5 ویژگی اصلی یک نرم افزار BPM با کد کم حجم

1400/1/16
5 ویژگی اصلی یک نرم افزار BPM با کد کم حجم

یک نرم افزار BPM با کد کم حجم، ترکیبی از ابزارهای توسعه کد کم با قابلیت مدیریت فرآیند کسب و کار است.

سیر تکامل برنامه های با کم کد حجم، همچنان به حرکت خود ادامه می دهد.

طبق گفته گارتنر، پیش بینی شده است که بازار جهانی فناوری های توسعه نرم افزار با کد کم حجم در سال 2021 بالغ بر 13.8 میلیارد دلار باشد که از سال قبل به میزان 22.6٪ افزایش یافته است.

تقریبا یک دهه از زمانی که فورستر اصطلاح "کد کم حجم" را ابداع کرد می گذرد. در آن زمان گفته شد: "نرم افزارهای با کد کم حجم امکان تحویل سریع برنامه های تجاری را با حداقل برنامه نویسی دستی و حداقل سرمایه گذاری اولیه در تنظیم، آموزش و استقرار فراهم می کنند". نرم افراهای توسعه کد کم حجم (LCDP) این کار را از طریق رابط های کاربری گرافیکی بصری و پیکربندی به جای فرآیندهای رمزگذاری دستی سنتی انجام می دهند.

از آن جا که برای ایجاد برنامه های کاربردی، یک LCDP به کدنویسی کم حجم یا بدون کدنویسی نیاز است، کاربرانی که هیچ دانش رسمی یا آموزشی در زمینه تولید نرم افزار ندارند، می توانند برنامه خود را ایجاد نمایند.

 توسعه دهندگان حرفه ای با از بین بردن کدگذاری های دستی  وقت گیر، از ابزارهای کم کد حجم بهره مند می شوند، این رویکرد به آن ها امکان می دهد تا روی جنبه های با ارزش تری از برنامه تمرکز کنند.

کاربران تجاری می توانند برای سرعت بخشیدن به روند اتوماتیک سازی فرآیندهای کسب و کار، برنامه هایی را ایجاد و استقرار دهند.

قابلیت های نرم افزار BPM با کد کم حجم

  • هوش تجاری
  • مدل سازی فرآیند
  • تحلیل فرآیند
  • بهینه سازی فرآیند
  • نظارت بر فرآیند
  • اتوماسیون گردش کار
  • یکپارچه سازی برنامه کاربردی سازمان

5 ویژگی اصلی یک نرم افزار BPM با کد کم حجم

هنگام انتخاب یک پلت فرم BPM با کد کم حجم، سازمان ها باید به دنبال 5 ویژگی اصلی باشند:

1. مدیریت اسناد

مدیریت اسناد از ویژگی های مهم یک نرم افزار BPM با کد کم حجم است. تقریباً هر گردش کاری تا حدی می تواند مستندات را دربرگیرد. فرآیندهای مبتنی بر کاغذ ناکارآمد و مستعد خطا هستند.

 یک سیستم مدیریت اسناد، استخراج اطلاعات مربوطه از اسناد را آسان می کند و باعث از بین بردن روند وقت گیری کارهای دستی مربوط به ورود اطلاعات می شود.

 علاوه بر این، یک نرم افزار BPM با کد کم حجم با ویژگی مدیریت اسناد به کاربران مجاز اجازه می دهد تا به سرعت به اسناد ذخیره شده، ذخیره و پشتیبان گیری اطلاعات، دسترسی پیدا کنند تا از اتلاف اطلاعات جلوگیری نموده و دنباله حسابرسی (مجموعه ای از اسناد که معاملات شما را در کتاب های حسابداری خود تأیید می کند ) را حفظ  نماید و اسناد را به طور خودکار تولید نماید.

2. ادغام با سایر فناوری ها

تقریبا هر سازمانی به ده ها یا حتی صدها برنامه third-party اعتماد می کند. سیستم های متفاوت به ایجاد data soil  (مجموعه ای از اطلاعات در یک سازمان است که از سایر قسمت های سازمان جدا شده و در دسترس نیست. حذف این داده ها می تواند به شما کمک کند اطلاعات درست را در زمان مناسب به دست آورید تا بتوانید تصمیمات بهتری بگیرید) و ناکارآمدی کمک می کنند.

یک نرم افزار BPM با کد کم حجم باید ادغام و مدیریت برنامه های شخص ثالث (third-party) را در یک مکان واحد آسان کند.

 

 هنگام انتخاب یک نرم افزار BPM با کد کم حجم، به دنبال یکی از مواردی باشید که یک کتابخانه اتصال دهنده داخلی را در اختیار شما قرار می دهد و به شما امکان می دهد برنامه های محبوب را به سرعت در فرآیندهای خود ادغام کنید.

علاوه بر این، این سیستم عامل باید طیف گسترده ای از نقاط پایانی REST و API را برای ترکیب عملکرد BPM در برنامه های خارجی شما ارایه دهد.

3. رابط بصری

یکی از ویژگی های کلیدی یک نرم افزار BPM با کد کم حجم، توانایی ایجاد و استقرار برنامه های قدرتمند با استفاده از رابط drag & drop است.

به جای اعتماد به توسعه دهندگان حرفه ای برای دستیابی به کد برنامه، کاربران غیر فنی می توانند به سادگی بلوک های کد موجود را drag & drop کنند تا برنامه ها و پردازش ها را به راحتی طراحی کنند.

هنگام انتخاب یک نرم افزار BPM با کد کم حجم، به دنبال برنامه های سازگار با BPMN 2.0 بگردید. BPMN 2.0 به طور جهانی شناخته شده است، به کاربران امکان می دهد فرآیندهای پیچیده را به شکل قابل فهم تقسیم کنند و از طریق یک موتور BPMN آن ها را اجرا کنند.

4. امنیت

با افزایش تهدیدات امنیت سایبری و پیچیدگی های موجود، امنیت اطلاعات حساس بیش تر از هر زمان دیگری برای سازمان ها ضروری است. در سال 2020  داده های  حدود 155.8 میلیون نفر در معرض دید قرار گرفت و کسب و کارشان را تحت تأثیر قرار داد.

پیامدهای یک حادثه در مورد داده ها می تواند ویران گر باشد. هنگام انتخاب یک نرم افزار BPM با کد کم حجم، مطمئن شوید که آخرین ویژگی های امنیتی را برای محافظت از سیستم ها و داده های حساس شما ارایه می دهد.

5. ابزارهای گزارشگری

یک نرم افزار BPM با کد کم حجم با ابزارهای گزارشگری داخلی، به ذینفعان امکان ایجاد گزارش های دقیق بدون نیاز به گرفتن خروجی از داده ها و انتقال به یک سیستم خارجی را می دهد.

با استفاده از ابزارهای گزارشگری بصری، سازمان ها از قابلیت هایی مانند ردیابی شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) برای شناسایی ناکارآمدی فرآیند و استفاده از گزارش سطح توافق نامه خدمات (SLA) برای محاسبه هزینه های تاخیر بهره مند می شوند.

مدیریت فرآیند پارس، یک بستر BPM با کد کم حجم  به شما ارایه می دهد که تمام ویژگی های ذکر شده در بالا به علاوه بسیاری دیگر را شامل می شود.

در همین راستا، از آنجا که بسیاری از سازمان ها این نرم افزار را به هر نحوی تهیه کرده اند، اما ممکن است زمان و یا نیروی متخصص ساخت فرآیند در پروسس میکر را نداشته باشند، لذا گروه مدیریت فرآیند پارس می‌تواند به شما در پیاده سازی و ساخت فرآیندهای سازمان تحت این نرم افزار کمک کند.

منبع : https://www.processmaker.com/blog/5-key-features-of-a-low-code-bpm-platform/

 

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری