نصب نرم افزار پروسس میکر (ProcessMaker) بر روی IIS

1402/6/20
نصب نرم افزار پروسس میکر (ProcessMaker) بر روی IIS

نرم افزار پراسس میکر (ProcessMaker) یک نرم افزار BPMS متن باز با زبان برنامه نویسی PHP است که تحت وب سرور آپاچی نصب می شود. جهت نصب پروسس میکر با توجه به ورژن انتخابی نرم افزار، می توان آن را هم تحت bitnami و هم به صورت جداگانه (نصب آپاچی، php، MySQL و ProcessMaker به صورت جداگانه) بر روی کامپیوتر و یا سرور نصب کرد.

در مواقعی بسته به نیاز خود یا سازمان، ممکن است نیاز داشته باشید که نرم افزار پروسس میکر را تحت IIS نصب و راه اندازی کنید. به عنوان مثال، جهت راه اندازی این نرم افزار تحت https، یکی از مواقعی است که شما می توانید با راه اندازی ProcessMaker تحت IIS این کار را انجام دهید.

لازم به ذکر است که در چنین حالتی شما دیگر نیاز به نصب آپاچی ندارید، چرا که پراسس میکر قرار است به جای آپاچی، روی IIS نصب گردد. به همین منظور چنانچه از نسخه bitnami پروسس میکر استفاده می کنید، باید وب سرور Apache را در آن stop کنید.

غیرفعال کردن آپاچی در bitnami

در ادامه این مطلب، به مراحل نصب نرم افزار پروسس میکر بر روی IIS خواهیم پرداخت.

 

مرحله 1: نصب IIS

جهت نصب IIS بر روی ویندوز و یا ویندوز سرور خود باید وارد محیط Turn Windows features on or off شوید. با جستجوی نام این بخش در منوی استارت و یا چنانچه قصد نصب آن را در سرور دارید، با ورود به Server Manager می توانید به این بخش ورود پیدا کنید.

نصب پروسس میکر در IIS

پس از ورود به این قسمت، با رد شدن از چند مرحله اول، به مرحله Server Roles خواهید رسید. مطابق با تصویر زیر، گزینه مربوط به IIS را باید انتخاب کرده و سپس سایر مراحل را تا مرحله نصب ادامه دهید.

نصب پروسس میکر در IIS

نصب پروسس میکر در IIS

بدین ترتیب IIS بر روی سیستم شما نصب شده و می توانید از منوی استارت و یا Server Manager به آن ورود پیدا کنید.

 

مرحله 2: راه اندازی پروسس میکر بر روی IIS

جهت نصب پراسس میکر شما ابتدا نیاز به نصب php و MySQL دارید. چنانچه پراسس میکر را با نسخه bitnami نصب کرده باشید، این موارد توسط بیتامی نصب می شود. چنانچه از نسخه بدون bitnami استفاده می کنید، می توانید دستورالعمل نصب این موارد را در مقاله نصب حرفه ای ProcessMaker و بدون استفاده از Bitnami مشاهده نمایید.

پس از نصب ProcessMaker شما نیاز به تعریف و ایجاد آن بر روی IIS دارید. به همین منظور شما باید از قسمت Add Website در محیط IIS، یک Website جدید بر روی آن تعریف نمایید.

نصب پروسس میکر در IIS

پس از باز شدن باکس تعریف Website، باید اطلاعات مربوط به پوشه public_html پراسس میکر و همچنین آی پی و پورت آن را مطابق تصویر زیر وارد نمایید. در صورت نیاز به نصب پروسس میکر با https، گزینه Type را باید روی https قرار دهید.

نصب پروسس میکر در IIS

در مرحله آخر نیز لازم است تا دسترسی به پوشه نصبی پراسس میکر را برای همه کاربران سرور یا سیستم خود باز کنید. به همین منظور، در properties فولدر پراسس میکر و در قسمت Security، مطابق تصاویر زیر پیش رفته و با افزودن Everyone به لیست یوزرها، دسترسی Full Control را برای آن فعال نمایید.

نصب پروسس میکر در IIS

نصب پروسس میکر در IIS

نصب پروسس میکر در IIS

نصب پروسس میکر در IIS

بدین ترتیب می توانید نرم افزار ProcessMaker را با همان آدرس IP و پورت تعریف شده بر روی IIS باز کرده و به آن وارد شوید.

گروه مدیریت فرآیند پارس آماده ارایه انواع خدمات در زمینه پیاده سازی و ساخت فرآیندها تحت نرم افزار پروسس میکر به شما و سازمانتان می باشد.

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری