های بازی مجازی، آن‌ها می‌توانند سناریوهای مختلف را آزمایش کرده و با برنامه‌های عملی جایگزین آزمایش کنند. آن ها می توانند شناسایی کنند که چه فرآیندهایی امن ترین، مقرون به صرفه ترین یا بهینه ترین هستند.

فرآیندها پیچیده تر و مبهم تر از همیشه هستند. مثل تکان دادن یک سر طناب است. حتی کوچک ترین تغییر نیرو بر ارتفاع و فرکانس الگوی موج در انتهای دیگر تأثیر می گذارد.

شبیه سازی ها به جلوگیری از عواقب ناخواسته در قسمت های دور سیستم شما کمک می کند. می توانید پارامترها را تنظیم کنید و برای موارد غیرمنتظره آماده شوید.

در بسیاری از موارد، می توانید یک شبیه سازی را در چند دقیقه انجام دهید تا تیم خود را برای گرفتن تصمیمات سریع و چابک برای پیروزی در بازار امروز توانمند کنید.

به عنوان مثال اگر از یک برنامه رزرو خطوط هوایی استفاده کنید. اوایل دسامبر که بین روز شکرگزاری و کریسمس قرار می گیرد، معمولا یک دوره سفر سبک است. اگر سیستم‌های خود را در تمام طول سال در این سطح اجرا کنید، در طول سفر با چالش‌های مهمی مواجه خواهید شد. شبیه سازی به شما امکان می دهد سناریوهای احتمالی مانند:

  • افزایش ترافیک وب
  • بلیط‌های بیشتری برای هر رزرو در زمان سفرهای خانوادگی
  • تغییر در مقصد: تجارت کمتر و اوقات فراغت بیشتر
  • هجوم تماس های خدمات مشتری در طول دوره های سفر سنگین را امتحان کنید.

شبیه سازی روندهای آینده باعث می شود که غیرقابل پیش بینی ها، تهدید کمتری برای رویه های عملیاتی شما باشد.

فرآیند کاوی مزایای بالقوه زیادی برای سازمان شما دارد. همراه با لنز رو به جلو شبیه‌سازی  مدل‌سازی، این مرز هیجان‌انگیز جدید ممکن است تصویر کاملی از نحوه بهینه‌سازی فرآیندهای شما ارائه دهد.

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان ساخت فرآیند در پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.

https://www.processmaker.com/blog/simulation-modeling-process-mining/

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری