با ابزارهای طراحی BPM شاهد انقلابی واقعی باشید!

1400/1/9
با ابزارهای طراحی BPM شاهد انقلابی واقعی باشید!

ایجاد یک روند کاملا جدید می تواند کاری دلهره آور برای تیم باشد. هنگامی که برندهای بزرگ را از نزدیک بررسی می کنید و ویژگی های آن ها را درک می کنید، در می بابید که آن ها ویژگی هایی دارند که شرکت های جدید فاقد آن هستند! اولین قدم برای رسیدن به کمال، ایجاد یک روند بهتر است.

این طرح BPM است که برای خودکار سازی گردش کار استفاده می شود - دنباله ای ساده از وظایف که از یک آغازگر در چندین مرحله جمع آوری اطلاعات، تاییدها و ادغام ها شروع می شود و در نهایت به یک مرحله نهایی می رسد.

به عنوان مثال یک شرکت معمولی را مرور کنید. BPM به تیم ها یا بعضا افرادی نیاز دارد که طی یک سری فرآیندهای دستی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

هنگام رفتن به اعماق هسته اصلی یک کسب و کار، در می یابید که فرآیندهای طراحی BPM که در یک شرکت یا ده ها سال قدمت انجام شده، توسط شخصی در گذشته نگارش شده است.

اگر این سازمان ها بدون کمک فضای ابری، اینترنت و ابزارهای چند وظیفه ای می توانستند کارهای زیادی انجام دهند، بدیهی است که سازمان ها و کارمندان امروزی باید بتوانند کار بسیار بهتری را با روند تجارت داخلی انجام دهند، اینطور نیست؟

بیایید ابتدا اصطلاحات غیر قانونی را از سر راه برداریم

قبل از اینکه گام به گام شکاف های عمیق ابزار طراحی BPM را بررسی کنیم، فقط برخی از این اصطلاحات فنی را مرور کنید. اگرچه ممکن است در این مرحله بسیار پیچیده به نظر برسند، اما در انتهای این مقاله شما دیدگاه خوبی در مورد ساده بودن آن ها با استفاده از ابزار مناسب خواهید داشت.

  • طراحی به وسیله کم کد حجم
  • ایجاد گردش کار آسان
  • اختصاص دادن وظایفی که مخصوص افراد و تیم ها است
  • همکاری آسان به صورت آفلاین و روی فضای ابری
  • نسخه سازی فرآیندها
  • توافقات می توانند یک یا چند لایه باشند
  • پشتیبانی از جریان های موازی، جریان های متوالی
  • یادآوری های خودکار

ابزارهای طراحی BPM - نقطه ورود آن ها

کارهای ساده مانند پردازش مجدد کارمندان جدید، مدیریت فاکتور، سفارشی سازی ایمیل و تأییدیه های سفارش خرید را می توان با کمک طراحی خوب BPM با کارایی بهتر انجام داد.

رابط طراحی که استفاده از آن هم آسان است، دشواری های استفاده از BPM را برطرف می نماید. این ابزار کمک می کنند که از گردش کارها و فرآیندهای دستی، به یک راه حل خودکار منتقل شوید.

اگرچه ممکن است برخی از اصطلاحات نامبرده در بالا برای شما بیگانه به نظر برسد، اما احتمالا بسیاری از آن ها در صورت انجام صحیح می توانند در وقت شما صرفه جویی کرده و تغییری در سیستم شما ایجاد کنند.

با مجموعه ابزارها و برنامه های بهبود گردش کار، می توان آن ها را با نرم افزار مورد نیاز جهت ایجاد  تغییر روش کار و جلوگیری از خطاهای انسانی، توانمند نمود.

نقطه ورود ابزارهای طراحی BPM به فرآیند، جایی است که شاهد تغییر خواهید بود.

منابع انسانی ممکن است یک سند انطباق را از دست بدهند، ممکن است داوطلبان فراموش کنند که یک برگ مهم را امضا کنند یا کارت شناسایی خود را به موقع دریافت نکنند، به خاطر این که شخصی در مسیر فراموش کرده است که آن را برای چاپگر به روز کند.

چنین خطاهای ساده انسانی را می توان با کمک اتوماسیون، یک ابزار مفید  قدرتمند در هر گردش کار، از بین برد.

طراحی های موثر BPM و تأثیر آن بر روندهای روزمره سازمان

یک ابزار طراحی خوب BPM باید یک برنامه از پیش ساخته شده بر اساس منطق باشد و از یک زبان طراحی بصری ساده پیروی کند.

وقتی همه جنبه ها از جمله اعضای تیم درگیر، ماهیت کار و روند تأیید را در نظر می گیرید، می تواند به عنوان دسته ای از اطلاعات و شواهد متصل عمل کند و یک گردش کار قدرتمند ایجاد کند که کارآمد باشد.
  • سطح استرس را در تمام اعضای تیم مانند مدیر، منابع انسانی و کارمندان مهندسی کاهش می دهد.
  • خطاهای انسانی را تقریبا در هر کاری که گردش کاری دارد کاهش می دهد.
  • در بین کارمندان جدید و تیم های موجود یک تصویر مثبت از کسب و کار  ایجاد می کند.
  • شفافیت را در هر فرآیند ارتقا می دهد.
  • یادآوری های خودکار مدیران و رهبران، تیم را از گلوگاه فرآیند نجات می دهد.
  • دسترسی مبتنی بر ابر، گردش کار و همه کارها را به راحتی در دسترس قرار می دهد.

یک راه حل قابل اعتماد و قدرتمند شامل ویژگی هایی مانند قوانین کسب و کار ساده یا پیچیده، تأییدیه های تک یا چند لایه ای، جریان های موازی یا متوالی، یادآوری ها و اعلان های قابل تنظیم است.

با ویژگی های اضافی از جمله سازنده فلوچارت، تنظیم مجوزها، وضعیت در زمان واقعی و مهلت زمانی می توانید کنترل کاملی بر وظایف انجام شده در سازمان داشته باشید.

ابزار طراحی BPM

هنگام انتخاب یک ابزار طراحی BPM جدید که قرار است فرآیندهای اصلی سازمان را تحت تاثیر قرار دهد، همیشه به دنبال قابلیت اطمینان، طراحی روان و پشتیبانی باشید.

در همین راستا، از آنجا که بسیاری از سازمان ها این نرم افزار را به هر نحوی تهیه کرده اند، اما ممکن است زمان و یا نیروی متخصص ساخت فرآیند در پروسس میکر را نداشته باشند، لذا گروه مدیریت فرآیند پارس می‌تواند به شما در پیاده سازی و ساخت فرآیندهای سازمان تحت این نرم افزار کمک کند.

منبع : https://www.cflowapps.com/bpm-design

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری