چگونه شرکت ها صدها هزار دلار در SAP ERP با نرم افزار ProcessMaker BPM پس انداز می کنند

1400/9/2
چگونه شرکت ها صدها هزار دلار در SAP ERP با نرم افزار ProcessMaker BPM پس انداز می کنند

در بسیاری از شرکت ها به ویژه شرکتهای تولیدی، بیش ترین تأثیر نرم افزار BPM به طور معمول در حاشیه برنامه ریزی منابع سازمانی شرکت است. برای بسیاری از مدیران، این ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد. به هر حال، آیا هدف ERP حل مشکلات فرآیند شرکت نیست؟

متأسفانه به این سادگی ها هم نیست.

ERP  نمایان گر یک قطعه نرم افزار Goliath در اکثر شرکت های تولیدی است. به این ترتیب، ERP تقریباً بزرگترین بخش هزینه نرم افزاری سالانه برای شرکت های تولیدی بزرگ را نشان می دهد (این تجزیه و تحلیل هزینه ERP معمولی را ببینید). متأسفانه برای این شرکت ها، ERP تمام مشکل را حل نمی کند. در واقع، به دلیل پیچیدگی خود نرم افزارERP ، اغلب نیاز به نرم افزارهای بیشتری برای خودکارسازی وظایف داخل و اطراف ERP ایجاد می شود. این مطمئناً خبری نیست که مدیران ارشد مالی و مدیران عامل می خواهند بشنوند، اما واقعیت دارد.

حدس زدن این که بزرگ ترین مقصر کیست چندان دشوار نیست. درست است، ... SAPاین طور نیست که اوراکل و دیگران مشکلات مشابهی ایجاد نکنند. همچنین این طور نیست که SAP در کارهایی که انجام می دهد خوب عمل نمی کند.

SAP به دلایلی رهبر بازار ERP است. SAP بسیار پایدار و امن است و در سراسر جهان استفاده می شود. با این حال، از طرف دیگرSAP  بسیار پیچیده است ما در مورد SAP ERP صحبت می کنیم و نه  SAP Business One.

این پیچیدگی نیز بسیار پرهزینه است. ایجاد تغییرات و اصلاحات در SAP تقریباً همیشه به تیمی از مشاوران بسیار گران قیمت SAP نیاز دارد.

این جا همان جایی است که یک سیستم BPM قدرتمند و در عین حال چابک مانند نرم افزار ProcessMaker BPM می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند پس از صرف میلیون ها دلار و چندین سال برای پیاده سازیERP ،SAP  یا دیگرCFOs  به طور واضح تمایلی به نصب نرم افزارهای غیر ضروری پیچیده ندارند.

BPM لازم نیست پیچیده باشد و نباید گران باشد. با این حال، چند نکته کلیدی وجود دارد که خریداران هنگام بررسی یکپارچه سازی سیستم BPM با ERP موجود باید به آن ها توجه کنند:

 API - API هر دو طرف چقدر خوب است؟ استفاده از آن آسان است؟ آیا به اندازه کافی پاسخگو است؟ آیا به خوبی مستند شده است؟

انعطاف پذیری با رابط ها: این مورد اغلب نادیده گرفته می شود. یک API عالی بسیار مهم است اما اغلب اوقات نیاز است که رابط های اضافی به یک یا هر دو سیستم اضافه شود. چگونه این کار انجام می شود و چه ابزارهایی برای آسان کردن این کار وجود دارد؟

ظرافت و سادگی:ERP  ها در حال حاضر بسیار پیچیده هستند. اگر سیستم دیگری را برای سهولت کارهای ERP اضافه می کنید، می خواهید این سیستم برای استفاده سبک و ساده باشد. به دنبال چیزی باشید که بصری باشد، قسمت های مختلف زیادی نداشته باشد که باید به نحوی "با هم" هماهنگ شوند و منحنی یادگیری کوتاهی دارد.

فرآیندهایی که اکثر شرکت های تولیدی با BPM برای ادغام در ERP ایجاد می کنند، اغلب شبیه کارهایی است که ERP باید انجام دهد. در واقع، اغلب همان ها هستند. تفاوت در نحوه انجام آن است و این که با چه هزینه ای می تواند انجام شود. راز استفاده موثر از BPM هنگام یکپارچه سازی با ERP در استفاده مناسب از کاربران سرویس وب و سپس انتقال نقاط رابط کاربر از ERP به BPM است. با فرض این که هزینه شما برای هر کاربر در BPM کمتر از ERP است و با فرض این که توسعه رابط در BPM ساده تر از ERP است، این موارد می تواند منجر به صرفه جویی زیادی شود.

در ادامه برخی از فرآیندهایی که در BPM که با ERP شما ادغام می شوند به خوبی کار می کنند، آمده است:

  • درخواست تغییر قیمت مشتری
  • درخواست ایجاد اطلاعات کارشناسی ارشد
  • مدیریت سفارش حمل و نقل SAP
  • فرآیند درخواست تغییر داده SAP
  • مراحل درخواست حمل و نقل کالا
  • برنامه حمل و نقل حق بیمه
  • فرآیند تأیید ایجاد و / یا اصلاح تأمین کننده
  • درخواست کار شبیه سازی
  • درخواست های آزمایشگاه تست
  • فرایند شارژ عدم انطباق
  • گردش کار تصویب هزینه تبلیغات
  • درخواست اصلاح BOM در SAP
  • درخواست تغییر زمان مسیریابی برای SAP
  • درخواست نمونه بازاریابی
  • درخواست تأیید فاکتور دستی

البته این لیست به هیچ وجه جامع نیست، اما به شما این امکان را می دهد تا در مورد بسیاری از زمینه هایی که ممکن است بخواهید از سیستم BPM برای تلاقی و تکمیل سیستم ERP خود استفاده کنید، فکر کنید.

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان ساخت فرآیند در پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.

منبع : https://www.processmaker.com/blog/reduce-time-to-market-and/

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری