3 دلیل برای استفاده از BPMN به عنوان استاندارد در اتوماسیون

1400/9/29
3 دلیل برای استفاده از BPMN به عنوان استاندارد در اتوماسیون

اتوماسیون در حال حاضر پایه اصلی نحوه عملکرد سازمان ها است. در حقیقت 90 درصد از مشاغل از این فناوری برای انجام فرآیندهای کسب و کار خود استفاده می کنند. برای طراحی این جریان های موثر به گونه ای که همه بتوانند آن را درک کنند، تیم های موفق از ابزاری به نام مدل و نماد فرآیند کسب و کار (BPMN) استفاده می کنند.

استاندارد BPMN از مجموعه ای از عناصر گرافیکی مانند نمادها و نمودارها برای توصیف منطق فرآیندی که در سازمان شما حرکت می کند، استفاده می کند. استفاده از آن می تواند از سه طریق کلیدی برای استراتژی اتوماسیون شما مفید باشد:

  • همه ذینفعان می توانند نحوه عملکرد یک فرایند را درک کنند.
  • تحلیلگران فناوری اطلاعات و کسب و کار می توانند روی یک طراحی فرآیند سازگار و دقیق با هم کار کنند.
  • همه می توانند بفهمند که چگونه یک فرآیند فنی در تصویر تجاری بزرگ تر قرار می گیرد.

چگونه هریک از این مزایا می توانند ابتکارات اتوماسیون شما را رشد دهند؟

BPMN به همه ذینفعان کمک می کند تا نحوه عملکرد یک فرآیند را درک کنند.

اگر مستندات فنی طولانی را به ذینفعان غیر فنی ارائه دهید، احتمالاً با چشمانی خیره شده مواجه خواهید شد. پس بیایید از BPMN استفاده کنید: یک زبان قابل استفاده برای پر کردن شکاف بین پیاده سازی فنی و هر ذهنی که باید نحوه عملکرد آن را بفهمد.

هنگام استفاده از نمودارهای آزاد و غیر استاندارد، سازمان ها تمایل دارند که زبان نگاشت فرآیند داخلی خود را داشته باشند. این تکنیک، همکاری موثر با متخصصان خارجی، مشتریان یا پیمانکاران را با چالش مواجه می کند. وقتی همه از BPMN صحبت می کنند، احتمال شکاف ها و سوء تفاهم های نامطلوب کمتر می شود.  BPMNسازگاری و دقت فرآیندهای شما را بهبود می بخشد.

در بسیاری از اتوماسیون ها، اطلاعات بین سیستم های مختلف یا API ها منتقل می شود و فرآیندهای جانبی را که شاخه ای از گردش کار اصلی هستند را آغاز می کند. اگر از نمودار جریان استاندارد استفاده می کنید، در این جا موارد کمی پیچیده می شود.

BPMN این مشکل را حل می کند. فرهنگ لغت کامل نمادها به روشن شدن هرگونه ابهام در دنباله رویدادها در یک فرآیند کمک می کند. در یک سطح بالاتر از یک نمودار جریان استاندارد، BPMN بهترین ویژگی هایی را که در اتوماسیون فرآیند استفاده می شود به نمایش می گذارد. به جای نشان دادن ساده این که دو عمل به نحوی به هم مرتبط هستند، BPMN دقیقاً نحوه این کار را مشخص می کند – این که چه فناوری هایی این دو را پیوند می دهد، چگونه اطلاعات تبادل می شود و چه سیستم هایی برای تعامل نیاز است. BPMN با نشان دادن دقیق نحوه انجام یک فرآیند، فلوچارت استاندارد را بهبود می بخشد.

BPMN نشان می دهد که چگونه یک فرآیند فنی در تصویر بزرگ تر قرار می گیرد.

یک نقطه مشترک شکست، زمانی است که فرآیندهای فنی جدا (متفاوت) از درک جامع فرآیند کسب و کاری که پشتیبانی می کند، وجود داشته باشد. این دو باید دست به دست هم دهند. BPMM کمک می کند تا این دو قطعه مهم پازل را در کنار هم قرار دهید.

با استفاده از BPMN، می توانید پلی بین بخش ها ایجاد کنید. هنگامی که پروژه ها در یک سیلو قرار دارند، اعضای تیم درک چندانی از تاثیر مشارکت آن ها بر تصویر بزرگ تر ندارند. BPMN به شما نشان می دهد که چگونه هر مرحله هر چند کوچک، از ابتکار بزرگ تر کسب و کار پشتیبانی می کند. با کمک به افراد برای به دست آوردن مفاهیم بیش تر از کار خود، می توانید تیم متعهد پرورش دهیم  و سرمایه گذاری بیش تری انجام دهیم.

اگرچه مشخصات BPMN یک سند 500 صفحه ای است که به اندازه نصف کتاب جنگ و صلح است، اما لازم نیست آن را به طور کامل به حافظه بسپارید. بسیاری از ابزارهای مدل سازی فرآیند دارای مجموعه ای کامل از نمادهای BPMN هستند، بنابراین می توانید آن ها را به راحتی در نقشه فرآیند بکشید و رها کنید. اگر به دنبال راه هایی برای خلاص شدن از شر چالش های رسم فلوچارت استاندارد هستید، BPMN اولین مکانی است که باید شروع کنید.

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان ساخت فرآیند در پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.

https://www.processmaker.com/blog/3-reasons-to-use-bpmn-as-a-standard-in-automation/

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری