چگونه قوانین کسب و کار به فرایندهای کسب و کار متصل می شوند؟

1400/2/19
چگونه قوانین کسب و کار به فرایندهای کسب و کار متصل می شوند؟

در سال 1984 اصطلاح "قانون کسب و کار" منتشر شده است. قوانین کسب و کار جدید نیستند، اما در سال های اخیر مخاطبان بیشتری پیدا کرده اند. امروزه، تأکید فراوانی بر ترکیب قوانین کسب و کار با فرآیندهای کسب و کار وجود دارد. بیایید نگاهی عمیق تر بیندازیم.

قوانین کسب و کار چیست؟

قوانین کسب و کار ساختار تجارت دولتی است. به عنوان مثال، "همه مشتریان جدید به بررسی اعتباری نیاز دارند". آن ها می توانند در کد منبع سیستم های قدیمی، جداول تصمیم گیری، دانش ضمنی یا توصیف گردش کار پنهان شوند. با این حال، یک قانون کسب و کار تحت صلاحیت تجارت است که در آن یک تجارت می تواند قوانین کسب و کار حاکم را ایجاد، اصلاح یا حذف کند.

قوانین کسب و کار دارای مزایایی است. برای مثال، می توانید با کاهش امتیازات تصمیم گیری، مدل سازی فرآیند را ساده کنید. اگر بخواهید هر تصمیمی را الگوی خود قرار دهید، روند کسب و کار را تحت فشار قرار داده و بر پیچیدگی آن می افزایید. بسیاری از فرآیندها و تصمیمات باعث کاهش چابکی می شوند.

آیا انواع مختلفی از قوانین کسب و کار وجود دارد؟

خب بله. در زیر انواع زیر آورده شده است:

  •  اظهارات ساختاری : ساختار یک کسب و کار که تعیین می کند که چگونه تصمیم گیری انجام شود، با یک واقعیت خاص بیان می شود.
  •  ادعای عمل : مجموعه محدودیت هایی که چندین جنبه از هر اقدام مبتنی بر کسب و کار را کنترل می کنند.
  •  اشتقاق : استخراج داده ها از هر مجموعه دیگری از دانش کسب و کار

در فرآیند کسب و کار، سه نوع قانون دیگر داریم:

  1. قوانین هماهنگی : یک فرایند فقط در صورت وجود مجموعه ای از الزامات یا "قوانین هماهنگی" ادامه می یابد.
  2. قانون صلاحیت / رد صلاحیت : قوانینی که در صورت نیاز به فیلتر شدن موضوع و یا تایید صلاحیت یا رد صلاحیت، مورد استفاده قرار می گیرند.
  3. قانون تصمیم گیری : وقتی کاری قبل از رفتن به مرحله بعدی نیاز به بازبینی، تأیید یا رد دارد.

چرا قوانین کسب و کار مهم است؟

قوانین کسب و کار توانایی هدایت نحوه انجام فرآیندهای تجاری و انتظارات را فراهم می کند. قوانین کسب و کار می تواند به شرکت کمک کند تا مطابق با استانداردها باشد تا اطمینان حاصل شود که الزامات نظارتی محلی، ایالتی و فدرال در فرآیندهای کسب و کار تأیید شده است. قوانین کسب و کار می تواند باعث ایجاد پروتکل های ایمنی، حل تعارض و جلوگیری از مشکلات شود. شما می توانید از طیف گسترده ای از رویکردها برای ایجاد قوانین کسب و کار استفاده کنید. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  •  استفاده از سلسله مراتب تصمیم گیری برای پردازش فاکتورها که مقادیر خاص با تأییدهای مبتنی بر مدیریت گره خورده است.
  •  محاسباتی که برای بخش فروش، پاداش و کمیسیون تعیین می کند.
  • مجموعه ای از سوالاتی که نیازهای انتخاب فروشنده را فیلتر می کنند.
  •  مجموعه ای از سوالات بله یا خیر برای مشتریان، قیمت ها، بسته ها، خدمات و محصولات مرتبط را تعیین می کند.

قوانین کسب و کار چگونه می تواند به سازمان شما در دستیابی به اهداف خود کمک کند؟

با وضع قوانین کسب و کار، به راحتی می توانید خطاها و گلوگاه ها را دقیقاً مشخص کنید تا سریع آن ها را برطرف کنید. علاوه بر این، قوانین کسب و کار کنترل بهتری بر فرآیندهای کسب و کار ارائه می دهند. قوانین کسب و کار به تقویت فرایندهای کسب و کار طراحی شده برای ایجاد کارایی و بهره وری بیشتر کمک می کنند.

همچنین می توان از قوانین کسب و کار برای هدایت فرآیندهای ایجاد شده به منظور به حداقل رساندن ضرر و زیان در عین افزایش سودآوری استفاده کرد. علاوه بر این، قوانین کسب و کار این اطمینان را می دهد که شرکت ها استانداردهایی دارند که با استفاده از آن ها همکاری صورت گرفته است تا رسیدن به اهداف در سریع ترین زمان ممکن صورت گیرد.

فرآیندهای کسب و کار چیست؟

وقتی وظایف برای ایجاد یک محصول، راه حل یا خدمات خاص بهم پیوسته باشند، به آن فرآیند کسب و کار می گویند. طبق مانیفست فرآیند کسب و کار: "فرآیند کسب و کار به طور واضح کار انجام شده توسط تمام منابع مربوط به ایجاد نتایج با ارزش برای مشتریان و سایر سهامداران را توصیف می کند." به علاوه، در مانیفست BP به وضوح آمده است: «قوانین فرآیند نیستند و رویه کار نیستند. آن ها نباید در هیچ یک از این موارد وجود داشته باشند. قوانین در فرآیندها و رویه ها اعمال می شوند." در نتیجه، باید یک تفکیک مشخص بین قوانین کسب و کار و فرآیندهای کسب و کار وجود داشته باشد.

به عنوان مثال، یک شرکت بیمه اجاره آپارتمان ممکن است این قانون کسب و کار را وضع کند: "درخواستی برای بیمه مستاجر فقط در صورت تأیید متقاضی در سن قانونی براساس ایالت تأیید می شود." این تنها یکی از بسیاری از قوانین کسب و کار است که می تواند به عنوان مبنای این که آیا یک مستاجر نرخ بیمه و بسته مورد نظر خود را دریافت می کند، مورد استفاده قرار گیرد. سایر قوانین ممکن است شامل اعتبار، هرگونه سابقه اخراج و سابقه اجاره به همراه سابقه پرداخت بیمه اجاره باشد (در صورت وجود). به همین ترتیب، اسناد دولتی مورد نیاز است و بسیاری از وظایف از الكترونیك و اعتبارسنجی سوابق ناشی می شوند.

چگونه می خواهید قوانین کسب و کار را در فرآیندهای کسب و کار پیش ببرید؟

اگر از قبل قوانین شغلی در دست انجام دارید، راه پیشرفت می تواند ارزیابی قوانین فعلی شما و جستجوی فرصت هایی برای اصلاح ، بهینه سازی و اصلاح قوانین شما باشد.

فرض کنید شما شروع به بررسی قوانین کسب و کار کرده اید. در این صورت زمان آن فرا رسیده است که تعیین کنیم کجا می توانند اعمال شوند و چه نوع قوانینی با ابتکارات استراتژیک شرکت شما مطابقت دارد.

آیا شما آماده استفاده از قوانین کسب و کار در سازمان خود هستید؟

در عصر دیجیتال گزینه های بی حد و حصر برای بهبود کارایی و بهره وری وجود دارد. هنگامی که قوانین مناسب کسب و کار را در اختیار دارید، ProcessMaker یک نرم افزار قوی برای تنظیم فرآیند با کد کم حجم ارائه می دهد که به سازمان های سراسر جهان برای دستیابی به تحول دیجیتال کمک می کند.

https://www.processmaker.com/blog/how-business-rules-are-connected-to-business-processes/

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی تا به این لحظه در این صفحه ثبت نشده است

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید.




تماس فوری
تماس فوری