چرا فرآیند استخراج برای اتوماسیون بسیار مهم است

1400/10/1
چرا فرآیند استخراج برای اتوماسیون بسیار مهم است

اتوماسیون میلیون ها وظیفه front-office و back-office را دیجیتالی می کند و پنجره ای مستند در مورد نحوه عملکرد واقعی یک شرکت ارائه می دهد. با این حال، این گنجینه داده در بسیاری از سازمان هایی  که علاقه چندانی به استخراج بینش ندارند، جمع آوری می شود. اما در حال حاضر، این  روند در حال تغییر است.

تحلیل گران و ذینفعان به جای این که داده های عملکرد فرایند را رها کنند تا در گوشه های تاریک اتاق های ذخیره سازی مجازی متلاشی شود، به آن ها بیش تر توجه می کنند.  با استفاده از فرآیندکاوی، سازمان ها می توانند سیاهه های مربوط به فرآیند را برای تغییر و بهینه سازی گردش کار جدا کنند.

فرآیند استخراج چیست؟

افراد و فناوری های اتوماسیون وظایفی را انجام می دهند. سیستم های استخراج فرآیند فعالیت های خود را برای تبدیل آن به گزارش وقایع ثبت می کنند. ذینفعان، تحلیل گران فرآیند و مدیران کنجکاو می توانند این گزارشات رویداد را برای یافتن مسیرهای بهتر و بهینه تر برای دستیابی به اهداف تجاری بررسی کنند.

فرآیند استخراج چگونه به سازمان ها در بهبود کارایی کلی کمک می کند؟

سوال اینجاست: "چرا کارها این قدر طولانی می شود؟" معمولاً پاسخ ها مملو از حدسیات است.

استخراج فرآیند، حدس و گمان را حذف می کند و دقیقاً در جایی که نقاط گلوگاه  رخ می دهد، مورد توجه قرار می گیرد. آیا مقصر مجموعه ای از مراحل اضافی است یا فردی که از SOP منحرف شده است؟ می توانید از این تجزیه و تحلیل برای تنظیم دقیق گردش کار استفاده کنید. فرآیند کاوی می تواند توصیه هایی را نه بر اساس فرضیه ها، بلکه در راستای عملکرد واقعی فرایند ارائه دهد.

یک رویداد را در برابر یک مدل فرآیند قرار دهید تا مطمئن شوید همه چیز مطابق برنامه پیش رفته است. فرآیند کاوی ابزاری است که تحلیلگران می توانند برای فعالیت های QC در کل سازمان شما استفاده کنند.

    تجربیات مشتریان را با بینش پشتیبان داده تقویت کنید. می توانید بفهمید چه چیزی پردازش فاکتور را به تاخیر می اندازد تا فروشندگان بتوانند سریع تر حقوق بگیرند. ممکن است تشخیص دهید که چرا به طور مداوم زمان تأخیر را برای تأیید برنامه های حساب جدید صرف می کنید. با حذف حدسیات، می توانید مسیرهای سریع تری برای بهبود تجربه مشتری پیدا کنید.

بدون استراتژی استخراج فرآیند موثر، ابتکارات تحول دیجیتال به بن بست می رسند. سازمان ها از ناکارآمدی هایی که در پشت گردش کار خودکار خود پنهان شده اند بی اطلاع هستند و مستنداتی برای ایجاد تغییرات ندارند. اما با استفاده از سیستم های استخراج فرآیند مناسب، می توانید بینش های ارزشمندی را کشف کنید که برای بهبود نحوه انجام فعالیت های سازمان شما مفید است.

چگونه فرآیند استخراج استراتژی اتوماسیون شما را تقویت می کند؟

رویکرد فرآیند استخراج آن قدر در برطرف کردن ناکارآمدی ها موثر است که 47 درصد از مشاغل به صورت آزمایشی یا در حال حاضر از برنامه های استخراج فرآیند استفاده می کنند. در عصر افزایش اتوماسیون که در آن نرم افزار کارهای بیش تری را انجام می دهد، داده ها به راحتی برای تجزیه و تحلیل در دسترس هستند. در این جا نحوه استفاده کارشناسان از داده ها برای بهبود استراتژی اتوماسیون خود آورده شده است.

آشکار کردن موانع کار از راه دور

سازمان ها از فرآیند استخراج به عنوان درمانی برای موانع ایجاد شده توسط کار از راه دور استفاده می کنند.

ورود به سیستم از لپ تاپ های شخصی و اتصال به نرم افزار از راه دور مشکلات اتصال را ایجاد می کند. سیستم های غیرقابل اعتماد اعضای تیم را مجبور می کند تا فقط برای انجام کارها به روش های دستی روی آورند. با این حال، آن ها از یک نرم افزار ترکیبی استفاده کردند، در حالی که یک برنامه واحد در دفتر کافی بود. فرآیند استخراج یک ابزار مفید برای تشخیص مسائل مربوط به کار در خانه است و به برطرف مشکلات، قبل از این که شهرت یا درآمد شرکت را کاهش دهند، کمک می کند.

انحرافات را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ تر تشخیص دهید.

فرآیند استخراج، خودکارسازی هایی را که از طریق سازمان شما ایجاد شده - اما کارکنان همچنان انواع کارهای بی هدف یا ناشناخته را که بدون توجه، تشخیص یا آدرس دهی هستند را انجام می دهند - ردیابی می کند.

گذراندن کارهای دستی در برنامه هایی مانند Excel، ایمیل، Slack - حتی معادلاتی که در برنامه ماشین حساب متصل شده اند - می تواند سرعت و رسیدن به اهداف شرکت را کند کند. با ترکیب عملیات استخراج  می توانید تجزیه و تحلیل قوی تر و دقیق تری انجام دهید.

مدل های هوش مصنوعی قوی تری بسازید.

اگر از ابزارهای هوش مصنوعی در استراتژی اتوماسیون خود استفاده می کنید، فرآیند استخراج ضروری است. هوش مصنوعی یک فناوری گرسنه است. اگر آن را با سناریوهای فرض شده یا مجموعه داده های معیوب تغذیه می کنید، مدل های نا مطلوب تولید خواهید کنید. با ارائه بسیاری از موقعیت های واقعی در زمان واقعی، هوش مصنوعی می تواند نتایج با کیفیت بالاتری را با تصویری واضح از عملکرد واقعی تولید کند.

طرز فکر تکراری تری را توسعه دهید.

مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) یک روش تنظیم و فراموش کردن نیست. شما باید هر گردش کار را به عنوان نمونه اولیه قابل آزمایش مشاهده کنید که پس از انتشار به طور مداوم مورد ارزیابی قرار گیرد. درست همان طور که مخترعانی مانند جیمز دایسون قبل از فرود روی خلاء چند میلیارد دلاری Dyson، قطر شلنگ و جریان مکش را برای تولید 5127 نمونه اولیه آماده کردند، فرآیند استخراج به شما کمک می کند تا عناصر گسسته را به طور مداوم دستکاری کنید تا بهترین رویکرد را پیدا کنید.

دوقلوهای دیجیتالی را مستقر کنید

پلتفرم هایی که به بهترین نحو این امر را تقویت می کنند

 در دوران آپولو، ناسا یک روند پیشگامانه را آغاز کرد – آن ها از هر قطعه ای از تجهیزات که احساس می کردند در فضا خارج می شوند، پشتیبان تهیه کردند. مهندس هوافضا کن ماتینگلی توانست شبیه سازی نیرو در هوستون را انجام دهد که در نهایت خدمه را در ماموریت بدشانس آپولو 13 نجات داد. او یک کپی دقیق داشت که با آن روش کار می کرد.

دوقلوهای دیجیتال سنگ بنای فرآیند استخراج موثر هستند. ما می توانیم شبیه سازهای مجازی از اکوسیستم های نرم افزاری بسازیم و تغییرات کوچک و افزایشی اضافی را بدون تأثیر بر چارچوب زنده آزمایش کنیم. دوقلوهای دیجیتالی به جای روش سنتی پیاده سازی یک تغییر کلی در سطح سازمان، به ارزیابی و برطرف کردن دقیق تر حفره ها در سیستم کمک می کنند. آن ها گاهی تنظیمات کوچک و مجزایی دارند که می توانند تأثیر قابل توجهی بر کارایی کلی داشته باشند.

استخراج فرآیند یک ابزار ارزشمند برای فهرست بندی فعالیت های اتوماسیون و تجزیه و تحلیل عملکرد آن ها برای رشد آینده است. این روش در حال جهش شدید است: کارشناسان تخمین می زنند که صنعت 421.9 میلیون دلاری قرار است تا سال 2028 به 10.4 میلیارد دلار برسد. با استفاده از ابزارهای مناسب استخراج فرآیند، سازمان شما می تواند از قدرت خود نهایت استفاده را ببرد و کارایی خود را افزایش دهد. به میزان 3 تریلیون دلار خسارت سالانه سازمان ها به دلیل ناکارآمد بودن فرآیندها متحمل می شوند.

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان ساخت فرآیند در پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.

https://www.processmaker.com/blog/why-process-mining-is-so-critical-to-automation/

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری