نصب و راه اندازی نسخه 4 پراسس میکر (Processmaker 4)

1402/3/13
نصب و راه اندازی نسخه 4 پراسس میکر (Processmaker 4)

نرم افزار پراسس میکر یک نرم افزار BPMS متن باز و رایگان است که طی سال های اخیر طرفداران زیادی در سازمان های ایرانی به دست آورده است.
ورژن 4 پروسس میکر که به تازگی منتشر شده است، از ویژگی ها و ساختار کاملا متفاوتی با نسخه های قبلی این نرم افزار برخوردار است. این نرم افزار یک پلتفرم Low-Code و یک سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار هوشمند (iBPMS) است.

در حال حاضر نصب و راه اندازی نسخه 4 نرم افزار ProcessMaker تحت ویندوز، به دو شیوه امکان پذیر است:

•    نصب حرفه ای پراسس میکر و بدون استفاده از Bitnami
•    نصب نسخه Bitnami به وسیله Virtual Machine

در روش اول، شما نیازمند دانلود نسخه کامل پروسس میکر 4 و همچنین نصب آپاچی، php و دیتابیس MySQL به صورت جداگانه هستید و پس از نصب هر یک، تنظیمات اتصال آن ها به یکدیگر را اعمال خواهید کرد.
در روش دوم، شما نیازمند دانلود فایل .OVA مربوط به نسخه bitnami پراسس میکر 4 هستید که می توان آن را توسط یک ماشین مجازی (Virtual Machine) همچون vmware نصب و راه اندازی کرد.


در این مطلب قصد آموزش نصب و راه اندازی نسخه 4 پروسس میکر به شیوه دوم (Virtual Machine) را داریم.

مرحله 1 (نصب Virtual Machine):

در ابتدا شما نیاز به نصب یک Virtual Machine بر روی سیستم کامپیوتری یا سرور خود دارید. جهت این کار می توانید از نرم افزارهایی همچون vmware استفاده کنید. بدین منظور لازم است تا این نرم افزار را دانلود کرده و بر روی ویندوز خود نصب نمایید.

processmaker4-vmware

مرحله 2 (دانلود نسخه بیتنامی ProcessMaker 4):

پراسس میکر نسخه تحت bitnami خود برای ورژن 4 این نرم افزار را به صورت یک فایل ova ارایه داده است. نسخه بیتنامی ورژن 4 پروسس میکر را می توانید از طریق لینک های زیر دانلود کنید:

دانلود ProcessMaker ورژن 4.3.0 - نسخه Bitnami

دانلود ProcessMaker ورژن 4.6.2 - نسخه Bitnami

 

مرحله 3 (نصب پراسس میکر 4):

جهت باز کردن و نصب فایل ova دانلود شده، باید روی آن کلیک کرده و آن را تحت ماشین مجازی نصب شده بر روی ویندوز باز کنید. پس از باز شدن و تعریف یک Virtual Machine و انتخاب یک نام برای آن، دکمه start را زده و آن را روشن می کنید. عملیات نصب bitnami مشابه تصویر زیر به طور خودکار انجام می شود.

نصب پروسس میکر 4 بیتنامی

و در نهایت پس از اتمام مراحل نصب، اطلاعات ورود به نرم افزار از جمله آدرس ip، نام کاربری و پسورد آن مشابه تصویر زیر به شما نمایش داده می شود.

processmaker 4 bitnami

در نهایت با استفاده از آدرس ip تخصیص داده شده می توانید از طریق مرورگر خود نرم افزار ProcessMaker را باز کرده و به وسیله همان نام کاربری و کلمه عبور به آن لاگین نمایید.

نرم افزار پروسس میکر ورژن 4

 

توجه: چنانچه از نرم افزار vmware برای این کار استفاده می کنید، در تنظیمات مربوط به شبکه آن مشابه تصویر زیر باید Network Adapter را بر روی گزینه NAT قرار دهید.

 

جهت آشنایی با نحوه مدلسازی فرآیندها تحت استاندارد BPMN2.0 در نرم افزار پروسس میکر 4، می توانید فایل ویدیویی آموزش مدلسازی فرآیند حوزه محصولات نفتی در ورژن 4 نرم افزار ProcessMaker را مشاهده نمایید.

گروه مدیریت فرآیند پارس دارای سابقه پیاده سازی بیش از 500 فرآیند در حوزه های مختلفی از جمله بازرگانی، مدیریت اسناد مهندسی، ساختمانی، مدیریت جلسات و ... تحت نرم افزار پراسس میکر (ProcessMaker) است و می‌تواند به شما در پیاده سازی و ساخت فرآیندها در پروسس میکر کمک کند.

همچنین گروه مدیریت فرآیند پارس می‌تواند به وسیله ماژول فارسی ساز پراسس میکر، این نرم افزار را برای شما فارسی سازی و شخصی سازی نماید.

دیدگاه ها

صیاد قوی
1402/9/4
لطفا نحوه اطلاعات درخواستی موقع نصب را آموزش دهید مثلا ای پی و ssh


علی
1402/11/4
سلام. لینک دانلود مدت‌هاست دچار مشکل شده. لطفا اگر source دیگری میشناسید معرفی کنید. ممنون


مدیریت فرآیند پارس
1402/11/8
با سلام و احترام، در حال حاضر بیتنامی نسخه مربوط به پراسس میکر 4 را از سایت خود حذف کرده است. در صورت ارایه مجدد لینک جدید از جانب سایت مربوطه، لینک جدید در اینجا قرار داده خواهد شد.


احمد
1402/11/23
با سلام لطفا لینک دانلود از آخرین نسخه رایگان نرم افزار را قرار دهید . ایا با توجه به حذف نسخه 4 از سایت بیتنامی پراسس میکر همچنان رایگان است ؟


مدیریت فرآیند پارس
1402/11/24
با سلام و احترام، لینک دانلود مستقیم نسخه بیتنامی نرم افزار پراسس میکر 4 به زودی در همین مقاله جایگزین خواهد شد.


مدیریت فرآیند پارس
1402/11/28
با سلام و احترام، لینک های جدید دانلود نسخه بیتنامی پراسس میکر 4 در این مقاله به روز رسانی شد. با توجه به حذف لینک دانلود از سایت بیتنامی، شما می توانید نسخه مربوطه را از طریق لینک های داخل این مقاله دانلود نمایید.


دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری