3 اختلال که این روزها در اتوماسیون کسب و کارها اتفاق می افتد

1400/4/19
3 اختلال که این روزها در اتوماسیون کسب و کارها اتفاق می افتد

شرایط جهان به طور فزاینده ای پیچیده شده است. در روزهای ابتدایی همه گیری کووید 19، سازمان ها مجبور شدند به  دور کاری روی بیاورند و مدل های کسب و کار خود را بررسی و بازبینی کنند. سازمان ها برای غلبه بر چالش های عملیاتی و تأمین نیازهای مشتریان که به سرعت در حال تغییر است، از فناوری های خلاقانه اتوماسیون کسب و کار استفاده کردند.همان طور که جهان از همه گیری خارج می شود، اولویت های سازمانی تغییر می یابد تا با سه اختلال اتوماسیون کسب و کار سازگار شود.

1. کاهش پیچیدگی عملیاتی با اتوماسیون

در روزهای ابتدایی همه گیری، سازمان ها مجبور به سازگاری با وضعیت موجود یا پذیرش خطر شکست شدند.

 طبق گزارش مک کینزی، این امر به "افزایش سرعت تصمیم گیری، بهبود بهره وری، استفاده از فناوری و داده ها به روش های جدید و تسریع دامنه و مقیاس نوآوری" نیاز داشت. به همین ترتیب، گزارش IBM Institute for Business Value  به لزوم سازگاری و سرعت در دنیای پس از COVID اشاره می کند، "سازگاری اکنون یک صلاحیت تجاری اجباری است".

همان گزارش IBM نشان داد که "حدود 55 درصد از پاسخ دهندگان می گویند همه گیری منجر به" تغییرات دائمی در استراتژی سازمانی ما" شده است. حتی بیش تر از 60 درصد می گویند COVID-19" رویکرد ما را برای تغییر مدیریت" تنظیم کرده و "اتوماسیون فرآیند را تسریع کرده است"، "64 درصد اذعان دارند که به تغییر به فعالیت های بیش تر مبتنی برابر نیاز دارند".

رهبران با پشت سر گذاشتن سخت ترین روزهای همه گیری، اولویت بندی توانایی های عملیاتی داخلی را در برنامه کار خود قرار داده اند. در جایی که روسای برخی از سازمان ها، روزگاری با شک و تردید به فناوری های اتوماسیون تجاری نگاه می کردند، اکنون پذیرش گسترده این فن آوری ها و تعهد به استفاده از این راه حل ها برای کمتر شدن مشکلات و سازگاری بیشتر با چالش های آینده قابل تحسین است.

2. افزایش در هم‌نواسازی (Orchestration) بیش از اتوماسیون

اتوماسیون و orchestration مفاهیم مختلف اما مرتبطی هستند. بسیاری از سازمان ها به سطحی از اتوماسیون دست یافته اند (تنظیم یک کار واحد برای فعالیت خود)، اما همان طور که سازمان ها بر انعطاف پذیری بیش تر تمرکز می کنند و به دنبال گسترش دامنه ابتکارات اتوماسیون هستند، توجه بیش تری به orchestration خواهد شد.

orchestration به فرآیند اتوماسیون بسیاری از کارهای فردی برای کار با یکدیگر اشاره دارد. با orchestration، سازمان ها می توانند عدم اشتراک گذاری دادها و ناکارآمدی در گردش کار خود را از بین ببرند. این به آن ها امکان می دهد فرآیندهای قابل تکرار را ساده کرده و سیاست های استاندارد گسترده ای را برای سیستم وضع کنند. سازمان ها می توانند با استفاده از نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار هوشمند با کد کم حجم (iBPMS) به اتوماسیون و هماهنگی end – to - end دست یابند.

3. استخراج فرآیند و کد کم حجم از فناوری های سنتی RPA سبقت گرفته است

بیش از یک سال پیش گارتنر اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) را به عنوان سریع ترین بخش از بازار جهانی نرم افزار سازمانی نامگذاری کرد.

طبق گزارش اخیر ارنست و یانگ، RPA "قول می دهد هزینه، کارایی و کیفیت اجرای بسیاری از دفاتر کار و فرآیندهایی که مستقیما با مشتری روبرو می شوند را که شرکت ها برای انجام آنها به مردم متکی هستند، تغییر دهد." با این وجود ارنست و یانگ همچنین خاطر نشان كردند كه در پروژه های اولیه  RPA  حدود 30-50٪ ناکارآمدی مشاهده شده است.

این فناوری نیست که شکست می خورد. در عوض، ناکارآمدی اتوماسیون کسب و کار تا حد زیادی ناشی از خطای انسانی است. به عنوان مثال ، اعمال RPA در فرآیند های کسب و کار که به وضوح مشخص نشده است.

از بین بردن خطاهای انسانی در استفاده از RPA و سایر فناوری های اتوماسیون کسب و کار جایی است که استخراج فرآیند و سیستم عامل های کم کد برای ایجاد اختلال در بازار آماده هستند.

نرم افزار استخراج فرآیند به طور خودکار از طریق سیاهه های مربوط به رویدادهای سیستم مرتب می شود تا مدل های جامع از فرایندهای کسب و کار "وضع موجود" ایجاد کند.

با استفاده از این مدل ها، ذینفعان می توانند کمبودهای فرآیند را قبل از اجرای RPA شناسایی و اصلاح کنند. از آن جا که RPA به وظایف استاندارد و قابل تکرار متکی است، درک و مرتب سازی یک فرآیند از قبل احتمال موفقیت را افزایش می دهد.

سیستم عامل های با کد کم حجم اجرای اتوماسیون را از طریق ویژگی های کاربر پسند مانند ابزار طراحی drag &drop  آسان می کنند که حتی کسانی که دانش برنامه نویسی کمی دارند یا هیچ اطلاعاتی در مورد کدگذاری ندارند می توانند از آن ها استفاده کنند.

از آن جا که سازمان های بیش تری به دنبال راه حل های اتوماسیون کسب و کار مقرون به صرفه و کارآمد برای افزایش درآمد با سرعتی بالاتر از هزینه های کسب و کار خود هستند، به دنبال فرآیند استخراج و فناوری های کم کد هستند تا در خط مقدم تحولات دیجیتال موفق قرار بگیرند.

ProcessMaker یک صنعت پیشرو در iBPMS فراهم می کند که سازمان ها می توانند امروز از آن استفاده کنند تا از این اختلالات اتوماسیون کسب و کار جلوتر باشند و به تحول دیجیتالی دست یابند.

https://www.processmaker.com/blog/3-business-automation-disruptions-happening-now/

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری