اهمیت BPM در تحول دیجیتال

1401/1/16
اهمیت BPM در تحول دیجیتال

 در این مقاله می خواهیم درباره این که چگونه BPM برای یک تحول دیجیتالی موفق ضروری است و 5 توصیه برای عملی کردن آن بیش تر بیاموزیم.مزایای تحول دیجیتال روز به روز بیش تر مشهود می شود، اما آیا نقش BPM را در موفقیت این تغییر می دانید؟ در مورد اهمیت آن و اولین قدم های اجرای آن بیش تر بدانید.

تحول دیجیتال آینده شرکت ها را مشخص می کند.

تحول دیجیتال یک فرآیند نوآورانه است که نه تنها از طریق فناوری، بلکه از طریق تغییر در افکار و فرهنگ شرکت اتفاق می‌افتد. هدف این تغییر بهینه سازی کسب و کار است که تجربه همه افراد در تماس با سازمان مانند کارمندان، ارائه دهندگان، شرکا یا مشتریان را بهبود می بخشد.فراموش نکنید که مشتریان همیشه اولویت کسب و کار هستند.

بنابراین، تحول دیجیتال به یک شرکت کارآمد و پایدار با ظرفیت تولید بالاتر، فرآیندهای بهتر و نتایج مداوم بهتر کمک می کند.

 :BPM سنگ بنای تحول دیجیتال

 BPM چیست؟

BPM (Business Process Management)  یک زمینه مدیریتی است که از مجموعه ای از شیوه های مدیریتی پشتیبانی می کند که هدف آن بهینه سازی مداوم فرآیندها از طریق هماهنگ سازی و یکپارچه سازی است و تمام مراحل آن  (از اجرای اولیه) را دنبال می کند.

در نتیجه، فرآیندها به منظور یافتن فرصت‌های بهبود، چه در داخل و چه خارج از محدودیت‌های شرکت، به صورت جداگانه تجزیه و تحلیل می‌شوند.

چگونه مدیریت فرآیند کارآمد می تواند به تحول دیجیتال کمک کند؟

همان طور که ممکن است دیده باشید، شیوه های BPM به کسب و کارها این امکان را می دهد که با استفاده از فناوری مناسب به کارایی عملیاتی و عملکردی دست یابند. این امر BPM را به یک جزء ضروری از تحول دیجیتال تبدیل می کند.

در این زمینه، شرکت‌ها می‌توانند از BPM برای پیاده‌سازی شیوه‌های مدیریت و اتوماسیون فرآیند استفاده کنند، بنابراین، این امکان را فراهم می‌کنند که در هنگام انطباق با الزامات تجاری جدید، کارآمدتر، مؤثرتر و پویاتر باشند.

5 نکته برای شروع تحول دیجیتال خود با BPM

برای سرعت بخشیدن به فرآیندهای دیجیتال، باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

1. از بخش های کوچک شروع کنید، اما بزرگ فکر کنید.

تحول دیجیتال یک شبه اتفاق نمی افتد. با توجه به این موضوع، باید یک پروژه بلندمدت ایجاد کنید و کم کم شروع کنید، در نظر داشته باشید که کار مستمر همان چیزی است که شما را به اهداف مورد نظر می رسد.

2. بهترین راه حل را انتخاب کنید.

برای انتخاب بهترین برنامه، باید اولویت های فعلی و آینده خود را به وضوح مشخص کنید. سپس، باید راه‌حل‌های انعطاف‌پذیری را انتخاب کنید که در هر زمانی و در هر شرایطی قابل دسترسی باشند.

3. اطمینان از نوآوری مستمر

هنگامی که شروع می کنید، باید بدانید که تحول دیجیتال یک فرآیند مداوم است. در نتیجه باید در نظر داشته باشید که راه حلی که انتخاب می کنید نیز باید در طول زمان رشد کرده و تغییر کند.

4. انعطاف پذیری را با ساده سازی ترکیب کنید.

توصیه می کنیم از یک مدل چابک برای توسعه و پیاده سازی یا بهینه سازی فرآیندها استفاده کنید تا بتوانید انعطاف پذیری و ساده سازی را با هم ترکیب کنید.

5. پایه و اساس مرکز تعالی BPM را ایجاد کنید.

داشتن یک مرکز تعالی BPM (CoE)، یا حداقل ایجاد یک پایگاه، به شما این امکان را می دهد که منابع را به درستی اختصاص دهید، پروژه ها را به درستی اولویت بندی کنید، معیارها را مدیریت کنید، اطلاعات را متمرکز کنید، استانداردها را ایجاد کنید و ..... به این ترتیب، می توانید استراتژی BPM خود را به طور مداوم بهبود بخشید.

بدون شک، BPM و تحول دیجیتال دست به دست هم می دهند و استفاده از مزایای آن ها به منظور توسعه تجارت شما می تواند برای اطمینان از نتایج مورد انتظار حیاتی باشد.

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان ساخت فرآیند در پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.

https://www.sydle.com/blog/bpm-in-digital-transformation-60e741e0b2503757972b02fd/ 

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری